Παρασκευή, Ιούλιος 20, 2018
Greek English German
Τετάρτη, 29 Μάιος 2013 06:17

19o Classic Trial Σερρών: Στον δρόμο για το Ρούπελ

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(31 ψήφοι)
Έχουν περάσει 20 χρόνια από τότε που μια μικρή παρέα Σερραίων με λατρεία στην κλασική μοτοσυκλέτα, αποφάσισε να δοκιμάσει τις δυνάμεις της στην διοργάνωση της 1ης κλασικής εκδήλωσης μοτοσυκλετών στην Βόρεια Ελλάδα. Για να έχουν αρωγό την ΛΑΜΣ (Λέσχη Αυτοκινήτου Μοτοσυκλετών Σερρών), αφού όπως είναι γνωστό δεν μπορεί ο καθένας με το έτσι θέλω να γίνει...
.... διοργανωτής εκδηλώσεων με τροχοφόρα σε δημόσιους δρόμους, γίνανε μέλη της, εκπαιδεύτηκαν ως κριτές με συμμετοχές ακόμη και στο ράλι Ακρόπολις, παρακολούθησαν διοργανωτικά σεμινάρια και τελικά έναν χρόνο μετά κατάφεραν να οργανώσουν το 1ο Moto Trial Σερρών. Οι συμμετοχές ελάχιστες αλλά αυτό που ήθελαν ήταν να γίνει η αρχή. Να το πιστέψει ο κλασικός πληθυσμός,  να βγάλει τις μοτοσυκλέτες του από τις αποθήκες και τα κοτέτσια και να μπορέσει ο κόσμος της Βόρειας Ελλάδας να απολαύσει αυτό που μέχρι εκείνη την στιγμή αποτελούσε προνόμιο των κατοίκων περιοχών της Νοτίου Ελλάδος.

Για 12 μοτοσυκλέτες στήθηκε τότε ο 1ος αγώνας και σίγουρα ούτε στα πιο αισιόδοξα όνειρα των ιδρυτών της, θα μπορούσαν να υπάρξει η μεταγενέστερη απήχηση αυτής της αρχής. Κάθε χρόνο οι συμμετοχές πληθαίνουν και ο ένας φέρνει τον άλλον. Κάπου στα μισά αυτής της πορείας μπήκανε και τα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να μιλάμε σήμερα για περισσότερες από 70 συμμετοχές, σε καιρούς δύσκολους, για ένα hobby που μόνο φθηνό δεν είναι.

Η συγκεκριμένη εκδήλωση μπορεί να αποτελεί την δικαίωση της προσπάθειας του Σάββα, του Κώστα, του Μιχάλη και των υπολοίπων, αλλά η μεγαλύτερη ευχαρίστηση βρίσκεται στο ότι παρά το γεγονός ότι ο θεσμός γερνάει, ο ηλικιακός μέσος όρος συμμετοχών μικραίνει. Πολλοί νέοι άνθρωποι, φρέσκοι, με όρεξη, δημιουργούν την ελπίδα ότι, όπως παλαίωσαν σωστά τα κλασικά μηχανάκια, έτσι σωστά παλαιώνει και θωρακίζεται το σερραϊκό Trial. Πρόκειται για έναν θεσμό προσιτό στον κλασικό κόσμο, που δεν δημιουργεί στεγανά και περιορισμούς πίσω από πιστοποιήσεις, ούτε θέτει προϋποθέσεις ή παράλογες απαιτήσεις για να συμμετάσχει κάποιος. Τα οχήματα που συμμετέχουν πρέπει να μπορούν να κυκλοφορούν νομότυπα. Από την στιγμή που ένα όχημα μπορεί να κυκλοφορεί στον δημόσιο δρόμο, μπορεί να συμμετέχει και είναι πραγματικά και ειλικρινά ευπρόσδεκτο στον αγώνα.

Πιθανώς ακούγοντας κάποιοι την λέξη αγώνας σε δημόσιο δρόμο, θα φαντάζονται κάτι σαν το Isle of  Man των μοτοσυκλετών ή το Monaco της Formula 1, σε κάτι πολύ μαζεμένο. Καμία σχέση. Πρόκειται για μια βόλτα, περιπέτεια, ταξίδι, πείτε το όπως θέλετε, σε προκαθορισμένη διαδρομή. Και που είναι ο αγώνας; Ο αγώνας είναι να διαβάζεις σωστά την διαδρομή (road book), να μην χαθείς και να μπορέσεις να την ολοκληρώσεις εντός των ελαστικών χρονικών περιθωρίων που θέτει η διοργάνωση. Αν κάποιος χαθεί και φθάσει καθυστερημένος σε κάποιο ΣΕΧ (Σταθμός Ελέγχου Χρόνου) «τρώει το καπέλο του» ή τους βαθμούς ποινής του και συνεχίζει. Εκτός από τα ΣΕΧ υπάρχουν και τα ΣΕΔ (Σταθμός Ελέγχου Διαδρομής) τα οποία εξασφαλίζουν ότι δεν θα υπάρξουν έξυπνοι που θα επιλέξουν άλλο, συντομότερο και ευκολότερο δρόμο, από την απαιτούμενη διαδρομή του road book.

Η φετινή διαδρομή ήταν 100 χιλιόμετρα περίπου και θεωρείται σχετικά μικρή, για μια τέτοια εκδήλωση. Υπολογίστηκε όμως με σκοπιμότητα στα 100χλμ για δύο λόγους που τους πέτυχε στον απόλυτο βαθμό. Ο πρώτος ήταν να μην λειτουργήσει αποτρεπτικά η απόσταση και να μπορέσουν να συμμετάσχουν ακόμη και πολύ μικρού κυβισμού οχήματα και ο δεύτερος να περάσει από το οχυρό Ρούπελ, προκειμένου να καλυφθεί και η εκπαιδευτική πλευρά της εκδήλωσης. Ειδικά για το οχυρό Ρούπελ πρέπει να αναφέρουμε ότι ήταν η αποκάλυψη της εκδήλωσης αφού ο συναγωνιζόμενος κος Σωτήρης .Κουντουράς είναι συνταγματάρχης του ελληνικού στρατού και είχε φροντίσει για μια πραγματικά μοναδική ξενάγηση στους χώρους του ιστορικού μνημείου.

Σημαντικές παρουσίες στις μοτοσυκλέτες για ακόμη μια φορά αποτέλεσε η ομάδα με τις Vespas οι οποίοι αδιαφορώντας για τον αγώνα και υποστηρίζοντας καθαρά την ιδέα και την βόλτα, ξεκίνησαν και τερμάτισαν όλοι μαζί σχεδόν, με συνέπεια να είναι ιδιαίτερα δύσκολη η τυπική έκδοση των αποτελεσμάτων. Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στο στρατιωτικό Harley του 1941, στο Horex Regina του 1955 μετατροπή σε chopper oldfashion look και στο δίχρονο DKW 350cc του 1935. Η γηραιότερη συμμετοχή ήταν στα αυτοκίνητα με έτος γέννησης του αγωνιζόμενου το 1934, ενώ για τις μοτοσυκλέτες ήταν το 1943. Συμμετοχές από την πιο μακρινή απόσταση αυτές από την Αλεξανδρούπολη και την Λάρισα.

Η όλη διοργάνωση ήταν αξιοσημείωτα άρτια και κάποια μικροπροβλήματα στην καθυστέρηση της έκδοσης των αποτελεσμάτων όχι μόνο δεν πρέπει να δυσαρεστούν τους συμμετέχοντες, αλλά να αποτελέσουν τον λόγο κατανόησης της πολύ μεγάλης οργανωτικής δυσκολίας του εγχειρήματος.

Για ακόμη μια φορά οι Σέρρες απέδειξαν ότι πάνω από τα σύγχρονα μέσα, την οργανωτική πολυκοσμία και τον πλούτο μιας τέτοιας εκδήλωσης, μετράει το πάθος και η αγάπη για αυτό που κάνεις.

Αξίζουν μόνο συγχαρητήρια και ευχόμαστε το επόμενο, που θα είναι και εορταστικό για τα 20 χρόνια, να τιμηθεί με τον κορυφαίο αριθμό συμμετοχών όπως ρεαλιστικά αξίζει σε έναν τόσο σπουδαίο θεσμό!


Κατηγορία

Οδηγός

Οχημα

Βαθμοί

ποινής

Α’ MOTO 101-300cc

Σεραφείμ Γεώργιος

HONDA CB 250

2

Κατσαρός Δημήτριος

YAMAHA SR

5

Καμπούρης Απόστολος

HONDA CL 250S

8

Μπραϊκίδης Πέτρος

BMW R26

9

Ταρτάνης Ελευθέριος

BMW R26

10

Ξανθόπουλος Δημήτριος

YAMAHA 250

13

Ζαπάρας Αθανάσιος

BMW R26

77

Παπαδοπούλου Γεωργία

HOREX REGINA

84

Βαρθολόμος Αθανάσιος

ZUNDAPP DB-201

146

Καρακάρας Κωνσταντίνος

YAMAHA XS 250

156

Αδάμ Βασίλειος

BMW 25/2

220

Τοπούζας Αριστείδης

ERDIE 170

331

Αποστόλου Νίκος

AWO (SIMSON) 250

0

 

 

 

 

Β’ ΜΟΤΟ 301-650 cc

Λόλας Παύλος

BMW R50

9

Αγγελίδης Μιχαήλ

BMW R50S

21

Τζίκας Χρήστος

JAWA 350

29

Τέρτσης Δημήτριος

HOREX REGINA

45

Ταρτάνης Γεώργιος

SUZUKI GX 550

51

Πολυμίλης Αντώνιος

SUZUKI GSX 400E

78

Τζίγκας Δημήτριος

BMW R45

100

Κοβανίδης Παντελής

BMW R50

120

Χανλιογλου Αναστάσιος

JAWA 350

122

 

 

 

 

Γ’ ΜΟΤΟ άνω των 650cc

Ρούπας Γεώργιος

BMW R100

5

Λόλας Βασίλειος

BMW R90S

7

Κύρλος Δημήτριος

NORTON COMMANDER 750

18

Σοφιανίδης Αντώνιος

BMW R45

36

Ντόλλας Ιωάννης

KAWASAKI 900

46

Βογιαρίδης Αναστάσιος

MOTO GUZZI 850

50

Γκορίλας Αλέξανδρος

YAMAHA VMAX

51

Κουντουράς Σωτήριος

HARLEY 750

226

 

 

 

 

Δ’ SIDECAR

Ηλιάδης Σάββας

 

 

 

 

 

 

Ε’ MOTO έως 100cc

Μυτιληναίος Αθανάσιος

FANTIC MOTOR TRIAL 50

19

Τρακαλιάνης Ηλίας

FLORETT 50

60

Καρακάρας Δημήτριος

FLORETT 50

71

Κοτάκος Αγγελος

ZUNDAPP 50

359

Σύμπας Σωτήριος

SACHS SUPER T

0

 

 

 

 

V’ Βέσπα

Τζίκας Στέργιος

VESPA 200

103

Παπαδόπουλος Φωτεινός

VESPA SPRINT

177

Μαυρίδης Ακης

VESPA PX80

200

Νικολόπουλος

VESPA 50

229

Μπόχωρης Πασχάλης

VESPA

280

Παναγιωτίδης Μάριος

VESPA SPRINT

299

Χατζόπουλος Μιχαήλ

VESPA RALLY

326

Κουγιουμτζής Στέργιος

VESPA RALLY

327

 

 

 

 

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

 

 

 

ΣΤ’ έως 31.12.1970

Ξανθόπουλος Ιωάννης

ALPHA ROMEO

0

Αδάμ Στέργιος

FORD TAUNOUS

18

Καλυμνος Ιωάννης

WILLIS M38A1

60

Καλαθάς Σωτήριος

FORD 1600

104

Αλεξανδρίδου Βίλμα

FIAT 500

122

Ξανθόπουλος Δημήτριος

MERCEDES 190

132

Καμαρης Δημήτριος

VW

145

 

 

 

 

Z’ Από 1.1.1971 έως 31.12.1975

Πατσάλας Σωτήριος

MITSUBISHI 1196

1

Αλεξόπουλος Γεώργιος

ALPHA ROMEO JULIA

8

Γιοβάνης Νικόλαoς

JAGOUAR XS34

14

Βασιλείου Γεώργιος

TOYOTA CELICA

20

Ιωαννίδης Μιλτιάδης

TOYOTA CELICA

80

Τζιβρίκος Δημήτριος

MITSUBISHI T120SS

120

Αγοραστός Αγοραστός

CITROEN 2CV

130

 

 

 

 

Η’ Από 1.1.1976 έως 31.12.1981

Ξεροσαβίδης Ιωάννης

FORD RS 2000

0

Τσιακίρης Στέργιος

CITROEN 2CV

1

Χεινος Γεώργιος

TOYOTA COROLA

3

Πόπτσιος Νικόλαος

OPEL MANTA B

4

Καρτάλης Χρήστος

FIAT 131

4

Καραπεπέρας Ιωάννης

OPEL MANTA

10

Στανίνος Αλέξανδρος

ALPHA ROMEO JULIA

16

Παυλίδης Πέτρος

OPEL 1200

17

 

 

 

 

Θ’ Από 1.1.1982 έως 31.12.1988

Κοτζάογλου Ηλίας

SUBARU 600

11

Τζιαμτζής Χαράλαμπος

BMW 518

14

Σταύρου Απόστολος

MITSUBISHI PAJERO

18

Λιγκερίδης Πέτρος

AUTO BIANCHI

21

Μεϊμάρογλου Δημήτριος

WARTBUTG

144






Το Δελτίο Τύπου της ΛΑΜΣ


ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ
19ο CLASSIC AUTO-MOTO TRIAL
ΣΕΡΡΕΣ 26 – 5 – 2013

Η Λέσχη Αυτοκινήτου - Μοτοσικλέτας Σερρών (ΛΑΜΣ) πραγματοποίησε με μεγάλη επιτυχία το 19ο Classic Auto Moto Trial (Ράλλυ Αντίκα) στις Σέρρες το Σάββατο 25 Μαΐου και την Κυριακή 26 Μαΐου 2013.

Το απόγευμα του Σαββάτου συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Ελευθερίας των Σερρών περισσότερα από 70 οχήματα (Αυτοκίνητα και Μοτοσικλέτες) που κατασκευάστηκαν πριν από το 1988. Το παλαιότερο όχημα ήταν μία μοτοσικλέτα DKW του 1934, ενώ τα περισσότερα ήταν της δεκαετίας του ’50. Παράλληλα πραγματοποιήθηκε και έκθεση παλαιών ποδηλάτων. Και όλα αυτά υπό τους ήχους του Jukebox!

Ο κόσμος είχε τη δυνατότητα να τα καμαρώσει και να θυμηθεί άλλες παλιές καλές εποχές.

Την Κυριακή στις 10.00 π.μ. δόθηκε η εκκίνηση. Συμμετείχαν 73 οχήματα (νέο ρεκόρ) από όλη σχεδόν τη Βόρεια Ελλάδα.

Αφού έκαναν ολιγόλεπτη στάση στο Σιδηρόκαστρο, συνέχισαν για το Ρούπελ όπου τερμάτισαν περίπου στις 11.15 π.μ. Εκεί ξεκουράστηκαν απολαμβάνοντας τη φιλοξενία της Διοίκησης και στη συνέχεια ξεναγήθηκαν. Το υπέροχο περιβάλλον συνδυάστηκε ιδανικά με τις αντίκες. Οι υπόλοιποι επισκέπτες απόλαυσαν το θέαμα.

Στις 13.30 δόθηκε η εκκίνηση για την επιστροφή μέσω Χαρωπού – Γεφυρουδίου – Σκοτούσσας και Καλών Δένδρων και οι συμμετέχοντες τερμάτισαν στην πίστα Καρτ στις 14.30, όπου έγινε και πανηγυρική παρέλαση των οχημάτων, προσφέροντας υπέροχο θέαμα σε όλους. Η διαδρομή ήταν 98 χιλιόμετρα και τα οχήματα κινήθηκαν με σχετικά χαμηλή ταχύτητα.

Οι αγωνιζόμενοι και όσοι βοήθησαν στην πραγματοποίηση της εκδήλωσης γευμάτισαν συζητώντας τις εμπειρίες τους. Ακολούθησαν οι απονομές κυπέλλων, πλακεττών και μεταλλίων.

Στους συμμετέχοντες διανεμήθηκε από την Περιφερειακή Ενότητα Σερρών ενημερωτικό υλικό για τον «Νομό Σερρών».

Σε όλους δόθηκαν ακανέδες Βασάκη, προσφορά της ομώνυμης Εταιρείας.

Τιμήθηκαν οι χορηγοί της διοργάνωσης τους οποίους και ευχαριστούμε για την συνεχή προσφορά τους. Επίσης ευχαριστούμε όσους με οποιοδήποτε τρόπο συνέβαλαν στην διοργάνωση και επιτυχία της εκδήλωσης.

Ενδεικτικά αναφέρουμε τους συμμετέχοντες, την Γραμματεία, τους Κριτές, την Λέσχη ΦΑ.ΜΗ.ΛΙ.Α. τα ΜΜΕ, τους Δήμους Σερρών και Σιντικής, την ΚΕΔΗΣ, τον συνταγματάρχη κ. Σωτήρη Κουντουρά, την Διοίκηση και τους οπλίτες των οχυρών Ρούπελ, την Περιφερειακή Ενότητα Σερρών, την Τροχαία Σερρών, και την οδική βοήθεια HELLAS SERVICE, που πάντα φροντίζει για τις παράπλευρες απώλειες.

Η ΛΑΜΣ τίμησε τον μεγαλύτερο οδηγό (Στέργιο Αδάμ, *1934), τον νεότερο οδηγό (Ηλία Τρακαλιάνη, *1996), το παλιότερο όχημα -1941- του Κουντουρά Σωτήρη, την μακρινή συμμετοχή (από την Αλεξανδρούπολη) και την καλύτερη γυναικεία συμμετοχή (Παπαδοπούλου Γεωργία από τη Θεσσαλονίκη).

Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικές μάρκες οχημάτων που συμμετείχαν:
Μοτοσικλέτες: BMW, Horex, NSU, Jawa, Vespa, Honda, Kawasaki, Zündapp, Florett, Sachs, DKW, Simson, AWO, Yamaha, Harley Davidson, Suzuki, Norton, Ardie, Moto Guzzi και Fantic Motor.

Αυτοκίνητα: Alfa Romeo, Peugeot, Mini Cooper, Lancia, Toyota, VW, Ford, BMW, Opel, Citroen, Subaru, Fiat, Audi, Mitsubishi, Autobianchi, Jaguar, Rover, Willis, Mercedes και Wartburg.

Το Classic Auto-Moto Trial έγινε πλέον θεσμός για την Βόρεια Ελλάδα. Ταυτίζεται με την πόλη των Σερρών και το αυτοκινητοδρόμιό της. Είναι μια ακόμη αφορμή για συνάντηση στις Σέρρες.
Ραντεβού για το πανηγυρικό 20ο το 2014.

Σάββας Ηλιάδης
Υπεύθυνος διοργάνωσης
Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 31 Μάιος 2013 14:15
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.