Παρασκευή, Ιούλιος 20, 2018
Greek English German
Πέμπτη, 14 Ιανουάριος 2010 10:49

Dakar 2010: (Κυριακή) Ο Despres βασιλιάς της Λατινικής Αμερικής

Αρθρογράφος: Θωμάς
Βαθμολογήστε το άρθρο
(13 ψήφοι)

Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2010.

Την τρίτη του νίκη στον δυσκολότερο αγώνα του μηχανοκίνητου αθλητισμού κέρδισε ο Cyril Despres (την πρώτη στα εδάφη της Λατινικής Αμερικής), έχοντας τεθεί επικεφαλής από την τρίτη ειδική διαδρομή και έχοντας κερδίσει και δύο από αυτές στο δρόμο για τον τίτλο. Ο Γάλλος τερμάτισε μία ώρα μπροστά από τον Νορβηγό Ullevalseter που

έκανε τον καλύτερο αγώνα στην καριέρα του, ενώ η έκπληξη ακούει στο όνομα Francisco Lopez, τον Χιλιανό αναβάτη της Aprilia, που τερμάτισε τρίτος με 450cc μοτοσυκλέτα μετά από μόλις τρεις μήνες προετοιμασία.

Την τελευταία ειδική του αγώνα κέρδισε ο αναβάτης υποστήριξης του Despres, Ruben Faria, που οδήγησε χωρίς άγχος και full gas για να δει πρώτος την καρό σημαία στο Buenos Aires, όπου κατέληξε ο αγώνας μετά από 15 μέρες. Από τις 151 μοτοσυκλέτες που πήραν εκκίνηση την πρώτη μέρα, μόλις οι μισές κατάφεραν να δουν το χρώμα της σημαίας του τερματισμού μετά από 9000 σκληρά και απαιτητικά για αναβάτες και μοτοσυκλέτες χιλιόμετρα. Και του χρόνου!

Η τελική κατάταξη του αγώνα (10 πρώτοι):

1. DESPRES (FRA) KTM 51:10:37
2. ULLEVALSETER (NOR) KTM 52:13:29
3. LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 52:20:25
4. RODRIGUES (PRT) YAMAHA) 52:30:10
5. FRETIGNE (FRA) YAMAHA 53:06:33
6. DUCLOS (FRA) KTM 53:09:12
7. STREET (USA) KTM 54:00:20
8. PRZYGONSKI (POL) KTM 54:26:36
9. PAIN (FRA) YAMAHA 54:38:57
10. PEDRERO GARCIA (ESP) KTM 54:44:25

Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2010.

Σχεδόν χωρίς εκπλήξεις είναι το σωστό, καθώς ο Νορβηγός Ullevalseter έφερε πρώτος το ΚΤΜ του στη χτεσινή ειδική και αν συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό θα κερδίσει την δεύτερη θέση του βάθρου. Η προτελευταία ειδική του αγώνα, αποκλειστικά πλέον στα εδάφη της Αργεντινής, ευνοούσε τις μεγάλες μοτοσυκλέτες και έτσι ο αναβάτης της ΚΤΜ κατάφερε να δει πρώτος την καρό σημαία, κερδίζοντας έδαφος στη μάχη για τη δεύτερη θέση έναντι του Francisco Lopez που τερμάτισε 4ος, με την πρώτη μοτοσυκλέτα 450cc στην ειδική μετά τα θηρία της ΚΤΜ που έκαναν το 1-2-3.

Στη δεύτερη θέση, δίνοντας μαθήματα σταθερότητας, ο Despres οδεύει προς τη νίκη στο φετινό αγώνα, καθώς ο άμεσος αντίπαλος του Marc Coma, παρόλο που τερμάτισε 3ος στην ειδική, είναι πλέον ανήμπορος να απειλήσει ουσιαστικά καθώς δεν βρίσκεται καν στη δεκάδα. Η σημερινή ειδική (Σάββατο) θα κρίνει την τελική κατάταξη κυρίως στις τελευταίες θέσεις του βάθρου και είναι απολύτως flat - out ευνοώντας ξανά τις μεγάλες μοτοσυκλέτες.

Η συνολική κατάταξη του αγώνα (10 πρώτοι):

1. DEPRES (FRA) KTM 49:38:44
2. ULLEVALSETER (NOR) KTM 50:42:56
3. LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 50:47:18
4. RODRIGUES (PRT) YAMAHA 50:59:25
5. FRETIGNE (YAMAHA) 51:34:50
6. DUCLOS (FRA) KTM 51:37:50
7. STREET (USA) 52:24:57
8. PRZYGONSKI (POL) KTM 52:52:21
9. PAIN (FRA) YAMAHA 53:06:47
10. PEDRERO GARCIA (ESP) KTM 53:09:41


Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2010.

Οι αναβάτες το πρωί της Πέμπτης ξύπνησαν με ένα αναπάντεχο δώρο από τους διοργανωτές (όχι για όλους βέβαια), που αποφάσισαν να δώσουν bonus χρόνου σε όσους αναβάτες είχαν χαθεί στην ειδική της Τετάρτης, μεταξύ των οποίων και ο Coma. Με τον τρόπο αυτό η νίκη δεν πήγε στα χέρια της BMW, αλλά στον Γάλλο αναβάτη, ενώ παράλληλα δημιούργησε μια νέα μάχη μεταξύ του Χιλιανού Lopez και του Νορβηγού Ullevalseter για τη δεύτερη θέση στη γενική.

Έχοντας, λοιπόν, ψυχολογικό προβάδισμα μετά τις νέες ρυθμίσεις στα αποτελέσματα, ο Lopez κονταροχτυπήθηκε στη χτεσινή ειδική με τον Ullevalseter και τον Fretigne και κατάφερε να πάρει πρώτος την καρό σημαία. Ο Fretigne τερμάτισε δεύτερος 40 δευτερόλεπτα πίσω και ο Ullevalseter στην τρίτη θέση και βρίσκεται ένα λεπτό πίσω από τον Lopez στη γενική κατάταξη. Και ενώ μαίνεται η μάχη για τη δεύτερη θέση της γενικής, ο Despres κάνει τον δικό του αγώνα που τον έχει φέρει μέχρι στιγμής απροβλημάτιστο να ηγείται στη γενική κατάταξη. Τερμάτισε 8ος χτες και παραμένει ο απόλυτος (μέχρι στιγμής) κυρίαρχος του αγώνα.

Η συνολική κατάταξη του αγώνα (10 πρώτοι):

1. DESPRES (FRA) KTM 46:10:56
2. LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 47:14:38
3. ULLEVALSETER (NOR) KTM 47:15:51
4. RODRIGUES (PRT) YAMAHA 47:24:12
5. FRETIGNE (FRA) YAMAHA 47:51:08
6. DUCLOS (FRA) KTM 48:04:21
7. STREET (USA) KTM 48:48:19
8. PRZYGONSKI (POL) KTM 49:17:07
9. PAIN (FRA) YAMAHA 49:23:46
10. PEDRERO GARCIA (ESP) KTM 49:24:31

Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2010.

Η χτεσινή μέρα κάλυπτε συνολικά 434km (εκ των οποίων τα 220km ήταν χρονομετρημένα) μακριά πια από την έρημο Atacama και βαθιά στα αμμώδη και πετρώδη εδάφη της Αργεντινής. Μια ιστορική νίκη πέτυχε ο Ολλανδός Frans Verhoeven για λογαριασμό της BMW, την πρώτη της εταιρίας από το 2001. Ο αναβάτης της γερμανικής εταιρίας έφερε το 450X του τρία μόλις δευτερόλεπτα μπροστά από τον Αμερικανό αναβάτη της ΚΤΜ Jonah Street, που ενώ προηγούνταν στα 3/4 της διαδρομής στο τέλος δεν άντεξε την ασφυκτική πίεση του Verhoeven και έχασε έδαφος. Στην τρίτη θέση ακόμα ένα outsider, ο Alain Duclos τερμάτισε ένα λεπτό πίσω από τον νικητή, ενώ τέταρτος είδε την καρό σημαία ο Ullevalseter κάνοντας το 2-3-4 για την ΚΤΜ.

Ο Coma αν και φημίζεται για τις ικανότητες προσανατολισμού που διαθέτει, κατάφερε να χαθεί και να πάρει μαζί του και ένα μεγάλο αριθμό αναβατών, τερματίζοντας έτσι 5 λεπτά πίσω από τον πρώτο στην 9η θέση και πλέον βρίσκεται στην 16η θέση γενικής. Ο Despres και στη χτεσινή ειδική οδήγησε με μυαλό, παρά τις δηλώσεις του ότι κάθε φορά που ανεβαίνει στη μοτοσυκλέτα είναι ασυγκράτητος, τερμάτισε στην αξιοπρεπή 7η θέση και συνεχίζει να προηγείται 1 ώρα και 20 λεπτά από τον δεύτερο Ullevalseter. Αν συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό, ο Γάλλος δείχνει το απόλυτο φαβορί πλέον και μόνο ζημιά ή τραυματισμός μπορούν να ανακόψουν την πορεία του προς τον τίτλο.

Η συνολική κατάταξη του αγώνα (10 πρώτοι):

1. DESPRES (FRA) KTM 42:05:10
2. ULLEVALSETER (NOR) KTM 43:26:04
3. LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 43:28:44
4. RODRIGUES (PRT) YAMAHA 43:35:45
5. DUCLOS (FRA) KTM 43:59:49
6. FRETIGNE (FRA) YAMAHA 44:06:07
7. STREET (USA) KTM 44:41:05
8. PAIN (FRA) YAMAHA 44:54:17
9. PRZYGONSKI (POL) KTM 45:17:28
10. PEDRERO GARCIA (ESP) KTM 45:17:54

Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2010.

Σαν στο σπίτι του ένιωθε ο κάτοχος του τίτλου Marc Coma (ναι, ξανά αυτός!) την Τρίτη και σε τερέν παρόμοιο με αυτό της πατρίδας του ο Ισπανός αναβάτης της ΚΤΜ κέρδισε τη δεύτερη συνεχόμενη ειδική διαδρομή, παραμένει όμως αρκετά πίσω στη γενική κατάταξη του αγώνα. Η διαδρομή ήταν τεχνική, αλλά χαρακτηριζόταν και από το γλιστερό τερέν που απαιτούσε συγκέντρωση από τους αναβάτες προς αποφυγή λαθών. Δεύτερος τερμάτισε ο David Fretigne με το 450cc Υamaha του που ταίριαζε γάντι στις συνθήκες της ειδικής και βρίσκεται στην 6η θέση της γενικής παρ' όλη την δεκάλεπτη ποινή που είχε δεχθεί την προηγούμενη μέρα.

Τρίτος πέρασε τη γραμμή του τερματισμού ο Πορτογάλος Rodrigues, επίσης με Yamaha, ενώ ο Χιλιανός Fransisco Lopez, νικητής σε δύο ειδικές φέτος, έφερε το Aprilia του στην 5η θέση παρόλο που ξεκίνησε δυνατά στην αρχή της ημέρας. Ο συνήθης ύποπτος Cyril Despres επέλεξε να οδηγήσει χωρίς ρίσκο, τερμάτισε στην 6η θέση και αποφεύγοντας τυχόν λάθη που θα του δημιουργούσαν προβλήματα φιγουράρει στην πρώτη θέση της γενικής, δείχνοντας πως μόνο κάποια κακοτυχία ή ανεπανόρθωτο λάθος θα τον ρίξουν από εκεί. Σήμερα (Τετάρτη) ο αγώνας περνάει σε Αργεντίνικο ξανά έδαφος και θα είναι τεστ για τους μηχανικούς που θα πρέπει να ρυθμίσουν άριστα τις μοτοσυκλέτες, διότι η ειδική θα φτάσει σε υψόμετρο μέχρι και τα 3500 μέτρα! Μείνετε συντονισμένοι...

Η συνολική κατάταξη του αγώνα (10 πρώτοι):

1. DESPRES (FRA) KTM 39:15:59
2. ULLEVALSETER (NOR) KTM 40:38:48
3. LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 40:40:06
4. RODRIGUES (PRT) YAMAHA 40:40:06
5. DUCLOS (FRA) KTM 41:13:34
6. FRETIGNE (FRA) YAMAHA 41:27:28
7. STREET (USA) KTM 41:56:12
8. PAIN (FRA) YAMAHA 42:03:00
9. PRZYGONSKI (POL) KTM 42:27:15
10. PEDRERO GARCIA (ESP) KTM 42:28:05

Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2010.

Η ομίχλη της χτεσινής μέρας ανάγκασε τη διοργάνωση να μικρύνει το μήκος της ειδικής και να δώσει εκκίνηση στις 11.00πμ (τοπική ώρα) μειώνοντας τη συνολική απόσταση που εν τέλει κάλυψαν οι αναβάτες στα 547km εκ των οποίων τα 338 αποτελούσαν το χρονομετρημένο κομμάτι και τα υπόλοιπα την απλή διαδρομή. Πρώτος στην πηγή έφτασε ο Marc Coma παίρνοντας την 10η νίκη της καριέρας του σε ειδική διαδρομή του Dakar και ανέβηκε στην 18η θέση της γενικής κατάταξης, παρόλο που λόγω των δυσκολιών πλοήγησης που χαρακτήριζαν τη διαδρομή χάθηκε για λίγο μαζί με τον David Fretigne.

Ο πρωτοπόρος στη γενική κατάταξη Cyril Despres καλά κρατεί, καθώς τερμάτισε μόλις 4 δεύτερα πίσω από τον Coma και δείχνει απόλυτα συγκεντρωμένος προς το μεγάλο του στόχο, να στεφθεί νικητής. Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Francisco Lopez με το Aprilia του, κρατώντας παράλληλα και την ίδια θέση στη γενική κατάταξη. Με πέντε ειδικές να απομένουν μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας, από το σημείο αυτό και πέρα όλα παίζονται, καθώς δύο από τις ειδικές θα είναι από τις μεγαλύτερες του φετινού αγώνα, αλλά κυρίως ο παράγοντας κούραση θα συμβάλλει καθοριστικά στην απόδοση των αναβατών για το υπόλοιπο καθώς μπαίνουμε στα ορεινά κομμάτια της Χιλής.

Η συνολική κατάταξη του αγώνα (10 πρώτοι):

1. DESPRES (FRA) KTM 35:58:55
2. ULLEVALSETER (NOR) KTM 37:20:45
3. LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 37:24:26
4. RODRIGUES (PRT) YAMAHA 37:27:39
5. DUCLOS (FRA) KTM 37:54:35
6. FRETIGNE (FRA) YAMAHA 38:04:39
7. STREET (USA) KTM 38:38:08
8. PAIN (FRA) YAMAHA 38:44:59
9. BERGLUND (SWE) KTM 38:58:01
10. PEDRERO GARCIA (ESP) KTM 39:05:07

Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2010.

Η υποχρεωτική μέρα ξεκούρασης βρήκε όλους τους αναβάτες ικανοποιημένους που κατάφεραν να φτάσουν ως εκεί και αποφασισμένους, αφού την εκμεταλλευτούν, να δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό για τη συνέχεια. Ο Marc Coma όμως έμεινε απόλυτα δυσαρεστημένος από την ποινή έξι ωρών που του επέβαλλαν οι διοργανωτές για παραβίαση των κανονισμών του αγώνα, τόσο που κάποιες φήμες τον ήθελαν να μην παίρνει εκκίνηση στην χτεσινή ειδική της Κυριακής, καθώς είχε πέσει από την 2η στην 24η θέση της γενικής κατάταξης. Ο αναβάτης της KTM όμως διόλου πτοήθηκε και τερμάτισε δεύτερος με μόλις 42 δευτερόλεπτα διαφορά από τον νικητή της ημέρας.

Η ειδική των 463km, η τελευταία στην έρημο Atacama, ήταν απολύτως απαιτητική για τα λάστιχα, όμως ο Francisco Lopez έκανε για ακόμη μία φορά υπερήφανους τους συμπατριώτες του Χιλιανούς τερματίζοντας στην πρώτη θέση και ανεβαίνοντας στο τρίτο σκαλί του βάθρου στην προσωρινή γενική κατάταξη. Ο Despres συνεχίζει να προηγείται στον αγώνα με μια σταθερή διαφορά άνω της 1 ώρας, παρόλο που ταλαιπωρήθηκε έχοντας πρόβλημα και με τους δύο τροχούς του. Μετά τα μισά της ειδικής αντικατέστησε τον μπροστινό καθώς δέχτηκε τη βοήθεια του αναβάτη υποστήριξης Ruben Faria, όμως το πρόβλημα στο πίσω λάστιχο τον έριξε στην πέμπτη θέση της ειδικής, χωρίς να τον προβληματίσει περαιτέρω. Σταθερά ανεβαίνει τέλος και ο Νορβηγός Ullevalseter που μετά την τι μωρία του Coma, βρίσκεται στη δεύτερη θέση της γενικής.

Η συνολική κατάταξη του αγώνα (10 πρώτοι):

1. DESPRES (FRA) KTM 33:46:21
2. ULLEVALSETER (NOR) KTM 35:06:52
3. LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 35:10:42
4. RODRIGUES (PRT) YAMAHA 35:11:36
5. DUCLOS (FRA) KTM 35:38:50
6. FRETIGNE (FRA) YAMAHA 35:48:54
7. STREET (USA) KTM 36:14:53
8. PAIN (FRA) YAMAHA 36:28:20
9. BERGLUND (SWE) KTM 36:35:02
10. PEDRERO GARCIA (ESP) KTM 36:36:36

Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2010.

Η ειδική της Παρασκευής ήταν η μεγαλύτερη του αγώνα, καθώς οι αναβάτες έπρεπε να καλύψουν 600km περνώντας από 7 σταθμούς ελέγχου και 2 σταθμούς ανεφοδιασμού. Το έδαφος άλλαζε χαρακτηριστικά συνεχώς, από παχιά άμμο σε πέτρα και ταλαιπώρησε όλους τους αναβάτες που όμως σήμερα (Σάββατο) θα ξεκουραστούν λόγω της υποχρεωτικής μέρας ανάπαυσης. Η διαδρομή τερμάτιζε στην Antofagasta όπου πρώτος έφτασε ο Cyril Despres, παίρνοντας τη δεύτερη νίκη σε ειδική στο φετινό αγώνα και παραμένοντας πρώτος στη συνολική κατάταξη. Ο Despres οδηγούσε μετά το 150km χωρίς πίσω ανάρτηση, καθώς έσπασε το αμορτισέρ του πέφτοντας σε ένα βαθύ λούκι και για τα υπόλοιπα 450km μόνο με τη βοήθεια του πίσω ελατηρίου και του σώματος του έφτασε στον τερματισμό και μάλιστα πρώτος!

Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Marc Coma που με τον διαολεμένο ρυθμό που έχει αναπτύξει δεν θα αργήσει να απειλήσει σοβαρά τον πρωτοπόρο Despres. Η διαφορά τους στον τερματισμό της ειδικής ήταν μόλις 29 δευτερόλεπτα! Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο David Gretigne φέρνοντας το 450cc Yamaha του χωρίς προβλήματα στην Antofagasta. Η δράση επανέρχεται την Κυριακή, μείνετε συντονισμένοι.

Η συνολική κατάταξη του αγώνα (10 πρώτοι):

1. DESPRES (FRA) KTM 28:10:13
2. COMA (ESP) KTM 29:17:03
3. RODRIGUES (PRT) YAMAHA 29:30:21
4. ULLEVALSETER (NOR) KTM 29:36:05
5. LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 29:41:17
6. DUCLOS (FRA) KTM 30:00:19
7. FRETIGNE (FRA) YAMAHA 30:16:10
8. STREET (USA) KTM 30:16:41
9. PEDRERO GARCIA (ESP) KTM 30:35:56
10. PELLICER (ESP) YAMAHA 30:36:35

Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2010.

Η ειδική της Πέμπτης από την Antofagasta στο Ιquique, πάντα στα εδά φη της Χιλής, έκανε τον Marc Coma να ξεδιπλώσει τις εξαιρετικές ικανότητες προσανατολισμού που διαθέτει, να πάρει την πρώτη θέση και να αναρριχηθεί στην 4η θέση γενικής. Η διαδρομή απαιτούσε πολύ καλό προσανατολισμό και χαρακτηρίστηκε από την πολύ σκόνη που ταλαιπώρησε τους αναβάτες, σε σημείο που ακόμα και ο ντόπιος Francisco Lopez (νικητής της προχτεσινής ειδικής) να χαθεί και να συμπαρασύρει άλλους τέσσερις αναβάτες (Fretigne, Duclos, Ullevalseter, Goncalves) μαζί του.

Όλα αυτά βέβαια ευνοούν τον Despres, που εκμεταλλευόμενος την εμπειρία του αλλά και τις ατυχίες και δυσκολίες των αντιπάλων του, έχει καταφέρει με απίστευτα σταθερή οδήγηση να βρίσκεται 42 λεπτά μπροστά από τον δεύτερο στη γενική κατάταξη Lopez, αλλά και 1 ώρα μπροστά από τον μεγάλο του αντίπαλο Marc Coma, που αν συνεχίσει με αυτό τον ρυθμό δεν είναι απίθανο να τον πλησιάσει σε απόσταση αναπνοής.

Τέλος, Dakar χωρίς εγκαταλείψεις δεν νοείται και δυστυχώς είχαμε και ένα τραυματισμό, όταν ο Goncalves, αφού χάθηκε, είχε ένα άσχημο ατύχημα σπάζοντας την κλείδα του, εξαλείφοντας τις πιθανότητες της BMW για μια καλή εμφάνιση στο φετινό αγώνα, ενώ και ο Luna Manca (ο αναβάτης που είχε προσφέρει τον πίσω τροχό του στον Coma την προηγούμενη) είχε μια πτώση που τον ανάγκασε να παραδώσει τα όπλα για φέτο ς.

Η συνολική κατάταξη του αγώνα (10 πρώτοι)

1. DESPRES (FRA) KTM 21:35:59
2. LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 22:18:14
3. RODRIGUES (PRT) YAMAHA 22:20:04
4. COMA (ESP) KTM 22:42:20
5. ULLEVALSETER (NOR) KTM 22:50:41
6. DUCLOS (FRA) KTM 22:57:55
7. STREET (USA) KTM 23:00:21
8. FRETIGNE (FRA) YAMAHA 23:36:56
9. JAKES (SVK) KTM 23:43:38
10. PAIN (FRA) YAMAHA 23:44:45

Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2010.

Μια πολύ καλή παρτίδα πόκερ θυμίζει το φετινό Dakar, κ ipt src="/plugins/editors/tinymce/jscripts/tiny_mce/themes/advanced/langs/en.js" type="text/javascript"> αθώς κανείς δεν ξέρει τι να περιμένει παρακάτω και ας έχει το καλύτερο φύλλο πάνω του. Η χτεσινή ειδική, η πρώτη εξ' ολοκλήρου στα εδάφη της Χιλής από το Copiapo στην Antofagasta, έφερε τα πάνω κάτω στην παρτίδα ανακατεύοντας με μαεστρία την τράπουλα. Νικητής αναδείχθηκε ο Χιλιανός Francisco Lopez Contardo παίρνοντας την πρώτη νίκη στην ιστορία του Dakar για την Aprilia σε πάτριο για τον ίδιο έδαφος. Όμως πώς φτάσαμε ως εδώ;

Μέχρι τα μισά της ειδικής το παιχνίδι παιζόταν ανάμεσα σε τρεις αναβάτες, τον Coma που έλεγχε την παρτίδα, τον Despres που οδηγεί σταθερά σε όλο τον αγώνα μέχρι τώρα και τον Casteau που αποτελεί το μεγάλο outsider για φέτος αλλά έχει κάνει την έκπληξη. Δυστυχώς όμως ο Casteau αναγκάστηκε να εγκαταλείψει για να δεχθεί την απαραίτητη ιατρική περίθαλψη στο τραυματισμένο του πόδι, ενώ και ο Coma έχασε 40 λεπτά για να αλλάξει το πίσω διαλυμένο λάστιχο στη μοτοσικλέτα του που ιπποτικά του προσέφερε ο Ιταλός Luna Manca, αν και βρισκόταν στην 4η θέση της συνολικής κατάταξης. Από όλα αυτά βέβαια κερδισμένος βγαίνει σταθερά και αθόρυβα ο Despres που ήδη βρίσκεται σχεδόν 38 λεπτά μπροστά από τον δεύτερο πλέον Contardo και δείχνει να επωφελείται από τα λάθη και τις ατυχίες των αντιπάλων του.

Η συνολική κατάταξη (10 πρώτοι):

1. DESPRES (FRA) KTM 16:38:26
2. LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 17:16:03
3. RODRIGUES (PRT) YAMAHA 17:22:27
4. DUCLOS (FRA) KTM 17:40:00
5. ULLEVALSETER (NOR) KTM 17:46:33
6. STREET (USA) KTM 17:51:12
7. COMA (ESP) KTM 17:55:21
8. GONCALVES (PRT) BMW 17:58:18
9. MANCA (ITA) KTM 18:05:05
10. PEDRERO GARCIA (ESP) KTM 18:19:51

Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2010.

Μια ειδική 203km ήταν αρκετή να δώσει ένα μεγάλο ψυχολογικό προβάδισμα στον αναβάτη της ΚΤΜ Marc Coma, που μετά τις ατυχίες στις προηγούμενες ειδικές, κατάφερε σε αυτή της Τρίτης να φτάσει πρώτος στον τερματισμό δύο λεπτά μπροστά από τον Casteau που έφερε το Sherco του χωρίς προβλήματα στο Copiapo και παραμένει στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης.

Οι οργανωτές μείωσαν την απόσταση της ειδικής και έδωσαν επίσης εκκίνηση στον πρώτο αναβάτη (Despres) 1,5 ώρα αργότερα από την προγραμματισμένη εξαιτίας της δυσκολίας της προηγούμενης μέρας που καθυστέρησε πολλούς αναβάτες. Ο Despres αν και ξεκίνησε πρώτος με καθαρό πεδίο μπροστά του, υπέκυψε στην δεινή ικανότητα προσανατολισμού του Coma που τον προσπέρασε στο δεύτερο checkpoint αμέσως μόλις οι αναβάτες μπήκαν σε αμμώδες τερέν. Ο Coma βρίσκεται στην 6η θέση της γενικής κατάταξης και αναπνέει πλέον πολύ κοντά στο λαιμό των πρωτοπόρων διεκδικώντας για ακόμη μια χρονιά τον τίτλο. Θα δείξει...

Κατάταξη του αγώνα (10 πρώτοι):

1. DESPRES (FRA) KTM 10:44:16
2. CASTEU (FRA) SHERCO 10:53:09
3. RODRIGUES (PRT) YAMAHA 11:08:01
4. MANCA (ITA) KTM 11:14:07
5. DUCLOS (FRA) KTM 11:22:36
6. COMA (ESP) KTM 11:23:06
7. LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 11:23:23
8. STREET (USA) KTM 11:27:22
9. ULLEVALSETER (NOR) 11:35:29
10. GONCALVES (PRT) BMW 11:41:14

Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2010.

Στη χθεσινή ειδική το πνεύμα του Dakar έδειξε τα δόντια του φέρνοντας τα πάνω κάτω στην γενική κατάταξη. Η γεμάτη αμμόλοφους διαδρομή προς την Fiambala ήταν το τερέν που ο Cyril Despres ξεδίπλωσε το τεράστιο ταλέντο του, οδήγησε μυαλωμένα και κέρδισε την ειδική και παράλληλα αναρριχήθηκε στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης δέκα λεπτά μπροστά από τον Casteau, που συνεχίζει να αποδίδει σταθερά αποτελέσματα παρόλα τα προβλήματα υπερθέρμανσης που αντιμετώπισε. Ο Fretigne που στη δεύτερη ειδική πετούσε, αντιμετώπισε μηχανικά προβλήματα που τον καθυστέρησαν αρκετά, ενώ και ο Marc Coma τερμάτισε 9ος παρόλο που στο πρώτο check point πέρασε πρώτος καθώς αντιμετώπισε και εκείνος προβλήματα με τη μοτοσυκλέτα του.

Την τρίτη μέρα του αγώνα ξεκίνησαν 144 μοτοσυκλέτες, για σήμερα όμως (4η ειδική) μειώθηκαν στους 114! Το Dakar δείχνει όντως τα δόντια του! Μείνετε συντονισμένοι...

Η συνολική κατάταξη του αγώνα (10 πρώτοι):

1. DESPRES (FRA) KTM 08:54:04
2. CASTEU (FRA) SHERCO 09:04:07
3. RODRIGUES (PRT) YAMAHA 09:12:01
4. MANCA (ITA) KTM 09:18:33
5. DUCLOS (FRA) KTM 09:25:02
6. STREET (USA) KTM 09:27:30
7. LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 09:31:19
8. COMA (ESP) KTM 09:36:08
9. ULLEVALSETER (NOR) 09:39:27
10. GONCALVES (PRT) BMW 09:47:17

Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2010.

Ο αγώνας εξελίσσεται και σήμερα κανονικά όμως ένα δυσάρεστο γεγονός τάραξε για ακόμη μια χρονιά τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού: το Σάββατο 2/1 ο Γερμανός οδηγός Μιρκο Σουλιτς έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του και παρέσυρε ένα μικρό αριθμό θεατών που στέκονταν μακριά από τις ασφαλείς ζώνες για την παρακολούθηση του αγώνα. Αποτέλεσμα αυτού ήταν να τραυματιστεί θανάσιμα μια γυναίκα και αρκετοί θεατές να διακομιστούν στο νοσοκομείο ελαφρά τραυματίες. Πίσω στην αγωνιστική κίνηση όμως και η έκπληξη έχει έρθει από τον David Fretigne που έφερε το Yamaha του στην πρώτη θέση στη χτεσινή ειδική, την 8η στην πολυετή του καριέρα. Η 450cc μοτοσικλέτα του δάμασε τα μεγάλα μονοκύλινδρα θηρία, φέρνοντας τον Γάλλο αναβάτη στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης πίσω από τον προπορευόμενο David Casteau που κάνει θαύματα με το Sherco του, αλλά και τον δεύτερο Despres που σταθερά και αθόρυβα βρίσκεται δύο λεπτά πίσω και κυνηγάει τη νίκη. Ο Marc Coma ενώ τερμάτισε τρίτος στην ειδική της Κυριακής, δέχθηκε ποινή 22 (!) λεπτών για υπέρβαση ταχύτητας μέσα σε κατοικημένη περιοχή στην πρώτη ειδική του αγώνα και φυσικά το φυσάει και δεν κρυώνει καθώς καταποντίστηκε εκτός δεκάδας στην συνολική κατάταξη του αγώνα που έχει ως εξής (μέχρι και την δεύτερη ειδική):

1. CASTEU (FRA) SHERCO 05:50:45
2. DESPRES (FRA) KTM 05:52:55
3. FRETIGNE (FRA) YAMAHA 05:52:59
4. MANCA (ITA) KTM 05:59:28
5. VILADOMS (ESP) KTM 05:59:33
6. RODRIGUES (PRT) YAMAHA 06:00:12
7. FARIA (PRT) KTM 06:04:36
8. FARRES GUELL (ESP) APRILIA 06:05:39
9. DUCLOS (FRA) KTM 06:06:08
10. STREET (USA) KTM 06:07:29

Η απόλυτη περιπέτεια είναι ξανά εδώ

Όταν εμείς πίναμε σαμπάνιες και χαζεύαμε τα βεγγαλικά της έλευσης του νέου έτους, κάποιοι παλαβοί (αρκετοί είναι η αλήθεια) ξεκινούσαν για τον αγώνα της ζωής τους, ασχέτως αν έχουν πάρει ξανά εκκίνηση. Γιατί κάθε Dakar είναι μοναδικό, ειδικά μετά από τις περιπέτειες που έχει περάσει στην ιστορία του ο δυσκολότερος αγώνας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Βομβιστικές επιθέσεις, θάνατοι, αναβολές και αλλαγές σε ημερομηνίες και τοποθεσίες είναι μερικές από τις λεπτομέρειες που συνθέτουν τα χα ρακτηριστι κά του αγώνα ο οποίος για το 2010 πραγματοποιείται για δεύτερη συνεχόμενη φορά στη Νότιο Αμερική, καλύπτοντας 9000 χλμ στα εδάφη της Αργεντινής και της Χιλής.

Από την 1η Ιανουαρίου και μέχρι στις 17, οι αναβάτες θα εκκινήσουν σε 14 ειδικές διαδρομές με μία και μοναδική ημέρα ανάπαυσης την 9η Ιανουαρίου στην Antofagasta. Οι συμμετοχές στις μοτοσυκλέτες και τα quad είναι 184 (!) με πολύ ισχυρά ονόματα του χώρου να βρίσκονται στη σχάρα εκκίνησης όπως ο Marc Coma, ο Cyril Despres, ο Nani Roma και ο David Casteau. Έξι κατασκευαστές συμμετέχουν στον αγώνα για φέτος μετά τις αλλαγές στους κανονισμούς (Aprlilia, Sherco, Honda, Yamaha, BMW και KTM), ενώ για φέτος οι ερασιτέχνες έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν μεγάλα μονοκύλινδρα, όμως οι εργοστασιακοί αναβάτες συμμετέχουν είτε με μεγάλα μονοκύλινδρα με μειωμένη απόδοση, είτε με μοτοσυκλέτες 450cc , κυβισμός που θα ισχύσει αποκλειστικά στο Dakar από το 2012.

Η φετινή εκκίνηση δόθηκε φέτος στο Buenos Aires στην Αργεντινή με 800.000 (!) θεατές να κατακλύζουν την περιοχή για να παρακολουθήσουν τα μεγάλα αστέρια, αλλά και τους Νοτιοαμερικανούς συμμετέχοντες (τους περισσότερους από κάθε άλλη χρονιά) να εκκινούν το τεράστιο ταξίδι τους. Αυτό θα φτάσει ως τα βουνά και την άμμο της ερήμου Atacama στη Χιλή όπου και θα περάσει ο αγώνας μετά από 3500 χλμ στην Αργεντινή ενώ θα καταλήξει ξανά στο Buenos Aires. Στην πρώτη ειδική ο David Casteau τερμάτισε τρία δευτερόλεπτα μπροστά από τον Despres, φέρνοντας το Sherco του στην πρώτη θέση αλλά δείχνοντας παράλληλα το μέγεθος του ανταγωνισμού και φέτος, καθώς οι πρώτοι δέκα αναβάτες απέχουν μεταξύ τους λιγότερο από πέντε λεπτά σε μια διαδρομή που κάλυψε 652 χλμ σε δύο μέρες (1η και 2 Ιανουαρίου) με τα 219 από αυτά να αποτελούν την ειδική διαδρομή.

Φυσικά και θα σας μεταφέρουμε κάθε σημαντικό στοιχείο από τον θρυλικό αγώνα, αλλά επειδή τα δεδομένα αλλάζουν κάθε στιγμή για να μείνετε απόλυτα συντονισμένοι, εκτός από το moto4fun καλό θα είναι να ρίχνετε κα ι καμιά ματιά στο απολύτως ενημερωμένο και λειτουργικό site του αγώνα www.dakar.com

Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή, 17 Ιανουάριος 2010 12:27
Θωμάς

Θωμάς

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.