Σάββατο, Οκτώβριος 20, 2018
Greek English German
Δευτέρα, 14 Φεβρουάριος 2011 15:29

H Schek: Ο μύθος των BMW GS

Αρθρογράφος: Μιχάλης
Βαθμολογήστε το άρθρο
(24 ψήφοι)

Μπορεί ο Helmut Dahne να είναι ο “κύριος BMW” αλλά  “ο κύριος GS” είναι ο  Herbert Schek  γνωστός και ως Der Lange aus Wangen , δηλαδή “ ο Ψηλός από το Wangen”. Ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα, μόλις είχε πάρει το δίπλωμά οδήγησης σε ηλικία 18 χρόνων, την ημέρα των Θεοφανείων του 1951, σε μια παγωμένη πίστα στo Isny δίπλα στην γενέτειρά του το χωριό Wangen im Allgau κοντα στην λίμνη Bodensee.  Αφηγείται ο κύριος Schek για εκείνη την εποχή:...

 

 

“ Ολοι πήγαιναν πιό γρήγορα απο μένα και έπεφταν, έτσι τερμάτισα πρώτος” ,
“ προτίμησα τους χωμάτινους αγώνες γιατί το μόνο που χρειαζόμουν ήταν ένα ζευγάρι λάστιχα με τακούνια, δεν είχα χρήματα για περισσότερα. “ ,
“το PUCH ήταν όλο προβλήματα, στράβωνε το εμπρός σύστημα και στο τέλος έκοψε σκελετό”,

Τήν ίδια χρονιά συμμετέχει στο ISDT (παγκόσμιο εντούρο των 6 ημερών), όπου θα συνεχίσει αδειάλειπτα τις συμμετοχές του μέχρι το 1981 με πλούσια συγκομιδή 12 χρυσά, 6 ασημένια και 1 χάλκινο μετάλιο.
Στο Paris Dakar είχε “ μόνο” 15 συμμετοχές από το 1981 έως το 1998. Tο 1984 ήταν πρώτος στην Marathon Class.
Να σημειώσουμε εδώ ότι το 1983 ο H.Auriol και το 1984 ο G.Rahier κέρδισαν το Paris Dakar με BMW GS προετοιμασμένες απο τον Schek.
Αναφέρω συνοπτικά διακρίσεις σε διάφορα πρωταθλήματα:
1980 Πρωταθλητής Ευρώπης Enduro open class με BMW GS
1967 Πρωταθλητής Ευρώπης Enduro  με Maico
Πρωταθλητής Enduro Γερμανίας 250cc
1962,1964,1965,1967,1969 Maico
Στα 350cc  1968 Jawa
Πρωταθλητής Γερμανίας στην κατηγορία πάνω απο 500cc
1970,1971,1972 BMW
1974, 1975 Maico.

Πιστεύω πως η συνεισφορά του στην δημιουργία των αγωνιστικών GS ήταν καθοριστική. Συμμετείχε στο ISDT του 1969 στο Garmish-Partenkirchen με τις πρώτες εργοστασιακές R75 G/S μετά απο πρόσκληση του Gunther Von der Marwitz . Η παρατήρησή  του ότι πρέπει οι μοτοσυκλέττες να ελαφρώσουν στα 150 κιλά για να είναι ανταγωνιστικές είχε σαν απάντηση απο τον Von der Marwitz οτι “αυτό δεν γίνεται”.
Τότε θα φτιάξω την δικιά μου GS ! Την επόμενη χρονιά το Schek-GS ζύγιζε 135 κιλά και αργότερα
έφτασε τα 125 κιλα!


Το 1981 έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ συμμετοχών στο ISDT του νησιού Elba με την 25η συμμετοχή του. Οταν του είπαν ότι αυτό το ρεκόρ δεν πρόκειται να βελτιωθεί και ότι πρέπει να αποσυρθεί πλέον απάντησε:
“Δέν μπορώ να αντιληφθώ αυτή την άποψη,οτι κάποιος πρέπει να εγκαταλείπει και να αποσύρεται.”
Οταν σταμάτησαν να του ανανεώνουν την αγωνιστική άδεια λόγω ηλικίας, συνέχισε  κάθε Σαββατοκύριακο να συμμετέχει στα Κλασσικά Enduro με την γνωστή κόκκινη Schek GS.

Σαν τα ψηλά βουνά κύριε Schek!

Για περισσότερες πληροφορίες:

http://motorrad-schek.de/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=25
http://www.motohistory.net/news2008/news-feb08.html

Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 12 Μάιος 2011 20:47
Μιχάλης

Μιχάλης

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.