Κυριακή, Ιούλιος 23, 2017
Greek English German
Δευτέρα, 03 Οκτώβριος 2016 00:00

Ποιός ήταν ο Βαρώνος της BMW

Αρθρογράφος: Μιχάλης
Βαθμολογήστε το άρθρο
(17 ψήφοι)

Ένα σύντομο βιογραφικό του Alexander Von Falkenhausen, του ανθρώπου που επηρέασε όσο λίγοι την εξέλιξη της BMW . Γεννήθηκε στο Μόναχο το 1907, απο οικογένεια στρατιωτικών. Alexander Heinrich Ludwig Richard Freiherr von Falkenhausen ήταν το όνομα με το οποίο βαφτίστηκε. Το 1924 σε ηλικία 17 χρονών συμμετέχει στον πρώτο του αγώνα με μια μοτοσυκλέτα DKW . Ερχεται δεύτερος και την ίδια χρονιά αποφασίζει να εγκαταλείψει την στρατιωτική καριέρα για την οποία τον προώριζε η οικογένεια και να ασχοληθεί με την μηχανολογία. Ξεκινάει...

...σαν μαθητευόμενος μηχανικός σε ένα μικρό εργοστάσιο κινητήρων .


Το 1928 γίνεται δεκτός στο τεχνικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου, το περίφημο TUM και ακολουθεί σπουδές με ειδίκευση στην μηχανολογία αυτοκινήτων και αεροπλάνων, με καθηγητή τον Willy Messerschmitt. Παίρνει το πτυχίο του το 1934 και προσλαμβάνεται στην BMW μετά απο πρόταση του αρχιμηχανικού της εταιρείας Rudolf Schleicher με τον οποίο έτρεχαν μαζί σε αναβάσεις.Εκείνη την εποχή το κορυφαίο σπόρ μοντέλο της εταιρείας ήταν το R5, στο οποίο ο Falkenhausen προσθέτει πίσω ανάρτηση και συμμετέχει στα International Six Days το 1936 και 1937, κερδίζοντας χρυσό μετάλιο.


Το 1938 η ιδέα του για πίσω ανάρτηση εφαρμόζεται στο καινούργιο σπορ μοντέλο της εταιρείας το R51, του οποίου η παραγωγή φτάνει μέχρι το 1955 σαν R51/3.Αναλαμβάνει το τμήμα εξέλιξης μοτοσυκλετών της εταιρείας με αντικείμενο την σχεδίαση αναρτήσεων και κινητήρων.


Στην διάρκεια του πολέμου σχεδιάζει την προσαρμογή ενος αστεροειδούς εννεακύλινδρου αεροπορικού κινητήρα σέ ένα τάνκ και ασχολείται με την εξελιξη και με τις δοκιμές στον δρόμο της τρίκυκλης στρατιωτικής μοτοσυκλέτας R75, φτάνοντας μέχρι το ανατολικό μέτωπο.


Μετά τον πόλεμο, η BMW έχοντας χάσει τα εργοστάσια του Eisenach και του Βερολίνου, που βρέθηκαν στον Ρωσικό τομέα και με το εργοστάσιο του Μονάχου βομβαρδισμένο, ασχολείται με την παραγωγή γεωργικών εργαλείων και ποδηλάτων.


Ο Falkenhausen ιδρύει την δική του εταιρεία με σκοπό την κατασκευή αγωνιστικών αυτοκινήτων, στην αρχή σαν AL-FA και στη συνέχεια σαν A F Motorenbau. Συμμετέχει με ένα βελτιωμένο προπολέμικο BMW 328 στο πρώτο μεταπολεμικό πρωτάθλημα, που οργανώνεται στην Γερμανία το 1946. Τα αγωνιστικά AFM , που κατασκευάζει είναι τροποποιημένα BMW 328. To 1948 κερδίζει το πρωτάθλημα αυτοκινήτων σπόρ- τουρισμού της Γερμανίας με το ηρωικό 328. Με το ίδιο αυτοκίνητο και συνοδηγό την σύζυγό του "Kitty", Katharina von der Muehle – Eckart, συμμετέχει σε rally στην Αυστρία, Γαλλία και Γιουγκοσλαβία. Επίσης τρέχει σε αναβάσεις στις Άλπεις με ένα BMW 502.


Επιστρέφει σαν μηχανικός στην BMW το 1954, εκείνη την χρονιά σχεδιάζει τον πρόδρομο της ανάρτησης Paralever, που έμελλε να συνοδεύει τις βαυαρικές μοτοσυκλέτες απο το 1988 μέχρι σήμερα.


Το 1957 γίνεται διευθυντής του τμήματος εξέλιξης κινητήρων και παράλληλα αναλαμβάνει και το αγωνιστικό τμήμα της εταιρείας. Ετσι ξεκινάει το M (motosport division) της BMW, που είναι δημιούργημα του Falkenhausen και της ολιγομελούς (6 άτομα) αρχικής ομάδας του. Εκείνη την εποχή ξεκινά την εξέλιξη του κινητήρα του νέου μικρού αυτοκινήτου της BMW του 700. Ο κινητήρας αυτός βασιζόταν στο "μοτοσυκλετιστικό" μοτέρ του R51/3.


Με το αυτοκίνητο αυτό ( το 700) παρακολουθεί το Γερμανικό πρωτάθλημα αναβάσεων απο το 1960 έως το 1964 και κερδίζει 17 αγώνες.


Τον Σεπτέμβριο του 1961 παρουσιάζεται στην έκθεση της Φρανκφούρτης το BMW 1500 "neue classe" μέ αμάξωμα σχεδιασμένο από τον Ιταλό Michelotti, ο κινητήρας σχεδιασμένος απο τον Falkenhausen με πέντε έδρανα βάσης και εκκεντροφόρο επικεφαλής απέδιδε 80 ίππους, που έδιναν στο αυτοκίνητο καταπληκτικές για την εποχή επιδόσεις, όμως ο σχεδιαστής του είχε προβλέψει για το μέλλον ώστε να μπορεί το μπλόκ να αντέχει μέχρι τουλάχιστον 300 ίππους . Αυτός ο κινητήρας, που με πολλή προσπάθεια ο Falkenhausen κατάφερε να πείσει το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας να μπεί στην παραγωγή ( οι γραφειοκράτες ήθελαν κάτι πιό συμβατικό),επρόκειτο να αλλάξει την μοίρα της εταιρείας, που αντιμετώπιζε πολυ σοβαρά οικονομικά προβλήματα εκείνη την εποχή.


Το 1500 neue classe είχε τεράστια επιτυχία έσωσε τα οικονομικά της BMW και ακολουθήθηκε απο το 1800 και το 2000 με μεγαλωμένες εκδοχές του ίδιου κινητήρα. Ο Βαρώνος όμως ήξερε πολύ καλά ότι η δόξα κερδίζεται στούς αγώνες , έτσι ξεκινά η βελτίωση του κινητήρα με την βοήθεια της Alpina , και το 1964 παρουσιάζεται το 1800 TI/SA με 130 ίππους και βελτιωμένες αναρτήσεις. Με ένα τέτοιο αυτοκίνητο ο Βαρώνος κερδίζει την πρώτη θέση στην ανάβαση Eberbach και χρυσό μετάλιο στο ράλλυ Μόναχο – Βιέννη – Βουδαπέστη την ίδια χρονιά.


Το 1965 η BMW συμμετέχει στο Ευρωπαικό πρωτάθλημα τουρισμού με το 1800 και κερδίζει τον αγώνα των 24 ωρών του Spa Francorchamps. Το 1966 κερδίζει το Ευρωπαικό πρωτάθλημα τουρισμού με οδηγό τον Hubert Hahne. Στη συνέχεια ακολουθούν πολλές νίκες με το ελαφρότερο 2002, που ήταν η συνέχεια του 1800 TI/SA.


Ο ίδιος κινητήρας εξελίσεται παράλληλα για την Φόρμουλα 2, με καινούργια τεραβάλβιδη κεφαλή με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής . Η BMW συμμετέχει απο το 1967 μέχρι το 1971 με δικό της μονοθέσιο στους αγώνες F2. To 1966 σε ηλικία 59 ετών ο Falkenhausen με μια F2 με τον τετραβάλβιδο κινητήρα, καταρρίπτει στην πίστα του Hockenheim το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας στα 500 μέτρα και στο 1/4 του μιλίου.


Οι επιτυχίες στους αγώνες ωθούν τον Βαρώνο να προχωρήσει ακόμα περισσότερο, έτσι τα Χριστούγεννα του 1968 αφήνει άφωνους τους συνεργάτες του στο αγωνιστικό τμήμα, ανακοινώνοντάς τους το επόμενο project. " Ας δοκιμάσουμε ένα TURBO". Φάρσα γυμνασιόπαιδου χαρακτήρισαν το σχέδιο οι συνεργάτες του αλλά σύντομα κατάπιαν την γλώσσα τους. Ο κινητήρας φτάνει τους 280 ίππους και το 1969 η BMW κερδίζει και πάλι το πρωτάθλημα τουρισμού. Το 1973 παρουσιάζεταi το 2002 TURBO, που ήταν το πρώτο ευρωπαικό αυτοκίνητο παραγωγής με κινητήρα turbo.


Το 1976 ο Βαρώνος συνταξιοδοτείται σαν ο μεγαλύτερος σε ηλικία εργαζόμενος στην BMW εκείνη την εποχή. Ο κινητήρας του όμως συνεχίζει να γράφει λαμπρές σελίδες στην ιστορία της BMW. Με υπερσυμπίεση και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό φτάνει τους 1000 ίππους και με μία Brabham BT52 ο Nelson Piquet παίρνει το παγκόσμιο πρωτάθλημα F1 το 1983 . Ήταν ο ισχυρότερος κινητήρας στην ιστορία της F1 , έφτασε τους 1400 ίππους στο δυναμόμετρο του εργοστασίου και βασιζόταν στο block, που σχεδίασε ο Βαρώνος για την 1500 neue classe του 1961.

Πληροφορίες και φωτογραφίες αντλήθηκαν απο :  www.press.bmwgroup.com/global

Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 19 Οκτώβριος 2016 14:47
Μιχάλης

Μιχάλης

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Περισσότερα σε αυτήν την κατηγορία: « Ένα BMW R45 από την Αφρική Ένα νέο παλιό BMW R80 »