Δευτέρα, Μάιος 21, 2018
Greek English German
Δευτέρα, 01 Οκτώβριος 2012 17:24

1ο Σιρκουί από την ΦΙΛΠΑ στο Τατόϊ

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(5 ψήφοι)

Την περιμέναμε με μεγάλη ανυπομονησία. Επιθυμούσαμε διακαώς μια τέτοια κλασική εκδήλωση με ελληνικά χρώματα. Και έγινε…και την είδαμε…και όπως σε όλα τα ελληνικά πράγματα υπήρχαν πολλά καλά αλλά και μελανά σημεία. Μιλάμε για την εκδήλωση στο Τατόϊ που διοργανώθηκε από την ΦΙΛΠΑ και περιλάμβανε αγώνες κλασικών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών στην ιστορική πίστα του αεροδρομίου. Μια από τις μεγαλύτερες, αν όχι η μεγαλύτερη, εκδηλώσεις κλασικών οχημάτων, τόσο από πλευράς συμμετοχών, όσο και από πλευράς θεατών.  Η ΦΙΛΠΑ γιόρταζε τα 40 χρόνια της μαζί με...

...162 τετράτροχες και 60 δίτροχες συμμετοχές.

Μεγάλα ονόματα των αγώνων των περασμένων δεκαετιών συμμετείχαν προσφέροντας την αίγλη και την δόξα που αξίζει σε μια τέτοια εκδήλωση. Γιατί ναι μεν τα οχήματα είναι οι πρωταγωνιστές αλλά χωρίς σκηνοθέτες έργα δεν φτιάχνονται!

Εξαιρετική η κίνηση της ΦΙΛΠΑ τόσο στην επιλογή του αεροδρομίου που φιλοξένησε τους αγώνες ταχύτητας από το 1956 έως το 1982, όσο και στο γεγονός της εξασφάλισης δωρεάν εισόδου. Μπορεί οι ανέσεις του αεροδρομίου να μην είναι οι καλύτερες, ειδικά μια μέρα με τόσο πολύ αέρα όπως αυτή της εκδήλωσης, αλλά δεν ασχολήθηκε σχεδόν κανείς καθώς όλοι ήταν συνεπαρμένοι και μόνο από το γεγονός της παρουσίας τους δίπλα στις ιστορικές ασφάλτους των διαδρόμων των αεροπλάνων.

Άλλο όμως οι υποδομές και άλλο οι ανέσεις…Δεν μπορείς να διοργανώνεις μια εκδήλωση και να έχεις 3.000 άτομα χωρίς τουαλέτα και με μόνο μια καντίνα που αν ήθελες ένα μπουκάλι νερό έπρεπε να χάσεις δύο αγώνες περιμένοντας στην ουρά. Την επόμενη φορά θα προτιμούσαμε να υπάρχει ένα συμβολικό τίμημα εισόδου προκειμένου οι υποδομές να είναι ανάλογες του πλήθους.

Η όλη εκδήλωση τέλος ήταν «μην αγγίζετε». Όπου και να έχουμε πάει στο εξωτερικό πάντα υπάρχει πρόβλεψη για pit walk. Μια ώρα δηλαδή που μπορούν οι θεατές να περπατήσουν στα pits, να θαυμάσουν από κοντά οδηγούς και οχήματα και να ζήσουν την αμεσότητα της επαφής που τους στερεί το κάγκελο οριοθέτησης της πίστας. Δυστυχώς δεν υπήρξε, προς μεγάλη απογοήτευση ανθρώπων με ιδιαίτερες γνώσεις και θαυμασμό για τα κλασικά και η απόσταση τελικά των εντός των περιφράξεων και των εκτός ήταν πολύ μεγάλη. Για τα μοντέλα, τους κριτές και τους ακράνωτους βολταδόρους δεν θα πούμε τίποτα, αφού είναι το cult της ιστορίας.

Θα πρέπει να γίνει μνεία και αναφορά σε πολλούς που τίμησαν με την παρουσία τους την εκδήλωση. Μεγάλες προσωπικότητες στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού που γράψανε αρκετές σελίδες στο βιβλίο της ιστορίας των ελληνικών αγώνων. Για εμάς η σημαντικότερη όλων ήταν αυτή του Βασίλη Ορφανού που συμμετείχε με μια Parilla 175cc του 1952 και μια αγωνιστική 400cc Horex Regina του 1958. Βρέθηκε στην εκδήλωση παρουσιάζοντας και τις μοτοσυκλέτες με τις οποίες αγωνίστηκε στο Ράλυ Παρίσι Ντακάρ. Γρήγορος, ουσιαστικός, χαμηλών τόνων, διακριτικός σε όλα του και δίπλα στον κόσμο…


Σαν ιδέα και σύλληψη ήταν τέλεια. Σαν εκτέλεση και οργάνωση δικαιολογείται μόνο πίσω από την απειρία του πρωτάρη. Είμαστε σίγουροι ότι η επόμενη φορά θα είναι και καλύτερη και μεγαλύτερη. Γιατί την εκδήλωση την αγκάλιασαν όχι μόνο τα μέλη της ΦΙΛΠΑ αλλά ολόκληρος ο κλασικός κόσμος.

Αποτελέσματα των αγώνων μοτοσυκλέτας:
REGULARITY CLASSIC
1. Κοντογεώργος Δημήτρης-1950 Zundapp DB200
2. Δρουλίσκος Αλέξης-1964 BMW R50
3. Τουλουπάκης Άγγελος-1970 Triumph Bonneville

SUPER CLASSIC <500cc
1. Γεωργακόπουλος Βασίλης-1961 Matchless G50
2. Μπουτιέρος Παναγιώτης-1974 Honda CB500
3. Παραγγίνης Παναγιώτης-1982 Ducati SL500

SUPER CLASSIC  501cc και άνω
1. Μπίνης Δημήτρης-1981 Ducati SS900
2. Γιαννακούλης Λουκάς-1982 Ducati 900MHR
3. Κωνσταντινίδης Άρης-1975 BMW R75/6

Τελευταία τροποποίηση: Δευτέρα, 01 Οκτώβριος 2012 17:55
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.