Σάββατο, Οκτώβριος 20, 2018
Greek English German
Πέμπτη, 27 Ιανουάριος 2011 16:47

Ural Solo: Παντός καιρού και συνθηκών

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(24 ψήφοι)

Ο τίτλος θα μπορούσε να ήταν οι Ρώσοι ξανάρχονται, η αλήθεια όμως είναι ότι δεν έφυγαν ποτέ. Η Ural, η πιο γνωστή μοτοβιομηχανία (ή μοτοβιοτεχνία αν προτιμάτε καλύτερα) της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, βρίσκεται σε παραγωγική δράση από το 1939, ενώ από το 1953 οι μοτοσυκλέτες της ταξιδεύουν και σε δρόμους εκτός των συνόρων του Soviet....

Έγινε γνωστή με τα μοντέλα της που σχεδόν πάντα έφεραν sidecar (καλάθι) με κίνηση 3Χ2 και μπορούσαν να κινηθούν σε οποιαδήποτε βατή ή ανώμαλη επιφάνεια, χιονισμένη ή μη. Σήμερα λοιπόν, αφού αφουγκράστηκε για τα καλά τα διεθνή μοτοσυκλετιστικά δεδομένα και πάντα με ελεγχόμενη παραγωγή χωρίς ανοίγματα και επιχειρηματικά ρίσκα, διαθέτει μια γκάμα 8 μοντέλων από τα οποία τα 5 είναι με sidecar και 3 solo. Σε αυτά προσθέτει πάντα και μια συλλεκτική έκδοση όπως την Snow Leopard για το 2011, που παράγεται μέχρι 40 τεμάχια. Η φιλοσοφία της εταιρείας παραμένει η ίδια και παρά το γεγονός ότι βιώνουμε την εποχή των antispin και των ηλεκτρονικών gadgets, γυρνάει την πλάτη και βγάζει μοτοσυκλέτες με retro εμφάνιση και χωρίς περιττές χρησιμότητες. Έχοντας λύσει προβλήματα αξιοπιστίας και δυσκολίες στην οδήγηση, οι μοτοσυκλέτες της σήμερα είναι ευκολοδήγητες, παντός καιρού και συνθηκών. Δεν διεκδικούν δάφνες επιδόσεων και περιπλοκότητας κατασκευής, αλλά σε δοκιμασμένα μονοπάτια και με κλασική συνταγή, παρουσιάζουν την απόλυτα κλασική μοτοσυκλέτα του σήμερα. Θα λέγαμε ότι πρόκειται για τις τέλειες μοτοσυκλέτες αν είχαν κατασκευαστεί βέβαια κάπου στην δεκαετία του 1970.


Τα μοντέλα με τα καλάθια είναι λίγο πολύ γνωστά και έχουν σταθερό κοινό. Τα solo μοντέλα όμως  είναι αυτά που ανεβάζουν την εταιρεία πλέον σε ένα άλλο επίπεδο και δύσκολες μεγάλες αγορές όπως αυτή της Γερμανίας και της Μεγάλης Βρετανίας, ανοίγουν διάπλατα τις πόρτες τους. Ο εκσυγχρονισμός των υλικών ήταν απαραίτητος και για αυτό κάνουν την εμφάνισή τους πιρούνια Marzocchi και φρένα Brembo καθώς και πλήθος αξεσουάρ προκειμένου να μπορεί να εξασφαλιστεί η μοναδικότητα της κάθε Ural. Το μεταξόνιο έχει μικρύνει σημαντικά και η ευελιξία έχει βελτιωθεί σε αξιοσημείωτο βαθμό. Το μικρό μεταξόνιο σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους λόγω του boxer κινητήρα, έχουν εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Τα άνευ sidecar μοντέλα είναι τρία και βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα κινητήρα, πλαισίου, με διαφορές όμως σε ύφος, συμπεριφορά και στήσιμο. Το Solo είναι αυτό που έχει κερδίσει διθυραμβικές κριτικές σε Αμερική και Γερμανία και παρουσιάζει την μεγαλύτερη ζήτηση, το Wolf είναι η τσόπερ πρόταση της εταιρείας, ενώ το Retro συμπληρώνει με απόλυτα κλασικό τρόπο την τριάδα. Για να έχουμε όμως συναίσθηση των πραγμάτων, η Ural δεν γνωρίζει επιτυχία λόγω της απόφασής της να μείνει κολλημένη στα παλιά, αλλά κυρίως γιατί με αυτή την κίνησή της κατάφερε να δημιουργήσει ιδιαίτερα  οικονομικές και προσιτές μοτοσυκλέτες, με πολύ εύκολη συντήρηση. Οι Solo εκδόσεις δεν ξεπερνάνε τα 7.000€ και είναι εξοπλισμένες με τον κινητήρα των 750cc, που αποδίδει 50 ίππους. Κι αν σας φαίνονται λίγοι οι 50 ίπποι, κι αν σας μοιάζει πολύ βαρύ το μέταλλο από τα Ουράλια Όρη, να ξέρετε ότι πολλές φορές τα φαινόμενα απατούν, καθώς το βάρος τους ξεπερνάει μόλις τα 200 κιλά.


Οι μοτοσυκλέτες αυτές έχουν ένα εύρος ικανότητας και δυνατοτήτων που απέχει πολύ από την σύγχρονη άποψη. Σήμερα που η εξειδίκευση και οι κατηγορίες διαφοροποιούνται στο ελάχιστο, έχουμε χαθεί στην υπερανάλυση και την ώρα της κατανάλωσης που δεν γνωρίζεις ποιος είσαι και τι θέλεις (mottard, enduro, touring, sport touring, on off, naked, κ.λπ.), έρχεται η Ρώσικη πρόταση που δηλώνει ότι απλά σε πάει παντού και σίγουρα. Από την άλλη όμως μπορεί η χρηστικότητα να αντικαταστήσει την εξειδικευμένη απόλυτη ευχαρίστηση, ή τελικά δημιουργεί ακόμη μια νέα κατηγορία;

 

Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 22 Απρίλιος 2011 16:44
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.