Δευτέρα, Μάιος 21, 2018
Greek English German
Παρασκευή, 10 Ιούνιος 2016 22:04

38o Technorama... γιατί η κλασική μοτοσυκλέτα είναι αλλιώς στην Ευρώπη

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(6 ψήφοι)

Με σύμμαχο έναν πραγματικά απρόσμενο καιρό για Γερμανία, βρεθήκαμε στο Ulm, συνεπείς στο ετήσιο ραντεβού μας με τις αντίκες της Ευρώπης, για το 38ο Technorama. Πρόκειται για μια από τις δημοφιλέστερες εκθέσεις με παλαιά ανταλλακτικά, κλασικές μοτοσυκλέτες, παλαιακά ποδήλατα και ιστορικά αυτοκίνητα. Από τον πιο μικρό ιδιώτη και χομπίστα, μέχρι την πιο μεγάλη εταιρεία που σχετίζεται με εμπορία κλασικών οχημάτων, ανταλλακτικών ή εξοπλισμού ιστορικών οχημάτων, ήταν και αυτοί εκεί, συνεπείς στο ετήσιο ραντεβού τους.

Οι εκθέτες ήταν συνολικά 878, ενώ οι επισκέπτες για τις 2 ημέρες της έκθεσης κάτι λιγότερο από 32.000. Η συντριπτική πλειοψηφία εκθετών και επισκεπτών προήλθε όπως ήταν φυσικό από την Γερμανία και ακολούθησαν το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Ιταλία, η Ουγγαρία, η Πολωνία και η Γαλλία.

Όλοι κοιτούσαν απολαμβάνοντας την υπέροχη λιακάδα με ένα ποτήρι παγωμένη μπύρα στο ένα χέρι και ένα σάντουιτς με λουκάνικο στο άλλο. Αυτοί που είχαν τα χέρια τους ελεύθερα δηλαδή. Γιατί υπήρχαν και πολλοί περιφερόμενοι που έσπρωχναν καροτσάκια, με σκοπό να τα γεμίσουν με όμορφα, βρώμικα, λαδωμένα, σπάνια ή και συνηθισμένα παλαιά ανταλλακτικά. Όχι δηλαδή ότι δεν ρουφούσαν κι αυτοί τις μπύρες τους, αλλά ακόμη κι όταν το έκαναν αυτό το ένα μάτι και το ένα χέρι ήταν στο καροτσάκι.

Μεγάλη ζήτηση είχαν τα μη επισκευασμένα οχήματα. Η θεωρία του Γερμανού σε σχέση με τα κλασικά, επιβάλει κατά κάποιο τρόπο και την φάση της ανακατασκευής. Προτιμάει να αγοράσει κάτι που να πρέπει να ασχοληθεί μαζί του για να το φέρει σε λειτουργική κατάσταση. Δεν «τελειώνει» το χόμπι του με την απόκτηση και την οδήγηση πχ μιας κλασικής μοτοσυκλέτας. Θέλει να την βρει άθλια και παροπλισμένη, σε πολύ χαμηλή τιμή, να την λύσει, να την λούσει και να την ξαναφτιάξει. Μπορεί να πληρώσει παραπάνω από ότι αν την αγόραζε έτοιμη, αλλά δεν τον νοιάζει. Τον νοιάζει την ώρα που κάνει το χόμπι του να έχει δημιουργικό χρόνο με το κλασικό του. Αυτός είναι κι ένας από τους λόγους που στην Γερμανία δεν υπάρχουν οίκοι-συνεργεία ανακατασκευών όπως στην Ιταλία, την Γαλλία, την Ισπανία, αλλά μεγάλο πλήθος σπουδαίων εταιρειών που εξειδικεύονται στην παραγωγή και διάθεση ανταλλακτικών και εξοπλισμού κλασικών μοτοσυκλετών. Η μανία αυτή για οχήματα σε κακή κατάσταση αλλά πλήρη, ουσιαστικά έχει δημιουργήσει ένα είδος προς εξαφάνιση. Επομένως την σκουριασμένη κουτσουλημένη φλορέτα του παππού, που έχει φυτρώσει στο κοτέτσι, μην την πετάτε. Κάπου κάποτε θα βρει τον Γερμανό της.

Στο technorama βέβαια υπήρχαν και ανακατασκευασμένα οχήματα προς πώληση. Οι τιμές τους πολύ υψηλές ακόμα και για μοντέλα που δεν είχαν κάποια ιδιαίτερη συλλεκτική αξία. Αυτό που μπορεί να συμπεράνει κάποιος είναι ότι και στον χώρο των κλασικών οχημάτων αντικατοπτρίζεται το υψηλό βιοτικό επίπεδο των Γερμανών και νούμερα που για άλλους τρομάζουν, για αυτούς θεωρούνται απόλυτα φυσιολογικά. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι πωλητές έτοιμων ανακατασκευασμένων μοτοσυκλετών προέρχονταν από Ιταλία, Γαλλία, Ουγγαρία, Πολωνία, Τσεχία και Σερβία. Οι ανακατασκευές στην πλειονότητά τους είναι άκρως επαγγελματικές και με εγγύηση καλής λειτουργίας. Ο βαθμός και το βάθος της ανακατασκευής αποτυπώνονται στην τιμή πώλησης .

Βγάλαμε λοιπόν τα συμπεράσματά μας, μαζέψαμε Γερμανικό ήλιο, ρουφήξαμε τις παγωμένες μπύρες μας και ζήσαμε δύο μέρες μέσα σε ντίζες και ρεζερβουάρ, τόσα πολλά που μόνο σε όνειρα τα είχαμε δει. Οι φωτογραφίες αδικούν και δεν αποτυπώνουν την αίσθηση της συγκεκριμένης γιορτής (γιατί τα πανηγύρια και τα παζάρια πάντα έχουν κάτι το γιορτινό), είναι όμως ένα υλικό άκρως ενδιαφέρον για αυτούς που αγαπούν τις κλασικές μοτοσυκλέτες και όχι μόνο.

Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 10 Ιούνιος 2016 22:11
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Περισσότερα σε αυτήν την κατηγορία: « Gentleman's Ride Thessaloniki 2015 22o Classic Trial από την ΛΑΜΣ »