Σάββατο, Οκτώβριος 20, 2018
Greek English German
Τετάρτη, 02 Δεκέμβριος 2009 10:39

Νέα μείωση decibel στις εξατμίσεις

Αρθρογράφος: Στέφανος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(3 ψήφοι)

Οι παλιοί ήξεραν ότι μπορούν να πηδήξουν άφοβα, να κάτσουν στον ήλιο με τις ώρες και να ρίξουν μια μανιβελιά που θα ακουστεί ως το διπλανό χωριό. Η γενιά μας μεγάλωσε με το προφυλακτικό, το αντηλιακό και φυσικά με τις προδιαγραφές θορύβου. Και αν τα δυο πρώτα δεν μας απασχολούν σ'αυτό εδώ το άρθρο, το τρίτο μας καίει!

Ναι, είναι αλήθεια. Η FIM μας κόβει κι άλλο τον θόρυβο από τις off-road μοτοσυκλέτε, αφού σύμφωνα με τις απόψεις της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Μοτοσυκλέτας τα decibel έχουν ανέβει δραματικά στην τετράχρονη εποχή, πράγμα που έχει δυο συνέπειες. Κατά πρώτον φέρνουν σε κόντρα τις τοπικές κοινωνίες με τους χωματερούς αναβάτες και κατά δεύτερον πολλές εγκαταστάσεις, πίστες ή περιοχές που φιλοξενούν αγώνες να αναγκάζονται να κλείσουν, στον 'πολιτισμένο' κόσμο. Ανάμεσα στην πρόοδο και την συντήρηση, ως άνθρωποι επιλέγουμε (οι νέοι τουλάχιστον) την πρόοδο, όμως όταν έχει να κάνει με την αλλαγή του δικού μας τρόπου ζωής και όχι των άλλων, τότε οι απόψεις μας διαφοροποιούνται.

Έτσι θα ακούσετε λογύδρια από πολλούς και διάφορους για την αποστείρωση του σπορ και για τις επιταγές των χαρτογιακάδων που μας πουλάνε μοτοσυκλέτες χωρίς να έχουν ανέβει ποτέ σε κάποια. Φυσικά, η νοσταλγία θα βασιλεύσει και η αντίδραση θα συνοδεύσει τη νέα τεχνολογία μέχρι που και οι τελευταίοι αντιρρησίες θα ψάχνουν μπαταρίες στον Κωτσόβολο της γειτονιάς τους για το ηλεκτρικό καθαρόαιμό τους πριν βγουνε στο βουνό. Αθόρυβοι, αλλά ευχαριστημένοι.

Ο αντίλογος λέει ότι οι μοτοσυκλέτες δεν φτιάχνονται στο γκαράζ του σπιτιού μας, αλλά στα εργοστάσια των εταιριών που καθορίζουν και τα χαρακτηριστικά τους με τη σύμφωνη γνώμη της FIM που ορίζει όλα αυτά τα χρόνια το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθούν στους κάθε λογής αγώνες ανά τον κόσμο. Έτσι, η ευθύνη για την ηχορρύπανση δεν βαρύνει εμάς αλλά αυτούς που από τη μια μας έμαθαν να ζούμε με τον (ερεθιστικό οφείλουμε να ομολογήσουμε θόρυβο) και τώρα μας ζητούν ν'αλλάξουμε συνήθειες.

Μέχρι σήμερα τα όρια των decibel μειώνονταν μεν αλλά μ'ένα τρικ ουσιαστικά έμεναν ανέπαφα. Οι μετρήσεις γίνονται σε συγκεκριμένο φάσμα στροφών και έτσι οι εταιρίες έκαναν τα δικά τους. Και μεις το ίδιο. Πριν δυο χρόνια αυτό αποφασίστηκε ν'αλλάξει και να υιοθετηθεί η μέθοδος '2 metre max', όπου το ηχόμετρο τοποθετείται στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας σε απόσταση δυο μέτρων και σε γωνία 45 μοιρών από την εξάτμιση. Η μέτρηση σ'αυτή την περίπτωση γίνεται στα κόκκινα (που δεν έχουν αλλά λέμε).

Και από πότε δεν θα μπορούμε να κλέβουμε (ή κάποιοι άλλοι για μας); Από το 2010 όλα τα Motocross, Enduro and Track Racing παγκόσμια πρωταθλήματα που τελούνται υπό την αιγίδα της FIM θα έχουν μηχανάκια μετρημένα με τη νέα μέθοδο. Τα επίπεδα του θορύβου θα μειωθούν από 3 ως 6 dB/A. Για Motocross και Track Racing, το μέγιστο επίπεδο θορύβου που θα γίνεται επιτρεπτό θα είναι 81db στα 100 μέτρα και στο Enduro 78 dB/A.

Κι όλα αυτά είναι απλά το πρώτο βήμα. Μήπως να ψάξω από τώρα για κάνα μεταχειρισμένο πριν γίνουν συλλεκτικά;

 

Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 20 Μάιος 2011 22:18
Στέφανος

Στέφανος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.