Σάββατο, Σεπτέμβριος 22, 2018
Greek English German
Πέμπτη, 01 Σεπτέμβριος 2016 00:00

Αναβίωση του 1ου ελληνικού αγώνα σιρκουϊ – ΤΤ Ψυχικού

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(6 ψήφοι)

Η αγάπη για την κλασική μοτοσυκλέτα στην Ελλάδα απόκτησε υπόσταση, μορφοποιήθηκε, αναπτύχθηκε και αναπτύσσεται χάρη στο μεράκι, την διάθεση και τον προσωπικό κόπο συγκεκριμένων ανθρώπων. Θεωρούμε ότι εκεί στην κορυφή αυτής της κλασικής πυραμίδας ή κοντά σε αυτήν τέλος πάντων, βρίσκεται ο Κος Παναγιώτης Μαριολόπουλος . Γνήσιος λάτρης της ιστορικής μοτοσυκλέτας και ακατάπαυστος οραματιστής με το τελευταίο του εγχείρημα έχει καταφέρει...

...να σαστίσει και να κερδίσει τον θαυμασμό όποιου πραγματικά λατρεύει τα κλασικά δίτροχα. Μιλάμε για την προσπάθεια αναβίωσης του πρώτου αγώνα μοτοσυκλετών σε αστική πίστα με γυρολόγιο (σιρκουϊ), το Tourist Trophy Ψυχικού (ΤΤ). Ο πρώτος αγώνας πραγματοποιήθηκε το 1929 με την συμμετοχή 8 μοτοσυκλετών και ο τελευταίος το 1969. Πρόκειται για έναν από τους ιστορικότερους αγώνες στην Ελλάδα, ο οποίος μάλιστα διοργανωνόταν με όρους και κανονισμούς παρόμοιους με αυτούς του πολυδιαφημισμένου και πασίγνωστου Isle of Man της Βρετανίας. Σε μια διαδρομή 3 περίπου χιλιομέτρων (2.980 για την ακρίβεια) οι αναβάτες λάμβαναν εκκίνηση με διαφορά 15 δευτερολέπτων μεταξύ τους. Ο αγώνας τελείωνε μετά από 34 γύρους, ήταν επίπονος και με όρους «αυστηρούς» όπως πχ αν υπήρχε μοτοσυκλέτα που έστριβε με ταχύτητες χαμηλότερες των 45χλμ/ώρα αποκλειόταν.

Οι αγώνες στο σιρκουί του Ψυχικού σταμάτησαν την περίοδο του πολέμου και το 1966 γίνεται προσπάθεια αναβίωσής του με διοργανώτρια την ΕΛΠΑ, αλλά με άλλη διαδρομή από την αρχική, στην Φιλοθέη αυτή την φορά. Το 1969 σταματάει οριστικά ο αγώνας θεσμός.

Αυτόν τον ιστορικό χαρακτήρα της συγκεκριμένης αγωνιστικής εκδήλωσης θα αναβιώσουν ως συνδιοργανωτές το Μουσείο Ελληνικής Μοτοσυκλέτας και o Δήμος Ψυχικού. Η εικόνα του Ψυχικού έχει αλλάξει ριζικά σε σχέση με το 1929, οπότε και οι όροι του αγώνα αναβίωσης δεν μπορούσαν να μείνουν ίδιοι. Δεν θα ήταν δυνατόν να διεξαχθεί αγώνας ταχύτητας σε τόσο πυκνό οικοδομικό ιστό, για αυτό και θα διεξαχθεί ως regularity. Θα πραγματοποιηθεί δηλαδή καθορισμένος αριθμός γύρων, με συγκεκριμένη μέση ωριαία ταχύτητα και όποιος πλησιάσει περισσότερο τον ιδανικό χρόνο που καθορίζει η επιτροπή αγώνα, θα είναι ο νικητής. Η βράβευση θα γίνει με το κύπελλο του πρώτου αγώνα στον οποίο νικητής ήταν ο Ιωάννης Καπλάνογλου με BSA Sloper 500. Οι κατηγορίες που θα διαγωνιστούν θα είναι 2. Η 1η θα περιλαμβάνει τις συμμετοχές με μοτοσυκλέτες που κατασκευάστηκαν ως το 1945 και η 2η με αυτές που κατασκευάστηκαν από το 1945 έως το 1968.

Στις 16 Οκτωβρίου λοιπόν, στις 10.00πμ το Ψυχικό φοράει τα κλασικά αγωνιστικά του. Ο κόσμος που θα παρευρεθεί θα έχει την δυνατότητα να απολαύσει σπάνιες, καλοσυντηρημένες μοτοσυκλέτες πού θα ταξιδέψουν σε θύμησες το μυαλό των παλαιότερων και θα δώσουν την ευκαιρία σε νεότερους να αποκτήσουν δίτροχη ιστορική άποψη. Ο πρώτος αγώνας του 1929 είχε γίνει ενώπιον 5.000 θεατών και είχε αποτελέσει μια εκδήλωση που συγκέντρωνε το ενδιαφέρον ολόκληρης της Αθήνας. Μια εποχή που σε ολόκληρη την Ελλάδα ήταν ζήτημα να υπήρχαν περισσότερες από 200 μοτοσυκλέτες.

Όποιος ενδιαφέρεται πραγματικά για τα ιστορικά δίτροχα οφείλει να αγκαλιάσει αυτή την πρωτοβουλία. Είτε με την συμμετοχή του, είτε με την παρουσία του. Για δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να απευθυνθείτε στο http://motorcyclerepublik.org/index.php/el/ ή στο τηλέφωνο του Μουσείου 210 9248646. Το moto4fun θα δώσει το παρών με 3 μονοκύλινδρες συμμετοχές.

 

Η ανακοίνωση του διοργανωτή

"Αγαπητοί φίλοι

Με διοργανωτές το Ελληνικό Μουσείο Μοτοσυκλέττας - Motorcycle Republik και τον Δήμο Φιλοθέης-Ψυχικού και συνδιοργανωτή την ΦΙΛΠΑ και την υποστήριξη των Guzzisti Hellas, θα πραγματοποιηθεί την 16η Οκτωβρίου 2016 η αναβίωση μιας ιστορικής μοτοσυκλετιστικής εκδήλωσης - του πρώτου αγώνα μοτοσυκλετών, ο οποίος πραγματοποιείτο στην Ελλάδα, από το 1929 έως και το 1968: η ΑΝΑΒΙΩΣΗ του Τourist Trophy ΨΥΧΙΚΟΥ.

Πρόκειται για μια εκδήλωση Regularity (σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIVA) πάνω στα χνάρια της πρώτης διαδρομής του 1929. Θα συμμετέχουν μοτοσυκλέτες απο εμφανίσεως τροχού έως και το 1968.

Οι μοτοσυκλέτες, οι συμμετέχοντες αναβάτες και γενικά η εκδήλωση θα είναι στο κλίμα και στο χρώμα μιας άλλης εποχής, με πολλές εκπλήξεις.

Σας προσκαλούμε λοιπόν να συμμετάσχετε, είτε σαν αγωνιζόμενοι, είτε σαν θεατές και να είστε σίγουροι πώς θα αποζημιωθείτε.

Κρατήστε λοιπόν την ημερομηνία: Κυριακή, 16 Οκτωβρίου 2016."

 

Οι φωτογραφίες τους άρθρου είναι από μοτοσυκλετιστικούς αγώνες εποχής και όχι από το ΤΤ Ψυχικού.

Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 19 Οκτώβριος 2016 14:44
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.