Πέμπτη, Δεκέμβριος 13, 2018
Greek English German
Πέμπτη, 20 Μάιος 2010 12:19

Περί ανακλήσεων της BMW και όχι μόνο...

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(21 ψήφοι)

Πάντοτε θεωρούσα ότι η διαδικασία των ανακλήσεων από τα μεγάλα εργοστάσια κατασκευής μοτοσυκλετών έκρυβε κάποιο παιχνίδι. Κάποιο διαφημιστικό ίσως τρικ για την ωφέλεια των πωλήσεων. Να γίνεται ντόρος  γύρω από κάποιο μοντέλο ή το όνομα της εταιρείας, προκειμένου να ανέβουν τα νούμερα που παρουσιάζουν κάμψη. Με διαφημιστικό στόχο πάντα να αισθανθούν και πάλι οι καταναλωτές ότι η εταιρεία είναι δίπλα τους σε διαρκή φάση δοκιμών, εξέλιξης και ενημέρωσης όπου απαιτείται. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι με όλη αυτή την διαδικασία...

ξαναφέρνουμε τον πελάτη στην αντιπροσωπεία μας την χρονική στιγμή που θέλουμε εμείς. Είναι σύμπτωση λέτε που οι περισσότερες ανακλήσεις γίνονται λίγο πριν το καλοκαίρι όταν τα καινούρια μοντέλα έχουν βρεθεί στις βιτρίνες και αφορούν μια βίδα στο τιμόνι, μια τάπα στο κάρτερ και γενικότερα άλλα αντικείμενα χαμηλού σχετικά κοστολογίου;


Ενώ διαισθάνομαι αυτό το παιχνίδι δεν μπορώ να πω ότι είναι ξεκάθαρα έτσι τα πράγματα. Αυτή μάλλον αποτελεί την εύκολη ερμηνεία των ανακλήσεων και ίσως την πιο ευχάριστη. Οι εταιρείες άλλωστε ποτέ δεν παραδέχτηκαν επισήμως ότι αυτό γίνεται και για έμμεσους διαφημιστικούς λόγους. Υπάρχει λοιπόν και η άλλη εκδοχή, η δυσάρεστη, που λέει ότι πάντοτε οι ανακλήσεις γίνονται όταν εμφανιστούν αγωγές κατά των εταιρειών, λόγω ατυχημάτων που προκλήθηκαν εξαιτίας των κακοτεχνιών. Όταν κάτι δηλαδή δεν είναι ασφαλές, κινδυνεύουμε και χρήζει ουσιαστικής και άμεσης επισκευής. Πώς γίνεται όμως πάντα, μαζί με την κάθε ανάκληση, να έχουμε και την διαβεβαίωση ότι αυτή γίνεται για προληπτικούς λόγους και ότι κανένας κίνδυνος δεν υπάρχει για την ασφαλή χρήση της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας; Άρα καταλήγουμε πάλι στην πρώτη εκδοχή που λέει ότι γίνεται για διαφημιστικούς λόγους.


Σας το είπα από την αρχή, ότι ένα μπέρδεμα στο συγκεκριμένο θέμα, το έχω! Τι συμπεράσματα όμως μπορώ να βγάλω διαβάζοντας ότι η BMW ξανά-ανακαλεί 122.000 μοτοσυκλέτες για το ίδιο πρόβλημα στα μπροστινά φρένα. Τις περισσότερες από αυτές τις είχε ανακαλέσει ίδια εποχή, την άνοιξη του 2008. Όχι μόνο δεν έφτιαξε το πρόβλημα, αλλά συνέχισε να κατασκευάζει μοτοσυκλέτες με την συγκεκριμένη αστοχία, καθώς τώρα ανακαλεί (ή πρόκειται να ανακαλέσει) όλα τα R1200GS και τα K1200 που κατασκευάστηκαν από το 2006 έως το 2009. Το 2008 δηλαδή ανακαλούσε και ταυτόχρονα κατασκεύαζε προβληματικά μηχανάκια. Βέβαια η αιτιολογία είναι σχετικά καμουφλαρισμένη και λέει ότι η αστοχία προκαλείται μετά από έντονη χρήση της μοτοσυκλέτας και κυρίως εξαιτίας των κραδασμών. Και το βασικότερο…λύθηκε επιτέλους το πρόβλημα στις μοτοσυκλέτες που κατασκευάστηκαν μετά τον 5ο του 2009 (μέχρι τότε ισχύει η ανάκληση). Το γιατί είναι πασιφανές αλλά ας το διευκρινίσουμε. Γιατί μεγάλος αριθμός  από αυτές τις μοτοσυκλέτες βρίσκονται ως αδιάθετες καινούριες στις βιτρίνες. Ποιος θα αγόραζε μια μοτοσυκλέτα γνωρίζοντας έχει πρόβλημα και έχοντας στο μυαλό του ότι μετά από δύο χρόνια θα ανακληθεί;


Επειδή το 2008 ήμουν ένας από τους ευτυχείς ιδιοκτήτες των οποίων οι μοτοσυκλέτες ανακλήθηκαν (R1200GS) αναφέρω την ιστορία μου και τα συμπεράσματα περί σοβαρότητας ή όχι των ανακλήσεων δικά σας. Μετά από επιστολή που παρέλαβα στο σπίτι και μου εξηγούσε τον λόγο της ανάκλησης, επικοινώνησα με την αντιπροσωπεία και μου έκλεισαν ραντεβού για μετά από 10 ημέρες. Λόγω του ότι ήταν άνοιξη είπα με την ευκαιρία να κάνω μια αλλαγή λαδιών, φίλτρων και μπουζί. Όντως μετά από 10 ημέρες πηγαίνω αφήνω την μηχανή και πάω να την πάρω το απόγευμα. Χωρίς να μιλήσω με κανένα πληρώνω στο ταμείο το ψιλοservice και φεύγω. Με τα λίγα πράγματα που καταλαβαίνω διαπιστώνω ότι κανένας δεν πείραξε τους μπροστινούς δίσκους, οι οποίοι μάλιστα συνέχιζαν να φέρουν την εσκεμμένη λάσπη που τους είχα βάλει (είχα ήδη γίνει καχύποπτος σε όλα). Δεν υπήρχε κάποιος από τους υπεύθυνους οπότε πήγα την επόμενη ημέρα να ρωτήσω τι έγινε με την ανάκληση. Ο ανεύθυνος υπεύθυνος λοιπόν μου εξήγησε ότι δεν μπόρεσαν να την πραγματοποιήσουν και ζήτησε την κατανόηση μου καθώς τα ανταλλακτικά τα έβαλε σε κάποιον από την Κοζάνη, ο οποίος ήταν δύσκολο να ξαναφέρει την μηχανή του σε σύντομο χρονικό διάστημα. Όταν έχεις να κάνεις με τέτοια δυσθεώρητη βλακεία μπροστά σου το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να το παίξεις ηλίθιος.
- Μα καλά δεν κινδυνεύω αν κυκλοφορώ έτσι;
- Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ούτε η ίδια η BMW ξέρει καλά καλά γιατί κάνει αυτές τις ανακλήσεις. Μας παιδεύει κι εμάς χωρίς λόγο και όπως βλέπεις μπλέκουμε και σε παρεξηγήσεις.
- Συγνώμη αλλά το ότι έβαλες το δικό μου ανταλλακτικό σε άλλο μηχανάκι δεν φταίει κανείς άλλος πέρα από εσένα.
- Τέλος πάντων περασμένα, ξεχασμένα. Έλα ξανά σε 10 ημέρες και θα την κάνουμε την ανάκληση.
- Ευχαριστώ πολύ δεν θα ξαναέρθω και θα δω τι θα κάνω.

Το φθινόπωρο είχε φτάσει ο καιρός για το μεγάλο service και πήγα σε άλλη αντιπροσωπεία της ΒΜW, τους εξήγησα για την ανάκληση, έλεγξαν τα computer τους και μου είπαν ότι η αποκατάσταση είχε γίνει την άνοιξη. Ο αθεόφοβος αντιπρόσωπος, όχι μόνο δεν έκανε την δουλειά, όχι μόνο που τον έπιασα, όχι μόνο που λούστηκα την βλακεία του, ενημέρωσε και τα αρχεία ότι απεκατέστησε την βλάβη στο μηχανάκι.

Και ρωτάω…Αν οι ανακλήσεις ήταν κάτι σοβαρό θα το αντιμετώπιζαν οι αντιπρόσωποι με τέτοια συμπεριφορά; Αν πραγματικά υπήρχε κίνδυνος θα με αφήνανε να κάνω άλλα 10.000 χιλιόμετρα μέχρι να ξαναπάω για service; Η αλήθεια πάντως είναι ότι με όλο αυτό το πήγαινε έλα μπήκα κι εγώ όπως πολλοί στις εκθέσεις, ξανάναψε η τρέλα και βρέθηκα με ένα K1200. Τώρα, ξανά από ότι φαίνεται, μαζί με άλλους 121.999 θα ξαναπάμε, σε περίοδο κρίσης δυστυχώς, στις αντιπροσωπείες, αλλά είναι σίγουρο ότι θα είμαστε οπλισμένοι με άσφαιρα. Το "δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού" και ειδικά σε τέτοιες περιόδους και με τόσο έντονο εκνευρισμό!

Κλείνοντας θέλω να διευκρινίσω ότι αντίστοιχα με την BMW κινούνται και οι λοιπές μεγάλες εταιρείες, αλλά αναφέρομαι κυρίως σε αυτήν γιατί τυγχάνω ιδιοκτήτης 4 μοτοσυκλετών της συγκεκριμένης εταιρείας και αισθάνομαι άνετα καθώς αν άλλαζα πάλι BMW θα έπαιρνα. Ίσως όχι σύγχρονο, αλλά κλασικό σίγουρα! Άλλωστε με ένα κλασικό δεν σε νοιάζει ποτέ η ανάκληση!

Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 20 Μάιος 2010 12:37
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.