Παρασκευή, Σεπτέμβριος 22, 2017
Greek English German
Κλασσική Moto | Άρθρα | Απόψεις και Μνήμες

Απόψεις και Μνήμες

Κυριακή, 01 Φεβρουάριος 2015 20:59

Tin Banana...με την αισθητική της διαφορετικότητας

Αρθρογράφος:

To DKWHummel 155 ή TinBanana ή Kleinkraftrad ή Victoria 115 ή Sputnik, αποτελεί μια από τις πιο ιδιαίτερες «στυλιστικές» δημιουργίες στον χώρο της μοτοσυκλέτας, εκεί κάπου στις αρχές της δεκαετίας του ’60. Πρόκειται για ένα ριζοσπαστικό πενηνταράκι που θαυμάστηκε από όλους τους δίτροχους χρήστες της εποχής, ανατρεπτικό σχεδιαστικά και...

Τετάρτη, 22 Οκτώβριος 2014 20:51

Moto Morini: Μια πλούσια ιστορία

Αρθρογράφος:

Η Ιταλία έχει την δική της πλούσια μοτοσυκλετιστική ιστορία που σήμερα ουσιαστικά συνεχίζουν η Ducati (η οποία όμως ήδη πέρασε σε γερμανικά χέρια) και ο όμιλος Piaggio (που υπό την σκέπη του μάζεψε όσες περισσότερες ιταλικές φίρμες μπόρεσε). Ξεχωριστή θέση στην ιταλική εγκυκλοπαίδεια της μοτοσυκλέτας κατέχει η MotoMorini. Μια εταιρεία συνιφασμένη με το ιταλικό ταπεραμέντο, την γρήγορη οδήγηση και το απόλυτο φινίρισμα. Η πραγματική της αρχή προσδιορίζεται στις 22 Δεκεμβρίου 1898, ημερομηνία γέννησης του AlfonsoMorini, στην Μπολόνια.

Στις αρχές του 19ου αιώνα η μικρή πόλη Neckarsulm στη νότια Γερμανία ήταν ήδη παγκοσμίως γνωστή για τις εξαιρετικής ποιότητας πλεκτικές μηχανές που κατασκευάζονταν στο πιο σύγχρονο εργοστάσιο της εποχής. Είναι η εποχή που όλη Ευρώπη αλλά και η Αμερική ανακαλύπτουν ότι, αν ένα ποδήλατο αποκτήσει κινητήρα διαμορφώνει ιδιαίτερα πολύπλευρο χαρακτήρα στην δουλειά, την εκγύμναση, την οικονομική μετακίνηση και την εκδρομή. Αποφασίζουν λοιπόν την γνώση...

 

Πέμπτη, 30 Ιούνιος 2011 19:52

Iron schwei​n: Το ιδιότροπο σιδερένιο γουρούνι

Αρθρογράφος:

Χειροποίητο, γνήσιο, μοναδικό, πανεπιστημιακό, σπεσιαλάκι!

MZ 250GS αγωνιστικό, χωμάτινο!!!

Τά έφτιαχναν στο χέρι οι σπουδαστές του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Zchopau (ΜΖ = Motorradwerk Zchopau = Εργοστάσιο μοτοσυκλετών του Zchopau) της πρώην Ανατολικής Γερμανίας, σαν πρακτική άσκηση προκειμένου να πάρουν το πτυχίο τους. Βασισμένο στην MZ 250 παραγωγής, έβγαζε με τις κατάλληλες μετατροπές γύρω στους 35 ίππους, φοβερά γρήγορο για την εποχή του, αρχές...

Τρίτη, 20 Ιανουάριος 2015 00:00

Τα πρώτα χρυσά φτερά της Honda: GoldWing GL 1000

Αρθρογράφος:

Καμία μοτσυκλέτα δεν δημιούργησε τόσο αντίθετα συναισθήματα όσο η Honda Gold Wing όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 1975. Η Αμερική την ερωτεύτηκε αμέσως. Το περιοδικό Cycle αφιέρωσε μια λαμπερή οκτασέλιδη κριτική ξεκινώντας : «Αν η Honda έχει την δυνατότητα να πουλήσει μια μοτοσυκλέτα σαν αυτή για 3.000$, δεν πρέπει να περιμένει ούτε στιγμή».

Δευτέρα, 14 Φεβρουάριος 2011 15:29

H Schek: Ο μύθος των BMW GS

Αρθρογράφος:

Μπορεί ο Helmut Dahne να είναι ο “κύριος BMW” αλλά  “ο κύριος GS” είναι ο  Herbert Schek  γνωστός και ως Der Lange aus Wangen , δηλαδή “ ο Ψηλός από το Wangen”. Ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα, μόλις είχε πάρει το δίπλωμά οδήγησης σε ηλικία 18 χρόνων, την ημέρα των Θεοφανείων του 1951, σε μια παγωμένη πίστα στo Isny δίπλα στην γενέτειρά του το χωριό Wangen im Allgau κοντα στην λίμνη Bodensee.  Αφηγείται ο κύριος Schek για εκείνη την εποχή:...

Τρίτη, 20 Ιανουάριος 2015 00:00

BMW Walter Zeller: Ένα κλασικό ακριβό διαμάντι

Αρθρογράφος:

Οσοι ασχολούνται με τις κλασικές BMW, γνωρίζουν τον κύριο Zeller. Εργοστασιακός οδηγός μετά το 1950, με τρία Γερμανικά πρωταθλήματα 1951, 1954 και 1955 στο ενεργητικό του, ένα χρυσό μετάλιο στο ISDT το 1951 και δεύτερη θέση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του 1956, πίσω απο τον John Surtees με την MV Augusta. To 1957 ξεκινάει την αγωνιστική σεζόν αλλά αποσύρεται μετά απο τον ξαφνικό θάνατο του αδερφού του, που υπεραγαπούσε, και αναλαμβάνει την οικογενεική επιχείρηση επεξεργασίας σιδήρου στο Hammerau, δίπλα στα Αυστριακά σύνορα πολύ κοντα στο Salzburg. H BMW γιά να  τιμήσει...

Τρίτη, 12 Οκτώβριος 2010 13:13

Δίτροχα ρεκόρ και κατορθώματα

Αρθρογράφος:

Ποτέ μου δεν υπήρξα αριθμολάτρης και θιασώτης των ρεκόρς. Δεν με ένοιαζε ούτε ποιος έχει το μεγαλύτερο μουστάκι στον κόσμο, ούτε το μικρότερο κεφάλι, ούτε ποιος κολύμπησε ένα μήνα μαζί με καρχαρίες, ούτε ποιος έφαγε τα περισσότερα λουκάνικα στην λιγότερη ώρα. Θεωρούσα όλους αυτούς που προσπαθούν για ένα τέτοιο ρεκόρ ιδιαίτερα ανούσιους, ρηχούς, περίεργους και χαμηλού επιπέδου τύπους. Λέω θεωρούσα γιατί άλλαξα γνώμη. Άλλαξα γνώμη διαβάζοντας για μερικά από τα ρεκόρ που σχετίζονται με μοτοσυκλέτα και τα νούμερα που πραγματικά με τρόμαξαν και με εντυπωσίασαν. Μπορεί τελικά...

Πέμπτη, 30 Σεπτέμβριος 2010 15:09

Retro...λογώντας

Αρθρογράφος:

Το σαλόνι της Κολωνίας πλησιάζει και όλες οι εταιρείες βρίσκονται επί ποδός πολέμου προκειμένου να ετοιμάσουν τις εκδηλώσεις και τις παρουσιάσεις τους. Παρά την αδιαμφισβήτητη οικονομική δυσπραγία που παρατηρείται διεθνώς, οι πληροφορίες λένε ότι οι Γερμανοί θα δώσουν ιδιαίτερη αίγλη στην φετινή εκδήλωση, καθώς είναι διαπιστωμένο ότι οι μοτοσυκλέτες δεν πωλούνται έτσι απλά όπως πριν από 20 χρόνια, αλλά θέλουν το κάτι παραπάνω σε διαφήμιση και προβολή. Άλλωστε τα μεγέθη έχουν μεγαλώσει πάρα πολύ, οι παίκτες έχουν γίνει υπεράριθμοι και η φθηνή Κίνα είναι έτοιμη...

Δευτέρα, 06 Σεπτέμβριος 2010 17:14

Με τον κινήτηρα στον μπροστινό τροχό...

Αρθρογράφος:

Το art deco στις μοτοσυκλέτες την δεκαετία του 1930, είναι κάτι που πάντα εντυπωσίαζε και προκαλούσε όπως και προκαλεί (θετικά συνήθως) σχόλια. Οι καμπυλωμένες δημιουργίες και οι περίεργες κατασκευές, έφτιαξαν την δική τους σχολή design και πάντα αφορούσαν την σχεδιαστική ανάπλαση αλλά και την λειτουργική βελτίωση, κάποιας από τις μοτοσυκλέτες παραγωγής εκείνης της εποχής. Η μοτοσυκλέτα του συγκεκριμένου θέματος δεν υπήρξε ποτέ σαν μοντέλο παραγωγής, είχε όμως ως πολύ αρχική πηγή έμπνευσης και θέμα βελτίωσης, μια τροπαιοφόρο μοτοσυκλέτα, μικρής παραγωγής, που κόντεψε να αλλάξει ολόκληρη την δίτροχη...

Τρίτη, 15 Σεπτέμβριος 2015 00:00

Design της δεκαετίας του 1930

Αρθρογράφος:

Design και μοτοσυκλέτα έχουν την δική τους κοινή ιστορία. Σχεδιαστές προσλήφθηκαν στις μεγάλες εταιρείες παραγωγής δίτροχων κατασκευών, από τα πρώτα κιόλας χρόνια την δεύτερη δεκαετία του περασμένου αιώνα. Αντικείμενο της εργασίας τους ήταν το προφανές, η αισθητική βελτίωση δηλαδή των κατασκευών που δημιουργούσαν οι μηχανικοί των εταιρειών. Στην μεγάλη μοτοσυκλετιστική ιστορία υπήρξαν αντικειμενικά όμορφες δημιουργίες, κάποιες αμφισβητούμενες και μερικά εκτρώματα που μόνο σχεδιαστικό ταλέντο...

Παρασκευή, 25 Αύγουστος 2017 00:00

Της αστυνομίας το....δίτροχο

Αρθρογράφος:

Βλέποντας τα κάτασπρα γυαλιστερά Honda και Kawasaki της ομάδας Δίας να ξεπετάγονται εδώ και λίγο καιρό από τις γωνίες της πόλης, συνειδητοποιείς πολλές φορές στην διάρκεια μιας ημέρας, πόσο πολύτιμο εργαλείο στις υπηρεσίες του νόμου είναι η μοτοσυκλέτα. Ειδικότερα η αστυνομική μοτοσυκλέτα που έκλεισε έναν αιώνα ζωής και έχει διαγράψει τον δικό της μεγάλο κύκλο, μέχρι να φτάσουμε στο σήμερα. Πάντοτε αποτελούσε το ταχύτερο μέσο επέμβασης και έδινε μια ιδιαίτερη αίγλη στον ένστολο που την οδηγούσε. Πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε...

Παρασκευή, 04 Ιούνιος 2010 09:20

GelaendeStrasse (GS): BMW 30 χρονών, εντός και εκτός δρόμων

Αρθρογράφος:

To 1979 είχα ένα Morini 500 και πίστευα ότι όποιο μηχανάκι δεν κατασκευάζεται στην Ιταλία, είναι για τα σκουπίδια! Η επικρατούσα άποψη για τα BMW ήταν, ότι είναι καλά για κάτι ηλικιωμένους που γυρίζανε τα R25 ζεμένα με sidecars ιδιοκατασκευή, ή για κάτι ξεπεσμένους μάγκες της δεκαετίας του ‘60 που είχανε R51 (μπεκάτσες), ή R50 (σπαστές) με σημαιούλες και εξάτμιση επίσης ιδιοκατασκευή, βαμμένη με ασημομπογιά, γιατί οι original σαπίζανε το δεύτερο χρόνο και οι Γερμανικές...

Τετάρτη, 12 Μάιος 2010 11:15

Για τον γύρο του θανάτου...

Αρθρογράφος:

Θυμάμαι τα πανηγύρια εκεί στα τέλη της δεκαετίας του 70 με νοσταλγία. Νοσταλγία για κάτι αυθεντικό, που έσβησε. Μα θα μου πείτε πάγκοι με σωβρακοφανέλες, λούνα πάρκ με συγκρουόμενα, υπαίθριες ψησταριές με σουβλάκια, πρόχειρα στημένα φτηνοπαιχνιδάδικα, τέντες με χαλβά Φαρσάλων, υπάρχουν και σήμερα. Άντε να άλλαξαν οι κασέτες με τα δημοτικά τραγούδια που πουλούσαν οι εγχώριοι ιδιοκτήτες Datsun, με εισαγομένους έγχρωμους πωλητές cd’s. Κι όμως τα πανηγύρια εκείνης της εποχής ήταν ένα πολυαναμενόμενο γεγονός για ολόκληρη την οικογένεια κάτι που δεν ισχύει...

Τρίτη, 27 Απρίλιος 2010 12:11

Brough = Lawrence...και αντίστροφα....

Αρθρογράφος:

Η συγκεκριμένη ιστορία είναι λίγο πολύ γνωστή. Περιλαμβάνει ένα μυστήριο και δύο θρύλους. Δύο θρύλους που εξασφάλισαν τη διαχρονικότητα του ονόματός τους για διαφορετικούς λόγους ο καθένας, η πορεία τους όμως ήταν σχεδόν παράλληλη και ο συνδετικός κρίκος μεταξύ τους υπήρξε ιδιαίτερα δυνατός. Μιλάμε για τον Λώρενς της Αραβίας (Lawrence of Arabia) και την Brough Superior. Σαν ονόματα σίγουρα κάποια στιγμή βρέθηκαν στο ακουστικό πεδίο όλων μας, οι λεπτομέρειες των ιστοριών τους όμως δεν έχουν απασχολήσει ιδιαίτερα το ελληνικό ενδιαφέρον, καθώς το σενάριο και οι τόποι των γεγονότων

Σάββατο, 20 Φεβρουάριος 2016 00:00

Στα ίχνη του Μαύρου Πρίγκηπα

Αρθρογράφος:

Λένε ότι όταν θέλεις να τονίσεις κάτι ιδιαίτερα αγαπητό, πολύτιμο ή επιθυμητό, του δίνεις ένα όνομα γένους θηλυκού. Όταν αυτό είναι κάτι μικρό, σχετικά αδιάφορο ή απλά πρακτικό του δίνουμε όνομα με γένος ουδέτερο. Παραδείγματος χάριν λέμε η BMW, η Ferrari, η μοτοσυκλέτα, η Rolls Royce, η HD και στον αντίποδα το Fiat, το Skoda, το παπί, το Suzuki. Το αρσενικό γένος όμως στα ονόματα είναι το πιο σπάνιο. Χρησιμοποιείται για να τονίσει κάτι εξαιρετικό, επιβλητικό, διαφορετικό.Όπως στην περίπτωση του...

Σάββατο, 07 Μάρτιος 2015 00:00

Moped: Το ελαφρύ αντίδοτο των κρίσεων

Αρθρογράφος:

Το όνομα  Moped μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα γνωστό στην Ελλάδα. Όλοι όμως έχουμε δει Mopeds και οι περισσότεροι θεωρώ ότι έχουμε οδηγήσει. Πρόκειται για εκείνη την κατηγορία δίτροχης αστικής μετακίνησης, που μετά από πολλά χρόνια επανέρχεται στο προσκήνιο κυρίως λόγω κρίσης (ΑΜΑΝ). Το χαμηλό κόστος κτήσης τους, η ελάχιστη συντήρηση και η ιδιαίτερη χαμηλή κατανάλωσή τους σε καύσιμο, τα καθιστούν ένα ισχυρό υπερόπλο στην καταπολέμηση της ευρωκαταστροφικής κρισο-ασθένειας. Με ιστορία μεγαλύτερη από έναν αιώνα, ο πατέρας της μοτοσυκλέτας, το...

Τετάρτη, 17 Φεβρουάριος 2010 20:58

Τα Superbikes που μάθανε στον κόσμο τι θα πει γκάζι

Αρθρογράφος:

Δεν έχει σημασία αν είσαι εντουράς, τουρίστας ή δίτροχος χρήστης πόλης. Σίγουρα κάποια στιγμή έχεις φανταστεί τον εαυτό σου καβάλα σε ένα γυαλιστερό δίτροχο θηρίο ιπποδύναμης, να νιώθεις την ταχύτητα μέσω της αδρεναλίνης που πλημμυρίζει κάθε εγκεφαλικό σου κύτταρο. Τα τέρατα αυτά ιπποδύναμης έχουν διάφορες ονομασίες. Σίφουνας, οδοστρωτήρας, τραίνο, γκαζοφονιάς, εργαλείο, τούμπανο, υπερόπλο είναι μερικές από αυτές. Η επιστημονική τους όμως ονομασία είναι

Σάββατο, 20 Φεβρουάριος 2016 00:00

Triumph Bonneville: Ένας μύθος από τη γηραιά Αλβιώνα

Αρθρογράφος:

Στην αιωνόβια ιστορία της μοτοσυκλέτας υπήρξαν διάφορα παραμύθια και παραμυθάκια που ανακατεύτηκαν με φήμες και προσπάθησαν να γίνουν μύθοι. Μερικά τα κατάφεραν, άλλα νομίζουν ακόμη και σήμερα, ότι τα κατάφεραν, τα περισσότερα όμως κατάλαβαν ότι δεν είναι εύκολο να γίνεις μύθος. Γιατί ο μύθος είναι διαχρονικός, αδιαμφισβήτητος και άφθαρτος. Όλα αυτά και ακόμη περισσότερα

Τετάρτη, 10 Μάιος 2017 00:00

Kawasaki Mach. Μια δίχρονη τρικύλινδρη ιστορία

Αρθρογράφος:

Στα τόσα χρόνια που παλεύουμε και ευχαριστιόμαστε τα κλασικά, καταλήξαμε ότι δεν υπάρχει τίποτα πιο τρομακτικό στον δίτροχο κόσμο από την διαπεραστική κραυγή μιας δίχρονης Kawasaki Mach την ώρα που την μαρσάρεις. Αν ο Hannibal ήταν οδοντίατρος αυτόν τον ήχο θα ήθελε να κάνει ο τροχός του….Εκτός από το ηχητικό, διαθέτει και οπτικά εφέ καπνού. Αν δεν υπήρχαν τα καπνογόνα, τέτοια μηχανάκια θα χρησιμοποιούσε η Madonna στα live της.
Η τρικύλινδρη δίχρονη υπερβολή της Kawasaki που έζησε από το 1969

Σελίδα 1 από 2