Παρασκευή, Σεπτέμβριος 21, 2018
Greek English German
Σάββατο, 28 Νοέμβριος 2009 23:41

Κλασικός λαβύρινθος ή κλασική λύτρωση;

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(155 ψήφοι)

Η κλασική μοτοσυκλέτα ενώ έχει μόνο φίλους και αποτελεί αντικείμενο θαυμασμού για όλους, στην Ελλάδα δυστυχώς δεν έχει πολλούς ιδιοκτήτες. Από την επικοινωνία μαζί σας διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν αρκετοί δίτροχοι που έχουν και τη διάθεση και τη δυνατότητα να αποκτήσουν μια ιστορική μοτοσυκλέτα, αλλά δεν γνωρίζουν τον τρόπο να την βρούν ή ακόμη περισσότερο πώς θα την αναπαλαιώσουν και θα την συντηρήσουν.
Είναι αλήθεια και το έχουμε...

...πει αρκετές φορές ότι η κλασική μοτοσυκλέτα στην Ελλάδα βρίσκεται στα σπάργανα. Δεν υπάρχουν ούτε μεγάλοι οίκοι αναπαλαιώσεων, ούτε εξειδικευμένοι έμποροι και πολύ περισσότερο δεν υπάρχουν συνεργεία που να κατέχουν την γνώση, να έχουν την εμπειρία αλλά και την επιθυμία να ασχοληθούν με ιδιαίτερα δίτροχα περασμένων δεκαετιών.

Στην Ευρώπη, όμως, τα δεδομένα είναι τελείως διαφορετικά. Υπάρχει μεγάλος αριθμός ισχυρών επιχειρήσεων που ως αντικείμενο έχουν αποκλειστικά την κλασική μοτοσυκλέτα. Αλλά ακόμη και οι επίσημες αντιπροσωπείες αναλαμβάνουν το service ή την αναπαλαίωση των παλαιών μοντέλων. Στην Γερμανία για παράδειγμα, αν εμφανιστείς με ένα BMW R50 και ζητήσεις από τον επίσημο αντιπρόσωπο να σου κάνει το service των 290.000χλμ, ούτε σαν εξωγίηνο θα σε κοιτάξει, ούτε θα σου αραδιάσει φθηνές δικαιολογίες του τύπου 'δεν υπάρχουν ανταλλακτικά' ή 'χρειάζονται ειδικά εργαλεία που τα είχαμε παλαιότερα αλλά τα δώσαμε γιατί δεν τα χρησιμοποιούσαμε'. Ενώ δηλαδή στο εξωτερικό όχι μόνο τα αναλαμβάνουν αλλά προσπαθούν και να σε ενθαρρύνουν να διατηρήσεις στην κατοχή σου ένα ιστορικό μοντέλο, στην Ελλάδα σε προτρέπουν να απαλλαγείς μια και καλή προκειμένου να έχουν ήσυχο το κεφάλι τους. Ζούμε όμως στην Ελλάδα και οι διέξοδοι διαφυγής από το αδιέξοδο καταστρέφονται καθημερινά και εσκεμένα από τους άσχετους και τους αδιάφορους. Στην Αθήνα είναι κάπως καλύτερα τα δεδομένα αλλά και πάλι οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με τα κλασικά μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού.

Εδώ και λίγο καιρό, ευτυχώς κάτι άρχισε να κινείται και στην Β.Έλλαδα. Επιχειρήσεις όπως του Γ.Ντόλλα στην Ξάνθη (τηλ.25410 29430 - www.dollas.gr) αποφάσισαν και πραγματοποίησαν τμήματα με ενασχόληση στα κλασικά. Όχι μόνο σε επίπεδο service αλλά και στον τομέα του εμπορίου ιστορικών μοτοσυκλετών. Αναπαλαίωσαν ή έφεραν κάποιες πλήρεις μοτοσυκλέτες από το εξωτερικό και σήμερα φιγουράρουν προς πώληση στις βιτρίνες των καταστημάτων τους. Η κίνηση αυτή μόνο με αισιοδοξία μπορεί να γεμίζει εμάς τους λάτρεις των κλασικών και μακάρι να μεγαλώσει το αντικείμενο και οι επιχειρήσεις να πληθύνουν.

Βέβαια αν κάποιος έχει πολύ ιδιαίτερες απαιτήσεις μπορεί να στραφεί στα πολύ καλά sites της Γερμανίας όπως το www.mobile.de και το www.automarkt.de, να βρεί τη μοτοσυκλέτα των ονείρων του, να τη φέρει ο ίδιος (διαδικασία με απαιτήσεις σε χαρτούρα και συντονισμό κινήσεων) ή να το αναθέσει σε κάποιον έμπορο προκειμένου να αναλάβει με σιγουριά και ασφάλεια όλη την διαδικασία εισαγωγής της μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα. Έχοντας δοκιμάσει και τα δύο προτείνουμε ανεπιφύλακτα τη δεύτερη λύση και επικροτούμε ακόμη περισσότερο αν ο έμπορος έχει γνώσεις πάνω στα κλασικά και μπορεί να ελέγξει σωστά το μηχανάκι.

Ερχόμενη μια κλασική μηχανή από την Ευρώπη μπορεί είτε να εκτελωνιστεί κανονικά, είτε να εκδώσει πινακίδες κλασικού οχήματος αποφεύγοντας το κόστος του εκτελωνισμού. Επειδή τα νούμερα πάντα έχουν την σημασία τους, να σας δώσουμε κάποιες ενδεικτικές πληροφορίες για το πρόσθετο κόστος της όλης διαδικασίας. Αν η μηχανή αγοραστεί από Γερμανία εκτός από το κόστος κτήσης πρέπει να υπολογίζονται επιπρόσθετα 1.000 περίπου ευρώ για μεταφορικά και εκτελωνισμό. Ο εκτελωνισμός κοστίζει χοντρικά στα 500 ευρώ για κάποιον έμπορο που ...έχει τον τρόπο του στην τελωνειακή διαδικασία, ενώ αν εκδοθούν κλασικές πινακίδες απευθείας (που δεν χρειάζονται και τέλη κυκλοφορίας) το κόστος είναι 190 ευρώ για τις πινακίδες και 150 ευρώ συνδρομή στη Λέσχη που θα αναλάβει την έκδοσή τους. Κάθε κατάσταση έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Για παράδειγμα αν εκτελωνίσεις κυκλοφορείς κανονικά όλες τις ημέρες πληρώνοντας τέλη κυκλοφορίας. Με τις ιστορικές πινακίδες κυκλοφορείς επίσημα τα Σαββατοκύριακα και στις εκδηλώσεις, δεν πληρώνεις τέλη κυκλοφορίας και αν εμπλακείς σε ατύχημα αποζημιώνεσαι ως ιστορικό όχημα και όχι ως μοτοσυκλέτα 40 ετών.
Σχετικά με τις αναπαλαιώσεις το κόστος εξαρτάται κατά περίπτωση. Από την εμπειρία μας όμως μια μέτρια και όχι ριζική αναπαλαίωση δεν θα πρέπει να υπολογίζεται μ' ένα κόστος μικρότερο των 3.000 με 4.000ευρώ.

Φαίνεται λοιπόν με μια πρώτη ματιά ότι η κλασική μοτοσυκλέτα είναι ακριβό hobby. Είναι όμως; Όχι αν αναλογιστεί κανείς την ιδιαιτερότητα του εγχειρήματος κυριότητας μιας τέτοιας μοτό και το γεγονός της εξασφάλισης του επενδυόμενου κεφαλαίου. Η κλασική μοτοσυκλέτα όχι μόνο δεν απαξιώνεται κεφαλαιακά αλλά απεναντίας ανεβάζει την αξία της με την πάροδο του χρόνου. Συμπεράσματα και κινήσεις δικά σας....

Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 28 Δεκέμβριος 2010 09:26
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.