Σάββατο, Σεπτέμβριος 22, 2018
Greek English German
Τετάρτη, 11 Μάρτιος 2009 02:00

Σαρές ταρές

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(31 ψήφοι)

Σε κάθε μηχανόβιο εγκέφαλο υπάρχουν τουλάχιστον τέσσερις θέσεις κατειλημμένες από δίτροχες αγάπες. Η πρώτη μηχανή και πιο σίγουρη, αλλά συνεχώς μεταβαλλόμενη, είναι αυτή που ο καθένας θέλει να αποκτήσει, αντικαθιστώντας αυτήν που καβαλάει σήμερα. Η δεύτερη θέση καταλαμβάνεται από αυτή που για πρώτη φορά σε έκανε ιδιοκτήτη (η πρώτη φορά που λέμε ότι δεν ξεχνιέται). Η τρίτη θέση ανήκει σε

αυτήν που έχει τώρα και συμβιώνει μαζί της. Στην τέταρτη θέση, που όπως και στην δεύτερη, δεν μπορεί καμία να την κουνήσει, είναι αυτή η μηχανή που την έβλεπες πολύ μικρός, χωρίς να έχεις δίπλωμα ή χωρίς να οδηγάς, αλλά δεν μπορούσες να την αγοράσεις. Την ονειρευόσουν συνέχεια και σε τελική ανάλυση αυτή ήταν που σε έσπρωξε στο σκληρό κόσμο των μηχανόβιων. Είτε την απόκτησες κάποια στιγμή, είτε όχι, η τέταρτη θέση είναι καπαρωμένη και δεν αλλάζει.

 

Είμαι από τους τυχερούς που έστω και μετά από πολλά χρόνια κατάφερα να αποκτήσω το μηχανάκι της τέταρτης θέσης του εγκεφάλου μου. Πρόκειται για το BMW R100RS στις πρώτες του σειρές, στα τέλη δηλαδή τηςδεκαετίας του 1970. Όταν πρωτοεμφανίστηκε το 1977, όχι μόνο δίπλωμα δεν είχα, αλλά και για να ανέβω έπρεπε να χρησιμοποιήσω σκάλα. Επειδή οι αναρριχητικές μου ικανότητες ήταν πάντα περιορισμένες, αλλά ούτε και με τα οικονομικά τα πήγαινα καλά, μου είχε φανεί απόλυτα φυσιολογικό να υπάρχει κάτι τόσο όμορφο που κοστίζει όσο ένα δυάρι διαμέρισμα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (που ήταν στατικό, μπετονιένο και κινδύνευε και από τους σεισμούς.). Μάλλον,όμως, οικονομικός ήταν τελικά ο λόγος που υπήρχαν τόσα πολλά διαμερίσματα και τόσα λίγα RS. Στη Θεσσαλονίκη είχαν κυκλοφορήσει μόλις τέσσερα. BMW boxer έβλεπες πολλά, είχε και η αστυνομία τα R75. Όμως, εκείνο το boxer με την τζαμαρία που έμοιαζε με ντουλάπα με καθήλωνε κάθε φορά που το έβλεπα. Τζαμαρίες μηχανάκια δεν υπήρχαν καθόλου εκείνη την εποχή, καθώς το RS ιστορικά είναι το πρώτο με ολόσωμο fairing. Ακόμη και οι Goldwing της εποχής ήταν naked. Δεν ήταν το πιο γρήγορο (τα Kawasaki είχαν πιάσει τους 90 ίππους από το 1975) ήταν, όμως, το πιο άνετο. Μπορεί να έδειχνε μεγάλο, αλλά με μια καταπληκτική ποιότητα κύλισης ήταν και στριφτερό και ταξιδιάρικο. Η μοναδικότητά του, αλλά και η λειτουργικότητά του, ήταν οι λόγοι που ανάγκασαν την BMW να το διατηρήσει με μικρές βελτιώσεις για δεκαέξι χρόνια στην παραγωγή. Όλα αυτά τα χρόνια κατασκευάστηκαν περί τα 40.000 RS καθιστώντας το συγκεκριμένο μοντέλο ένα από τα εμπορικότερα στην ιστορία της μοτοσυκλέτας. Σημειώστε ότι μιλάμε για το ίδιο μηχανάκι, με το ίδιο μοτέρ, χωρίς υπερκυβισμούς ή face lifting, παρά μόνο με μικροβελτιώσεις στα μηχανικά και αλλαγές στους χρωματισμούς. Η μεγάλη εμπορική επιτυχία του RS οδήγησε όμως στην εμπορική αποτυχία των R100S και R100CS. Μηχανές που πιθανώς ήταν καλύτερες από το RS αλλά που αισθητικά το καταναλωτικό κοινό τις απέρριπτε έχοντας συνηθίσει την εικόνα από το R90S.

Το RS είναι δημιούργημα του Hans Muth. Ενός interior designer με πάθος την μοτοσυκλέτα. Εμπνεύστηκε το RS και ανέτρεψε όλα τα δεδομένα της εποχής, όταν σχεδιάζοντας το fairing της στην αεροσήραγγα της VW (μόνο αυτή διέθετε αεροσήραγγα εκείνη την εποχή) απέδειξε ότι η αεροδυναμική άνωση είναι πολύ μικρότερη με το συγκεκριμένο fairing. Η αεροδυναμική άνωση όσο μικρότερη είναι στα πολλά χιλιόμετρα τόσο καλύτερα είναι τα κρατήματα και η σταθερότητα της μηχανής.Κάποιος μπορεί να πει όμως ότι το fairing θα μείωνε την τελική. Κι όμως. Με το ίδιο μοτέρ μετρήθηκαν το R100/7 (γυμνό), το R100S (μίνι fairing) και το R100RS (τζαμαρία). Οι τελικές ταχύτητες ήταν αντίστοιχα 112,4, 114,8 και 117,3 mph. Τα νούμερα όμως μικρή σημασία έχουν. Αυτό το μηχανάκι, πάντα μου άρεσε, ακόμη μου αρέσει και θα συνεχίσει να μου αρέσει. Ακόμη και οι σχετικές ερωτήσεις των περίεργων δήθεν γρήγορων ειδικών μου αρέσουν. Και περισσότερο από όλα η ερώτηση.

- Καλά ρε! Σαρές ταρες;

 

Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 20 Μάιος 2011 17:50
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Περισσότερα σε αυτήν την κατηγορία: « Συστάσεις με τους boxers4fun Εγχειρίζοντας τον boxer »