Τετάρτη, Δεκέμβριος 12, 2018
Greek English German
Σάββατο, 20 Φεβρουάριος 2016 00:00

Στα ίχνη του Μαύρου Πρίγκηπα

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(52 ψήφοι)

Λένε ότι όταν θέλεις να τονίσεις κάτι ιδιαίτερα αγαπητό, πολύτιμο ή επιθυμητό, του δίνεις ένα όνομα γένους θηλυκού. Όταν αυτό είναι κάτι μικρό, σχετικά αδιάφορο ή απλά πρακτικό του δίνουμε όνομα με γένος ουδέτερο. Παραδείγματος χάριν λέμε η BMW, η Ferrari, η μοτοσυκλέτα, η Rolls Royce, η HD και στον αντίποδα το Fiat, το Skoda, το παπί, το Suzuki. Το αρσενικό γένος όμως στα ονόματα είναι το πιο σπάνιο. Χρησιμοποιείται για να τονίσει κάτι εξαιρετικό, επιβλητικό, διαφορετικό.Όπως στην περίπτωση του...

...«Μαύρου Πρίγκιπα» (Black Prince).

Ο Μαύρος Πρίγκιπας κατασκευάστηκε από την Vincent και δυστυχώς του έλαχε να είναι το κύκνειο άσμα της. Λίγο πριν τα δυσθεώρητα για την εποχή χρέη, βάλουν τον Δεκέμβριο του 1955 οριστικό λουκέτο στην πρωτοποριακή εταιρεία, κυκλοφόρησε μέσα σε 5 μήνες, 200 πρίγκιπες. Όλοι περίμεναν με ανυπομονησία το νέο δημιούργημα του ταλαντούχου μηχανικού, αλλά ο πρίγκιπας τους προβλημάτισε. Συνηθισμένο το καταναλωτικό κοινό με δίτροχα που επιδείκνυαν πάντοτε τον κινητήρα τους σε κοινή θέα, μια μοτοσυκλέτα που τον έκρυβε ήταν κάτι αδόκιμο. Η εμφάνισή της σε συνδυασμό με την υψηλή τιμή της, δυσκόλεψαν σημαντικά τις πωλήσεις με αποτέλεσμα να κλείσει το εργοστάσιο του Stevenage και να υπάρχουν πρίγκιπες στα αζήτητα.  Παρά το γεγονός ότι επρόκειτο για ένα πραγματικό σπουδαίο δίτροχο, ανατρεπτικό και ιδιαίτερα εντυπωσιακό, το τελευταίο πουλήθηκε το 1957, σχεδόν δύο χρόνια μετά το κλείσιμο της Vincent. 

Μαζί με τον Πρίγκιπα κατασκευάστηκε και ο Μαύρος Ιππότης (Black Knight) με διαφορετικό όνομα αλλά με ελάχιστες και στην ουσία ανεπαίσθητες διαφορές. Ουσιαστικά ήταν η ίδια μοτοσυκλέτα λειτουργικά και οπτικά, με μικρές βελτιώσεις ως προς την ποιότητα των εξαρτημάτων που είχαν χρησιμοποιηθεί για τον Πρίγκηπα.

Με κυβισμό στα 998cc και ιδιαίτερα χαμηλόροπο κινητήρα, ο Πρίγκιπας μπορούσε να ταξιδεύει όλη ημέρα στα 150χλμ/ώρα, έχοντας μόλις 3.500 στροφές στον κινητήρα. Η ιπποδύναμη των 55Hp δεν ήταν τότε η μεγαλύτερη δυνατή, αλλά η απόκριση στο γκάζι και ο τρόπος με τον οποίο «κατέβαζε» τα άλογα στον δρόμο, ήταν ότι καλύτερο και η τελική των 177χλμ/ώρα μέσα στις κορυφαίες για μοτοσυκλέτες παραγωγής. Η οικονομία καυσίμου του V-twin ήταν αξιοσημείωτη για τον κυβισμό του, καθώς και η ευκολία των πρωινών ξυπνημάτων του. Η ποιότητα βαφής της ήταν ότι καλύτερο μπορούσες να έχεις εκείνη την εποχή με το λαμπερό μαύρο χρώμα της να αιχμαλωτίζει όλα τα βλέμματα. Η αισθητική του όμως, λόγω της απόκρυψης του κινητήρα από τα περίεργα μάτια, αλλά και εξαιτίας του όγκου του, έγινε αντικείμενο σχολιασμού και χαρακτηρισμοί όπως «ασχημόπαπο» και «ασχημόφατσα»  ξεστομίστηκαν με χαρακτηριστική ευκολία από πολλούς.

Ο Phil Vincent προόριζε τον Πρίγκηπα για την απόλυτη τουριστική μοτοσυκλέτα. Την οραματίστηκε σαν μια «μοτοσυκλέτα κυρίων», όπως συνήθιζε να την αποκαλεί, που θα φρόντιζε το «ατσαλάκωτο» του αναβάτη της, αλλά δεν θα του στερούσε και την αδρεναλίνη της ταχύτητας. Αντίθετα με τον Vincent όμως ο κόσμος θεώρησε τον Πρίγκηπα σαν μια εξαιρετική, πολυτελή, ακριβή, sport μοτοσυκλέτα. Παρά την κάλυψη από τον αέρα διέθετε sport γονίδια τα οποία υπερτερούσαν οποιασδήποτε τουριστικής κρίσης και διάθεσης. Άλλωστε το εργοστάσιο του Stevenage φημιζόταν για τις δημιουργίες επιδόσεων και όχι τουρισμού.

Μπορεί ο Μαύρος Πρίγκιπας να συνάντησε δυσκολίες αποδοχής από το κοινό όταν πρωτοεμφανίστηκε, σήμερα όμως αποτελεί ένα από τα πιο περιζήτητα κλασικά. Η αξία του, αυτόν τον μισό αιώνα ζωής που έχει, παρουσιάζει χρηματιστηριακή συμπεριφορά και είναι συνεχώς αυξανόμενη. Τα ελάχιστα κομμάτια που υπάρχουν βρίσκονται στην συντριπτική τους πλειονότητα σε οργανωμένα συλλεκτικά χέρια και κοστολογούνται από 45.000 έως 60.000ευρώ!


Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο, 20 Φεβρουάριος 2016 21:14
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.