Παρασκευή, Σεπτέμβριος 21, 2018
Greek English German
Τρίτη, 20 Ιανουάριος 2015 00:00

BMW Walter Zeller: Ένα κλασικό ακριβό διαμάντι

Αρθρογράφος: Μιχάλης
Βαθμολογήστε το άρθρο
(32 ψήφοι)

Οσοι ασχολούνται με τις κλασικές BMW, γνωρίζουν τον κύριο Zeller. Εργοστασιακός οδηγός μετά το 1950, με τρία Γερμανικά πρωταθλήματα 1951, 1954 και 1955 στο ενεργητικό του, ένα χρυσό μετάλιο στο ISDT το 1951 και δεύτερη θέση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του 1956, πίσω απο τον John Surtees με την MV Augusta. To 1957 ξεκινάει την αγωνιστική σεζόν αλλά αποσύρεται μετά απο τον ξαφνικό θάνατο του αδερφού του, που υπεραγαπούσε, και αναλαμβάνει την οικογενεική επιχείρηση επεξεργασίας σιδήρου στο Hammerau, δίπλα στα Αυστριακά σύνορα πολύ κοντα στο Salzburg. H BMW γιά να  τιμήσει...

την προσφορά του, ετοιμάζει μια μοναδική μοτοσυκλέτα βασισμένη στην αγωνιστική RS54. Είναι η πρώτη και μοναδική φορά, που το εργοστάσιο του Μονάχου παράγει μιά μοτοσυκλέτα κατα παραγγελία και σύμφωνα με προδιαγραφές του πελάτη.

Ο κινητήρας με υπερσυμπιεστή και δυο επι κεφαλής εκκεντροφόρους, αποδίδει περίπου 80 ίππους, έχει αγωνιστικό σαζμαν close ratio, και ταμπούρα απο κράμα μαγνησίου. Η μοτοσυκλέτα διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα με φώτα και μπαταρία για να είναι νόμιμη στο δρόμο, αλλά δεν υπάρχει δυναμό γιατί στην θέση του βρίσκεται ο υπερσυμπιεστής. Στήν θέση του κοντέρ στο φανάρι της bosch βρίσκεται ένα μηχανικό στροφόμετρο που δείχνει μέχρι 8.000 στροφές. Επίσης δεν υπάρχει μανιβέλα στο σαζμάν και παίρνει μπρός με σπρώξιμο, (μετά το αρχικό ζέσταμα απαιτείται αλλαγή πιο θερμών μπουζί).

Σύμφωνα με τον ίδιο τον Zeller, έκανε τα 0-100 σε λιγότερο απο 5 δεύτερα και έφτανε άνετα τα 200 χιλιόμετρα.

Ο κύριος Zeller πολύ συχνά ανέβαινε τα ορεινά περάσματα των Άλπεων προσπερνώντας με απίστευτη ταχύτητα κάθε όχημα που κυκλοφορούσε εκεί , αφήνοντας μια ελαφριά μυρωδιά απο το μιγμα 2% λαδιού με βενζίνη, που έκαιγε η RS, για να λιπαίνεται ο υπερσυμπιεστής. Εκείνη την εποχή δεν υπήρχε κανένα αλλο όχημα δρόμου με παρόμοιες επιδόσεις, ίσως η Vincent Black Shadow να μπορούσε, αλλά το εργοστάσιο σταμάτησε την παραγωγή της το 1955!


Το 1963 η οικογενειακή επιχείρηση αντιμετώπιζε σοβαρές οικονομικές δυσκολίες και ο Zeller αποφασίζει να πουλήσει αντι 7.000 Μάρκων την μοτοσυκλέτα, σε έναν επίμονα ενοχλητικό δάσκαλο,  τον  Norbert Reisbeck, που του τηλεφωνούσε κάθε μήνα ζητώντας την να την αγοράσει. Απο τότε χάνονται τα ίχνη της μοτοσυκλέτας.

Ο Walter Zeller πέθανε στις 4/2/1995 απο έμφραγμα, ενώ κοιμόταν. Ήταν 67 ετών.

Πρίν απο τρία χρόνια εμφανίστηκε μία ολοσέλιδη καταχώρηση σε δίτροχου κλασικού ενδιαφέροντος περιοδικό για την πώληση της μοναδικής (Grand Prix motorcycle for road use BMW has ever built) μοτοσυκλέτας. Το τίμημα ήταν εξωφρενικό (7 εκατ. Ευρώ) και κανείς δεν ανταποκρίθηκε.

Οι πληροφορίες για αυτό το κείμενο αντλήθηκαν απο το εξαίρετο BLOG : http://thevintagent.blogspot.com/search/label/BMW

 πληροφορίες για την RS54 :http://r50us68.blogspot.com/

Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 20 Ιανουάριος 2015 21:03
Μιχάλης

Μιχάλης

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.