Κυριακή, Αύγουστος 18, 2019
Greek English German
Πέμπτη, 30 Ιούνιος 2011 06:47

Veterama Ludwigshafen 2011: Στο μεγαλύτερο παζάρι ανταλλακτικών

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(11 ψήφοι)

Η Άνοιξη φέτος αποφάσισε να πάει Γερμανία και μετά να έρθει κατά Ελλάδα μεριά. Λες και εμείς μπορούμε να έχουμε εδώ πλέον μόνο «οικονομική κρίση». Λες και η μίζερη διάθεσή μας διώχνει τον ήλιο και αφήνει εμάς και τις μοτοσυκλέτες μας ακίνητους μέσα σε μια παρατεταμένη χειμωνιάτικη μούχλα. Σε όλη αυτή την γενικότερη κατήφεια και ανησυχία του ελλαδικού χώρου, οι boxers4fun θέλοντας να αναπνεύσουμε κλασικά περισσότερο από κάθε άλλη φορά, επισκεφθήκαμε...

για 5η συνεχόμενη χρονιά την Γερμανία και το Veterama. Το γνωστό παζάρι κλασικών ανταλλακτικών και μοτοσυκλετών που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον ολόκληρης της Ευρώπης που ασχολείται και παρακολουθεί τα δρώμενα των κλασικών οχημάτων.

Η αλήθεια είναι ότι στα 5 χρόνια που επισκεπτόμαστε το Veterama και το Technorama (αντίστοιχη έκθεση που πραγματοποιείται στο Ulm) έχουμε μαζέψει πολύ βροχή. Σχεδόν πάντα παλεύαμε μέσα στις λάσπες για να φτάσουμε τους πάγκους και τα εκθέματα, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των εκθέσεων αυτού του τύπου είναι υπαίθριο. Βρεγμένοι μέχρι το κόκαλο κάθε φορά, ανυπομονούσαμε να γυρίσουμε Ελλάδα για να στεγνώσουμε. Φέτος όμως είχαμε την εντύπωση ότι στην Ελλάδα ήταν Χριστούγεννα και στην Γερμανία καλοκαίρι. Με 25οC και έναν καταπληκτικό ήλιο για σύμμαχο, μας δόθηκε η ευκαιρία να θαυμάσουμε στεγνοί και με το πάσο μας μοναδικές ανακατασκευές, αλλά και να ανακαλύψουμε μικρούς θησαυρούς μεγάλης αξίας για τις αναπαλαιώσεις μας.

Το εαρινό Veterama διοργανώνεται στο Ludwigshafen, είναι σαφώς μικρότερο και λιγότερο διάσημο από το φθινοπωρινό του Mannheim, καθώς και με μικρότερη επισκεψιμότητα από το Technorama του Ulm που πραγματοποιείται το πρώτο Σαββατοκύριακο κάθε Μάιο. Η ιδιαιτερότητα του εαρινού Veterama είναι ότι πραγματοποιείται σε δύο Σαββατοκύριακα. Το πρώτο με παλαιά αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες που έχει κυρίως εμπορικό χαρακτήρα για πώληση μονάδων, είτε αναπαλαιωμένων, είτε προς αναπαλαίωση και το δεύτερο με συμμετοχές κυρίως εμπόρων ανταλλακτικών. Όχι ότι δεν μπορείς να βρεις ανταλλακτικά αν πας το πρώτο Σαββατοκύριακο ή μια κομπλέ μοτοσυκλέτα να αγοράσεις αν πας το δεύτερο. Διοργανωτικά όμως η φιλοσοφία που προωθείται είναι ότι ελάτε να αγοράσετε το παλαιό σας όχημα το 1ο Σαββατοκύριακο και ελάτε πάλι το 2ο προκειμένου να προμηθευτείτε τα ανταλλακτικά που διαπιστώσατε ότι θα σας χρειαστούν. Εμείς επισκεφθήκαμε την έκθεση το 2ο Σαββατοκύριακο όπου κάθε παλιατζής της Γερμανίας είχε απλώσει τον πάγκο του (κάτω από τον Γερμανικό ήλιο, μην ξεχνιόμαστε…) με ότι πιθανό ή απίθανο μπορεί να βάλει ο νους. Μπορεί η έκθεση να έχει ως θέμα την μοτοσυκλέτα δεν είναι όμως λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι ένας μοτοσυκλετιστής μπορεί να δείξει ενδιαφέρον σε παλαιά αντικείμενα κάθε είδους (από πορσελάνινα φλιτζανάκια, μέχρι είδη από τον πόλεμο του Βιετνάμ και από παιδικά παιχνίδια της δεκαετίας του 30, μέχρι ηλεκτρικές οικιακές συσκευές της δεκαετίας του 50). Για να τα κουβαλάνε κάποιοι αυτά τα άσχετα, να τα στήνουν και να πληρώνουν συμμετοχή στην έκθεση (που παρεμπιπτόντως δεν είναι καθόλου χαμηλή) κάτι παραπάνω θα ξέρουν. Αυτοί οι πάγκοι μπορεί να ήταν σχεδόν άδειοι από κόσμο όλη η υπόλοιπη έκθεση όμως ασφυκτιούσε από ένα ανήσυχο πλήθος που σκάλιζε και έψαχνε μέσα σε καλάθια με παλαιά δίτροχα εξαρτήματα.

Από τις τρεις διαφορετικές εκθέσεις που έχουμε επισκεφθεί διαπιστώσαμε ότι το εαρινό Veterama έχει τις καλύτερες τιμές. Το παλαιό ανταλλακτικό καλώς ή κακώς δεν μπορεί να έχει φιξαρισμένη τιμή και για αυτό παρατηρούνται μεγάλες διακυμάνσεις. Γενικότερα παίζει ρόλο και το πόσο σχετικός ή άσχετος κόσμος κινείται ανάμεσα στους πάγκους με τα παλιά. Το Technorama του Μαΐου συγκεντρώνει και τουριστικό ενδιαφέρον οπότε οι τιμές είναι ιδιαίτερα υψηλές. Το εαρινό Veterama όμως (και ειδικά το 2ο Σαββατοκύριακο) είναι σχεδόν εξειδικευμένη έκθεση, με πολύ ουσία και χωρίς τουριστικές ατραξιόν, οπότε και καλές τιμές.
Η έκθεση διοργανώνεται σε μια έκταση 60.000 τμ από τα οποία τα 5.000 είναι στεγασμένα. Το εισιτήριο εισόδου είναι 8 ευρώ την ημέρα, ενώ αν σκέφτεται κάποιος να στήσει και πάγκο θα πρέπει να διαθέσει ημερησίως 30 ευρώ για 10τμ, συν 15 ευρώ για κάθε άτομο ανά Σαββατοκύριακο. Προσθέστε και 40 ευρώ για ημερήσια παροχή ρεύματος, συν 40 ευρώ για κάθε μοτοσυκλέτα που εισέρχεται στον χώρο, οπότε καταλαβαίνετε πάνω κάτω πόσα χρειάζεστε αν αποφασίσετε να γίνετε  ένας από τους 1.200 εκθέτες και να πουλήσετε τα παλιά σας. Υπολογίζεται ότι το πρώτο Σαββατοκύριακο που είναι και πιο ευρύ το αντικείμενο 18.000 περίπου επισκέπτες πλήρωσαν το αντίτιμο του εισιτηρίου για να εισέλθουν, ενώ το 2ο Σαββατοκύριακο 12.000. Φέτος η έκθεση διέθετε προς πώληση 100 περίπου αυτοκίνητα και 600 μοτοσυκλέτες.

Τα σακίδια και οι βαλίτσες μας γύρισαν ασφυκτικά γεμάτα με καλούδια που είτε δεν μπορούσαμε να βρούμε, είτε τα βρίσκαμε σε απαγορευτικές τιμές. Κουβαλήσαμε από ζάντες για τα R50 μας και εξατμίσεις για Honda CB Four, μέχρι ιστορικές πλακέτες που μπαίνουν στο μπροστινό φτερό και ηλεκτρικά κυκλώματα. Είναι ίσως η μόνη φορά που βρήκαμε τα πάντα από τους καταλόγους που σχολαστικά είχαμε συντάξει πριν την αναχώρηση και κουβαλούσαμε σαν ευαγγέλιο παντού μαζί μας. Ο κατάλογος σε αυτές τις περιπτώσεις είναι απαραίτητος, όπως και μια έρευνα στο διαδίκτυο για να γνωρίζεις περίπου τις τιμές. Η έκθεση αυτή στην ουσία είναι παζάρι και στο παζάρι τα παζάρια είναι απαραίτητα. Οι Γερμανοί μάλιστα φαίνεται να το ευχαριστιούνται και δείχνουν σα να προσπαθούν ακόμη και αυτό να το ανάγουν σε επιστήμη. Παζάρια υπάρχουν τόσο στα ανταλλακτικά όσο και στις έτοιμες μοτοσυκλέτες μερικές τιμές των οποίων παραθέτουμε (οι τιμές αφορούν πλήρως ανακατασκευασμένα δίτροχα με εγγύηση σε κατάσταση βιτρίνας):
BMW R50 του 1959 προς 11.000 ευρώ
BMW R25/3 του 1954 προς 7.000 ευρώ
Indian Chief του 1947 προς 26.000 ευρώ
Harley Davidson Panhead F του 1961 προς 22.000 ευρώ
Moto Guzzi Le Mans I του 1977 προς 8.000 ευρώ
Honda CB 350 F του 1974 προς 4.300 ευρώ
BMW R100RS του 1979 προς 5.500 ευρώ

Ακόμη ένα Veterama πέρασε στην ιστορία, στις καρδιές μας και τα σακίδια μας.

Τώρα το μόνο που μένει είναι να περάσει και στις μοτοσυκλέτες μας. Κι αν δεν τους φτάσει δεν πειράζει…Το φθινοπωρινό Veterama σύντομα θα έρθει!

Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 30 Ιούνιος 2011 18:15
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.