Πέμπτη, Δεκέμβριος 13, 2018
Greek English German
Τρίτη, 30 Μάρτιος 2010 09:22

Πανελλήνιο πρωτάθλημα enduro 2010: Trigello από άλλο πλανήτη!

Αρθρογράφος: Θωμάς
Βαθμολογήστε το άρθρο
(5 ψήφοι)

Εντάξει, το παραδεχόμαστε, είμαστε υπερβολικοί, αλλά από τη μία η προσωπική μας φιλία, από την άλλη ο δαιμονισμένος ρυθμός του εξηγούν τον τίτλο του άρθρου. Βεβαίως αναφερόμαστε στον πρώτο αγώνα του πανελληνίου πρωταθλήματος enduro για το 2010 που πραγματοποιήθηκε στην Καρδίτσα το σαββατοκύριακο που μας πέρασε, όπου ο Γιάννης Τρίγκας επικράτησε με άνεση στη γενική κατάταξη και στην κατηγορία Ε1. Κυριακή πρωί, κατά τις οκτώ και στον χώρο της εκκίνησης και του park ferme κυκλοφορούν μόνο γάτες και αυτές με

πονηρούς σκοπούς! Ελάχιστοι είναι εκείνοι που έχουν κατέβει στην κεντρική πλατεία της πόλης, ακόμα και οι αγωνιζόμενοι δεν έχουν καλά καλά ξυπνήσει. Στο επόμενο μισάωρο η περιοχή θα γεμίσει με φωνές, χαμογελαστά πρόσωπα, χρώματα όλων των ειδών, δημοσιογράφους, κάμερες και που και που ήχους από καθαρόαιμες μοτοσυκλέτες. "Καλώς ήρθατε στο πανελλήνιο πρωτάθλημα, η σειρά εκκίνησης είναι η εξής...", θα ακουστεί από τα μεγάφωνα και η ράμπα της εκκίνησης αγκομαχά από τις πολύχρωμες μοτοσυκλέτες που μόλις ξεκινούν για μια περιπέτεια εφτά και πλέον ωρών στο βουνό.

Η πρώτη ειδική διαδρομή ήταν στημένη με βάση την ΜΧ πίστα στην Μητρόπολη,  μόλις δέκα λεπτά από το κέντρο της Καρδίτσας. Εντυπωσιακή ειδική, με δύο μεγάλα άλματα αλλά και ξερό χώμα με αρκετά λούκια που έμειναν εκεί μετά τον βούρκο του αγώνα πανελληνίου πρωταθλήματος ΜΧ. Κάπου εδώ όμως αρχίζουν τα παράπονα, διότι φτάνοντας στη πίστα δεν διακρίναμε πουθενά ασθενοφόρο. Κύριοι της οργάνωσης είστε επιεικώς απαράδεκτοι. Είναι αδιανόητο σε αγώνα (όποιου επιπέδου) να μην υπάρχει ασθενοφόρο στημένο σε κάθε ειδική διαδρομή. Για του λόγου το αληθές , ο πρώτος αναβάτης που πήρε εκκίνηση στην ΜΧ ειδική έπεσε στο πρώτο μόλις άλμα με αποτέλεσμα να σπάσει την κλείδα του (περαστικά Παντελή Σκόδρα) και το ασθενοφόρο εμφανίστηκε μετά από 20 (!) λεπτά και ενώ ήδη οι αναβάτες που περίμεναν τη σειρά τους είχαν αρχίσει να απειλούν να τινάξουν τον αγώνα στον αέρα. Η οργάνωση αποφάσισε να κάνει το πρώτο πέρασμα της ειδικής αναγνωριστικό, τα πνεύματα ηρέμησαν και η ροή του αγώνα αποκαταστάθηκε κάπου εκεί.

Τα δύσκολα περάσματα και η λάσπη χαρακτήριζαν τις απλές διαδρομές και ταλαιπώρησαν αρκετούς αναβάτες, ανάμεσα τους και πρωτοκλασάτα ονόματα, κόβοντας τους τα χέρια και χρεώνοντας τους με αρκετά λεπτά ποινής σε πολλές περιπτώσεις. Η δεύτερη ειδική διαδρομή ήταν στημένη περίπου 15 λεπτά (με το αυτοκίνητο) από την πρώτη με φόντο την πανέμορφη λίμνη Πλαστήρα και τα βουνά που την περιβάλλουν. Απαιτητική ειδική, με γρασίδι, σαθρό χώμα που μετατράπηκε σε λάσπη και ατελείωτα λούκια και ανάποδες κλίσεις που ξεχώριζαν τους προπονημένους από τους χομπίστες. Δυστυχώς, ούτε και εδώ η οργάνωση είχε φροντίσει για την παρουσία ασθενοφόρου, συνεχίζοντας να δημιουργεί κακές εντυπώσεις.

Στα αγωνιστικά τώρα, η ομάδα της ΚΤΜ έφυγε με τα περισσότερα χαμόγελα καθώς σε όλες τις πρωταθληματικές κατηγορίες επικράτησε των αντιπάλων της. Ο Γιάννης Τρίγκας κέρδισε την κατηγορία Ε1 επικρατώντας του πολυπρωταθλητή Βασίλη Σιαφαρίκα που έτρεχε τραυματίας ακόμα (νοσηλεύτηκε με σπασμένα πλευρά μετά το Extreme Scramble). Σε όλη τη διάρκεια του αγώνα η μυαλωμένη αλλά παράλληλα και λυσσασμένη οδήγηση έφεραν την πρώτη νίκη (και στην γενική κατάταξη) στον Τρίγκα, που δήλωσε χαρούμενος αλλά και συγκρατημένος καθώς μόλις τώρα ξεκίνησε το πρωτάθλημα. Στην Ε2 η κυριαρχία του Σταμάντη Μαντά ήταν καθολική, μην αφήνοντας περιθώρια αντίδρασης. Από εκεί και πίσω όμως έγινε σφαγή, καθώς η πρώτη εξάδα βρέθηκε να τερματίζει στο ίδιο λεπτό (μετά από εφτά+ ώρες αγώνα!). Δεύτερος ο Γιώργος Κοινωνάς με τρίτο τον ταλαντούχο Γιάννη Παυλίδη που έδειξε εξαιρετικά σημάδια σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Η Ε3 κατηγορία ήταν και πάλι υπόθεση αναβάτη της ΚΤΜ με τον γερόλυκο Αδάμο Πράσσο να κερδίζει οριακά τον Μιχάλη Τράντζα και τον Ανδρέα Παραγιό που συμπλήρωσε το βάθρο. Στους νέους αγωνιζόμενους, ο Μιχάλης Ούσλιος έφερε το Honda του στο πρώτο σκαλί του βάθρου, ενώ την κατηγορία veteran κέρδισε ο Θανάσης Γκαγκανάτσιος. Τέλος, στην open (που πραγματοποίησε δύο κύκλους αντί για τρεις) νικητής ήταν ο Πέτρος Γερόπουλος. Άξια αναφοράς είναι και η μοναδική κυρία της παρέας που πήρε εκκίνηση σε ένα τόσο δύσκολο αγώνα, αλλά δεν κατάφερε να δει την σημαία του τερματισμού.

Ο αγώνας χαρακτηρίστηκε από όλους τους αναβάτες 'αντρικός', η διαδρομές (απλές και ειδικές) σε κάθε κύκλο ήταν ολοένα και πιο απαιτητικές και φυσικά οι χρόνοι αρκετά σφιχτοί όπως αρμόζει στο επίπεδο ενός πανελληνίου πρωταθλήματος. Η οργάνωση όμως δεν ήταν αντίστοιχη, με πρώτη και σημαντικότερη έλλειψη την μέριμνα για την ασφάλεια των αγωνιζομένων. Κύριοι ιθύνοντες των αγώνων, κανείς αναβάτης δεν συμμετέχει σε αγώνες για να τραυματιστεί, αλλά στην περίπτωση που αυτό συμβεί είστε υποχρεωμένοι να παρέχετε υψηλές υπηρεσίες περίθαλψης και ασφάλειας για όλους. Δικαιολογείστε τα χρήματα που παίρνετε από τις συμμετοχές και τις χορηγίες εμπράκτως και όχι μόνο σε μεγάλα κύπελλα στην απονομή και μπουκαλάκια νερό στις ειδικές!

Ο επόμενος αγώνας του πρωταθλήματος είναι διήμερος και θα πραγματοποιηθεί από τον Μ.Ο.Θ. στη Θεσσαλονίκη στις 24-25 Απριλίου. Μείνετε συντονισμένοι...

Αποτελέσματα:

Κατηγορία Ε1

1. Τριγκας
2. Σιαφαρικας
3. Θεριος

Κατηγορία Ε2

1. Μαντας
2. Κοινωνας
3. Παυλιδης

Κατηγορία Ε3

1. Πρασσος
2. Τραντζας
3. Παραγιος

Γενική Κατάταξη

1. Τριγκας
2. Μαντας
3. Σιαφαρικας

 

Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 30 Μάρτιος 2010 10:34
Θωμάς

Θωμάς

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.