Δευτέρα, Ιούλιος 16, 2018
Greek English German
Τρίτη, 12 Ιούλιος 2011 22:15

BMW R27 army...κλασικά στρατιωτική και μοναδική

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(29 ψήφοι)

Bmw πάντοτε σήμαινε κινητήρας boxer και αντίστροφα. Είτε ολόκληρος boxer είτε μισός...Μπερδευτήκατε;  Μα είναι απλό…Είτε με δύο προεξέχοντα καρπούζια, είτε με...κανένα. Δεν σας το ξεκαθάρισα; Εννοώ απλούστατα δικύλινδρα και μονοκύλινδρα BMW.  Ολόκληρος ο boxer είναι το δικύλινδρο και ο μισός το μονοκύλινδρο. Ο δικύλινδρος είναι αυτός με τους προεξέχοντες κυλίνδρους, ενώ ο μονοκύλινδρος είναι ο λιτός, ελαφρύς, χωρίς προεξέχοντα τμήματα  κινητήρας που χρησιμοποιείσαι η BMW αμέσως μετά τον πόλεμο. Τέρμα όμως οι γρίφοι και η...

...γραμματική για αρχάριους. Το θέμα μας σήμερα, όπως θα έλεγε και ο Δάσκαλος των boxers4fun, είναι τα μονοκύλινδρα BMW. Η έκθεση πρέπει να περιλαμβάνει κάποιες εισαγωγικές πληροφορίες για τα μονοκύλινδρα και μετά να καταλήγει στην αφορμή και αιτία του θέματος, που δεν είναι άλλη από την προσθήκη ενός στρατιωτικού R27 στον στόλο των boxers4fun.


Η ιστορία των μονοκύλινδρων BMW αφορά μοτοσυκλέτες πάντα με άξονα και ξεχωριστό σασμάν.

Ξεκινάει προπολεμικά με έναν πλούσιο κατάλογο όπως τα R2, R3, R4, R17, R23 και R35 που ήταν και το πιο διάσημο  μονοκύλινδρο της δεκαετίας του 30. Προπολεμικά τα μονοκύλινδρα ήταν πάντα στην σκιά των δικύλινδρων που αποτελούσαν την αιχμή του δόρατος για την Βαυαρική εταιρεία.

Μετά τον Β΄παγκόσμιο όμως τα πράγματα άλλαξαν καθώς οι σύμμαχοι είχαν επιβάλει στην Γερμανία την απαγόρευση κατασκευής μοτοσυκλετών μεγαλύτερων των 250cc. Όταν το 1948 επιτράπηκε ξανά η βιομηχανική παραγωγή στην ισοπεδωμένη Γερμανία, δυτική και ανατολική, κατασκευάστηκαν τα R24 και EMW αντίστοιχα, αντίγραφα των προπολεμικών R23 και R35. Η απήχηση του R24 ήταν πολύ μεγάλη και παρά το γεγονός ότι το 1950 έγινε η άρση του απαγορευτικού από τους συμμάχους και κατασκευάστηκε το R51, που ήταν ο πρώτος μεταπολεμικός boxer, τα μονοκύλινδρα είχαν βγει από την σκιά και ως πιο οικονομικά ήταν αυτά με τις περισσότερες πωλήσεις.

Το R24 ακολούθησε το πιο γνωστό από όλα τα μονοκύλινδρα στην Ελλάδα, ίσως και το πιο δημοφιλές από όλα τα BMW των δεκαετιών 50 και 60, το R25. Το R25 κυκλοφόρησε το 1950, το R25/2 το 1952 και το R25/3 το 1953. Μέχρι το 1956 που κυκλοφόρησε το R26 μόνο το R25/3 είχε πραγματοποιήσει περίπου 50.000 πωλήσεις, νούμερο αστρονομικό για τα δεδομένα της εποχής.

Το R26 έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1959 οπότε παρουσιάστηκε το γρηγορότερο και πιο εξελιγμένο από όλα τα μονοκύλινδρα το R27.  Το R27 έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1967 όταν και αποφασίστηκε η κατάργηση της μονοκύλινδρης παραγωγής.

Το R27 με 18hp και 130km/h τελική έβαζε φωτιά στην άσφαλτο και σε συνδυασμό με τις αντικραδασμικές βάσεις κινητήρα που διέθετε, παρουσίαζε ένα αξιόπιστο, γρήγορο μονοκύλινδρο, ευέλικτο, τουριστικό σύνολο. Αυτοί ήταν και οι λόγοι που οδήγησαν τον γερμανικό στρατό αλλά και την αστυνομία σε μεγάλες παραγγελίες.

Ένα τέτοιο στρατιωτικό δίκυκλο, βαμμένο εκ γεννετής στα χακί, είχαμε την τύχη να συναντήσουμε στο πρόσφατο Veterama και αποκτήθηκε χωρίς δεύτερη σκέψη. Είναι μοντέλο 1962 και έχει μόλις 13.700 χιλιόμετρα. Βρίσκεται σε άριστη κατάσταση, 100% γνήσιο μέχρι και τους στρατιωτικούς σάκους του.

Πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που την ερωτεύεσαι με την πρώτη ματιά και όταν την οδηγήσεις είναι σίγουρο ότι δεν πρόκειται να φύγει ποτέ από το μυαλό σου. Έχει μοναδικό χαρακτήρα και η οδηγική της απόλαυση είναι κάτι που δύσκολα χωράει σε λέξεις.

Το χαμηλό κέντρο βάρους της, σε συνδυασμό με την δύναμή του κινητήρα και την ανάλαφρη για τα δεδομένα της εποχής κατασκευή, δημιουργούν ένα σύνολο για αξεπέραστες βόλτες και συγκινήσεις…

Κάτι παραπάνω ήξεραν οι στρατιωτικοί που την παρήγγειλαν…πιστέψτε με! Άλλη να δούμε που θα βρούμε τώρα!

Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 12 Ιούλιος 2011 22:25
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.