Πέμπτη, Δεκέμβριος 13, 2018
Greek English German
Σάββατο, 04 Σεπτέμβριος 2010 18:49

EUROBIKE 2010- Οι δυο κόσμοι που συγκλίνουν...

Αρθρογράφος: Στέφανος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(9 ψήφοι)

Μερικοί από σας μπορεί να απορείτε γιατί ένα όχημα με δυο ρόδες, ενώ μπορεί να έχει κινητήρα, κάποιοι επιλέγουν να το πάρουν χωρίς. Γιατί με άλλα λόγια να πάρεις κανείς ποδήλατο όταν μπορεί να πάρει μοτοσυκλέτα; Με αυτή την απλοϊκή σκέψη κατά νου- που πιστεύω ότι αρκετοί κάνετε, μια και αυτή εδώ η σελίδα απευθύνεται σε μοτοσυκλετιστές-ελάτε μαζί μας νοερά στο πρόσφατο ταξίδι που κάναμε στο Friedrichshafen της Γερμανίας για την ετήσια Eurobike, την σημαντικότερη έκθεση στο χώρο του ποδηλάτου στον κόσμο, η οποία μας απέδειξε με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι οι δυο κόσμοι έχουν αρχίσει και συγκλίνουν επικίνδυνα. Για να μην πούμε επίσης και πως η βιομηχανία του ποδηλάτου βρίσκεται σε ανοδική πορεία σε σχέση με αυτή της μοτοσυκλέτας

 

Το ότι η πολιτισμένη Ευρώπη πριμοδοτεί το ποδήλατο ως μέσο μεταφοράς για όλη την οιικογένεια και για όλες τις ηλικίες είναι κάτι πολύ ορατό όταν κινείσαι σε οποιαδήποτε από αυτές τις ευνομούμενες κοινωνίες της δυτικής Ευρώπης. Όταν γυρνάς στην 'Ουγκάντα' βέβαια, διαπιστώνεις πως και να θες να κινηθείς με το ποδήλατο είναι σχεδόν αδύνατο, αφού μπαίνεις στη διαδικασία να ρισκάρεις τη ζωή και την υγεία σου, σε τέτοιο βαθμό που ίσως να μην αξίζει τον κόπο. Επειδή όπως συνήθως, όμως, η ζωή δίνει τη λύση, η ακριβή βενζίνη μας έδωσε τη χαριστική βολή στα δίτροχα και τετράτροχα βενιζοβόρα όνειρά μας και μας χαρίζει την ευκαιρία να εντρυφήσουμε στον μαγικό κόσμο της αυτόνομης μετακίνησης, βοηθώντας παράλληλα τις επόμενες γενιές να ξεφύγουν από την μάστιγα -στη χώρα μας- της παχυσαρκίας...(άσε το σάντουιτς και διάβαζε)...

Φυσικά, ο καπιταλισμός έχει ωριμάσει τόσο ώστε να ξέρει να πατάει τα σωστά κουμπιά. Και επειδή κανένας executive του ποδηλάτου δεν θέλει να σε δει να ιδρώνεις παλεύοντας με τα πετάλια εγεννήθησαν τα Ε-bikes. Ποδήλατα με μοτεράκι που κάνουν τη δύναμη της πεταλιάς σου να αυξάνεται μέχρι και 300%, ποδήλατα που δεν σου βγάζουν την πίστη στην ανηφόρα, ποδήλατα που γίνονται φιλικά στις γυναίκες και τους ηλικιωμένους. Αυτή είναι η τάση φίλες και φίλοι. Ποδήλατο για όλους γιατί χανόμαστε...Και θα μου πείτε 'Και τι διαφορά έχει, ρε Στέφανε, το ηλεκτρικό ποδήλατο της ΚΤΜ με το ηλεκτρικό μηχανάκι της ίδιας εταιρίας που ανακοινώθηκε για το 2011;' Καλή ερώτηση...Επί της ουσίας η όλη ιστορία είναι το marketing. Kαι τα δυο μπαταρίες θα φοράνε, και τα δυο στην πρίζα θα τα βάζεις, απλά το ένα θα έχει την όψη μηχανής και το άλλο την όψη ποδηλάτου, σαν να λέμε το ένα θα έχει πετάλια και το άλλο μαρσπιέ και γκάζι (όχι ότι δεν οδηγήσαμε και ηλεκτρικό downhill ποδήλατο με γκάζι βέβαια...) Και για να μην γίνεται η σύγχυση στον καταναλωτή που έχει ήδη τα κουτάκια στο μυαλό του το ένα (το ποδήλατο) θα έχει περιορισμό στις τελικές ταχύτητες και το άλλο όχι. Το ζήτημα είναι ότι ο κόσμος της μετακίνησης όπως τον ξέραμε αλλάζει και σίγουρα θα παραδοθεί αλλιώς στα παιδιά μας. Η κίνησή μου να κρατήσω το superbike μου για τον γιο μου ως classic bike έχει ως αφετηρία αυτή μου την πεποίθηση, ότι δηλαδή τα παιδιά μας θα κάνουν βόλτα με βενζίνη όπως οι κλασικοί τις Κυριακές με ειδικές πινακίδες.  Ο γιος μου ας έχει ως κλασικό το Triumph Daytona 675!!!

Κατά τ' άλλα πολλές εταιρίες με εμπλοκή και στον χώρο της μοτοσυκλετας ήταν παρούσες είτε στον χώρο του αξεσουάρ όπου τα δοχεία των αναγκών των αναβατών είναι συγκοινωνούντα (Dainese, Laser, Kenny, TLD κα) είτε στον χώρο των ποδηλάτων όπου με εξαίρεση την KTM, όλοι οι υπόλοιποι απλά δανείζουν το όνομά τους σε προϊόντα που παράγει ένα εργοστάσιο με το brand τους για λόγους marketing και όχι ουσιαστικής προσπάθειας απόκτησης μέρους της αγοράς (βλ. Ducati, Rossi απ'όπου και η φωτό της πρώτης σελίδας κα). Οι φωτό είναι αρκετές και ενδεικτικές του τι συνέβαινε στη Γερμανία στην έκθεση αλλά και στην εκδρομή που μας πήγαν για να οδηγήσουμε στην Demo Day, αλλά δυστυχώς χωρίς λεζάντες λόγω έλειψης χρόνου.

Αν κάποια στιγμή βρεθείτε κοντά στο Friedrichshafen Σεπτέμβρη μήνα, μην αμελήσετε να περάσετε μια βόλτα.

Θα περάσετε καλά και θα πάρετε μια καλή ιδέα από το μέλλον μας...

 

Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο, 14 Μάιος 2011 07:28
Στέφανος

Στέφανος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.