Πέμπτη, Νοέμβριος 23, 2017
Greek English German
Παρασκευή, 26 Μάιος 2017 15:41

Honda CBX 1000...με όγκο, κύρος και 6 κυλίνδρους

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(6 ψήφοι)

Η δεκαετία του ’70 στον χώρο της μοτοσυκλέτας χαρακτηρίστηκε από την γιγάντωση όλων των μεγεθών. Αύξηση στις ιπποδυνάμεις, αύξηση στον όγκο, αύξηση στις τελικές, αύξηση στις πωλήσεις και μέσα σε πολλά άλλα και αύξηση στους κυλίνδρους. Το 1978 πρώτη η Honda αποφασίζει να εξαργυρώσει την αγωνιστική πολυκύλινδρη...

....εμπειρία της με την δημιουργία μιας ιδιαίτερης εξακύλινδρης μοτοσυκλέτας παραγωγής, το CBX 1000. Ήδη μια δεκαετία πριν είχε ανοίξει τον χώρο των superbikesμε το CB750 και ζητούσε την υπέρβαση σε έναν στίβο πού ο πήχης είχε ανέβει πολύ ψηλά. Δεν ήταν βέβαια η πρώτη εξακύλινδρη παραγωγής (πρώτη ήταν η Benelli 750 Sei το 1972) αλλά ήταν με διαφορά η πιο γρήγορη και η πρώτη εξακύλινδρη αληθινή και μοναδική βασίλισσα των superbikes.

1047 cc, 24 βαλβίδες, 6 Κeihin  28mm, 35mm πιρούνι, 105 ανήσυχους ίππους και 275 υγρά κιλά, διαμόρφωναν έναν πρωτόγνωρο superbike χαρακτήρα. Βαρύ, αλλά με αγωνιστική όρεξη. Η τελική της 216 χλμ/ώρα και η δίψα της για καύσιμο διαρκής. 22 λίτρα ρεζερβουάρ αλλά η αυτονομία της αγωνιζόταν να πλησιάσει με ένα άτομο τα 200 χιλιόμετρα. Αυτό όμως δεν απασχολούσε την Honda. Σκοπός της ήταν να είναι γρήγορη, άνετη και να σταματάει. Για την ταχύτητα φρόντιζαν οι κύλινδροι, για την άνεση η όρθια θέση οδήγησης και η «αφράτη» «απλωμένη» σέλα, ενώ για το «σταμάτημα» οι μπροστινοί δίσκοι των 280mmκαι ο πίσω των 305mm.

Η CBX 1000 με την εμφάνισή της, κέρδισε τον άτυπο τίτλο της γρηγορότερης μοτοσυκλέτας παραγωγής για το 1978. Παρά το γεγονός ότι ο ειδικός τύπος της εποχής υποδέχθηκε το μαστόδοντο με διθυράμβους, η αποδοχή του κόσμου δεν ήταν ανάλογη. Λίγο η υψηλή του τιμή, λίγο περισσότερο η μεγάλη του κατανάλωση, ίσως και η εξακύλινδρη καινοτομία, δεν έφεραν τις αναμενόμενες πωλήσεις. Στην προσπάθειά της η Hondaνα να προσεγγίσει τις επιθυμίες των δίτροχων fans, προσπάθησε με αλλαγές το 1980 και το 1982 να κερδίσει στα σημεία το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, αλλά και πάλι δεν πέτυχε τον στόχο της. Δεν μπορεί να θεωρηθεί το CBX εμπορική αποτυχία, αλλά σε καμία περίπτωση δεν εξαργύρωσε τις προσδοκίες σε πωλήσεις τόσο της Honda, όσο και του ειδικού τύπου.

Συλλεκτικά το CBXτου 78 και 79, έχει πολύ ενδιαφέρον και μεγάλη ζήτηση. Οι τιμές τους σε λειτουργική κατάσταση ανά την Ευρώπη, ξεκινάνε από 8.000€ και φθάνουν ως τις 12.000€. Η προσφορά είναι ικανοποιητική.

Η εξαιρετική CBX στις φωτογραφίες είναι ιδιοκτησίας Αλέξανδρου Γκορίλα στην Θεσσαλονίκη.

Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο, 27 Μάιος 2017 19:11
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Περισσότερα σε αυτήν την κατηγορία: « Ένα νέο παλιό BMW R80