Τετάρτη, Νοέμβριος 21, 2018
Greek English German
Κυριακή, 08 Νοέμβριος 2009 20:08

Γιάννης Ντόλλας, το απόλυτο γκαράζ

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(130 ψήφοι)

Στο περιθώριο της επίσκεψής μας στο Veterama της Γερμανίας είχαμε την ευκαιρία να συναντήσουμε αρκετούς Έλληνες που επισκέφθηκαν την έκθεση προκειμένου να αποκτήσουν ολοκληρωμένη άποψη για τα κλασικά δεδομένα της Ευρώπης. Οι περισσότεροι βέβαια ως χομπίστες και συλλέκτες που αγαπούν την κλασική μετακίνηση, που το είδαν ως μια ευκαιρία φθινοπωρινής βόλτας.

Κάπως έτσι αποφάσισε να επισκεφθεί την έκθεση και ο Γιάννης Ντόλλας. Όχι σαν ένας μεγάλος αντιπρόσωπος της BMW, ούτε σαν αγωνιζόμενος σε ράλι αυτοκινήτου και αγώνες μοτοσυκλέτας. Θέλοντας να αφήσει στην άκρη την ιδιαίτερα απαιτητική επιχειρηματική δράση του και να χαλαρώσει με ένα αντικείμενο που από πάντα αγαπούσε και υποστήριζε. Είχαμε την ευκαιρία για μια σύντομη κουβέντα (δεν θα την πούμε συνέντευξη) κατά την αναμονή μας στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης για το αεροπλάνο της επιστροφής.

Κε Ντόλλα, πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τα κλασικά;
Η απάντηση είναι απλή και περιέχεται σε δύο κουβέντες. Εάν σε κάτι δεν υπάρχει παρελθόν δεν μπορεί να υπάρξει και μέλλον. Αυτό είναι το πιστεύω μου, πίσω από το οποίο όμως οφείλω να ομολογήσω ότι έχω και ένα καμουφλαρισμένο χόμπι.
Γιατί ενώ διαθέτετε έναν τόσο πλούσιο στόλο κλασικών μοτοσυκλετών δεν τον αναπαλαιώνετε;
Στην Ελλάδα τώρα αρχίζει να πλησιάζει ο χρόνος για να αποκτήσει η κλασική μοτοσυκλέτα μέρος της καθημερινότητας του Έλληνα μοτοσυκλετιστή. Μέχρι τώρα έμενε σκονισμένη σε κάποια υπόγεια και οποιαδήποτε συγκέντρωση όμοια με αυτή του Veterama φάνταζε και φαντάζει βέβαια ως μακρινό μέλλον. Άσχετα όμως από αυτό το γεγονός, για εμένα προσωπικά προείχε η οργάνωση και ανάπτυξη της επιχείρησής μας (μια από τις μεγαλύτερες κάθετες μονάδες στην Β.Ελλάδα με επίσημες αντιπροσωπείες σε BMW, Moto Guzzi, Kawasaki, Piaggio). Πιστεύω όμως ότι μέρα με την ημέρα η κλασική μοτοσυκλέτα αποκτά όλο και περισσότερους φίλους κάτι που αποδεικνύεται από την δημιουργία σχετικών λεσχών και εκδηλώσεων. Το γεγονός αυτό δημιουργεί μια συγκρατημένη αισιοδοξία για εμάς τους κλασικούς.
Πιστεύετε δηλαδή ότι η κλασική μοτοσυκλέτα μπορεί να αποτελέσει επιχειρηματικό αντικείμενο στην Ελλάδα;
Σε μικρό βαθμό ναι. Υπάρχει πλέον ένα περιορισμένο είναι αλήθεια ενδιαφέρον, που δίνει την ευκαιρία για πρώτη φορά να δημιουργηθούν κάποιες μικρές μονάδες ενασχόλησης βασικά με την αναπαλαίωση μοτοσυκλετών που βρίσκονται στον Ελλαδικό χώρο και μετά γιατί όχι και με την εμπορία.
Δηλαδή η παγκοσμιοποίηση του εμπορίου μέσω του internet πιστεύετε ότι δεν μπορεί να βοηθήσει; Να σας θυμίσω επιχειρήσεις όπως τον Siebenrock, τον Ulis, τον Israel και τον Ιάπωνα Ritmo Sereno που μέσω internet πραγματοποιούν πωλήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο.
Συμφωνώ αλλά τόσο η Γερμανία όσο και η Ιαπωνία όπου έχουν έδρες οι εταιρείες που αναφέρετε, διέθεταν την αρχική βάση του κόσμου που επέτρεψε στις συγκεκριμένες προσπάθειες να υπάρξουν με βιώσιμο τρόπο. Πρώτα δημιουργείται η επιχείρηση με τοπικό χαρακτήρα και μετά διαμορφώνει την υπερτοπική δράση της μέσω internet.
Αν σήμερα είχατε την δυνατότητα να διαθέτετε οποιαδήποτε μοτοσυκλέτα, ποιες τρεις θα διαλέγατε;
Νάτα και τα δύσκολα…Για προσωπική μου χρήση ή συλλεκτικά;
Για προσωπική σας χρήση.
Πρώτα από όλα μια μηχανή που με εντυπωσίασε τότε που πρωτοκυκλοφόρησε και συνεχίζει να με εντυπωσιάζει όπως την πρώτη μέρα που την είδα…ένα BMW K1. Τα άλλα δύο τα έχω (γέλια…) και είναι το Ducati 916 και το Kawasaki Z900 που έμαθε στον κόσμο τι θα πει γκάζι!
Δηλαδή ένα K1 θέλετε και κλείνετε μοτοσυκλετιστικά τουλάχιστον ως προς το χρηστικό κομμάτι.
Όχι βέβαια. Σας προτεραιοποίησα τα πρώτα τρία. Αν θέλετε να ξέρετε υπάρχουν αμέτρητα μοντέλα που θα ήθελα να χρησιμοποιώ σε κάθε ημέρα.
Πώς θα βλέπατε έναν φιλικό αγώνα στην πίστα των Σερρών με μοτοσυκλέτες της δεκαετίας του 1970 ή και παλαιότερες;
Ως σπουδαίο μοναδικό γεγονός και ιδιαίτερα δημιουργικό για όλους εμάς που ασχολούμαστε με την αναπαλαίωση. Πιστεύω πώς κάποια στιγμή πρέπει να πραγματοποιηθεί καθώς αποτελεί και ένα ισχυρό κίνητρο για να γίνουμε περισσότεροι και να φέρουμε νέο, αλλά και παλαιότερο μοτοσυκλετιστικό κόσμο στα κλασικά.
Στη Θράκη όπου δραστηριοποιείστε υπάρχουν κλασικές μοτοσυκλέτες;
Υπάρχουν ελάχιστες. Δεν μπορώ να πω όμως ότι λείπουν παντελώς τα άτομα εκείνα που έχουν την αγάπη για τα κλασικά και ασχολούνται με πάθος με τα κλασικά. Απλά είναι λίγοι. Η Θράκη άλλωστε είναι μια φτωχή περιοχή με μοτοσυκλέτες ανάγκης όπως DKW, NSU, BMW R25 και R50, Kreidler. Ακριβές και σπουδαίες μοτοσυκλέτες εποχής δεν νομίζω να έφτασαν ποτέ στην Θράκη. Χωρίς να θέλω να περιαυτολογήσω και μην με παρεξηγήσετε με αυτό που θα πω, θεωρώ ότι τόσο προσωπικά αλλά και μέσω της επιχείρησής μας καλλιεργήσαμε με τους συνεργάτες μου το κλίμα και δημιουργήσαμε όποια κίνητρα μπορούσαμε προκειμένου ένας σημαντικός αριθμός από αυτά τα παλαιά μηχανάκια να σωθούν και να μην καταλήξουν στα παλιοσίδερα. Αυτό αποδεικνύεται άλλωστε και από τις 48 μοτοσυκλέτες που έχουμε προς αναπαλαίωση.
Αν κάποιος διαθέτει μια κλασική BMW μπορεί η επίσημη αντιπροσωπεία να τον υποστηρίξει σε ανταλλακτικά;
H BMW καλύπτει με κωδικούς ανταλλακτικών όλες τις μεταπολεμικές μοτοσυκλέτες της. Δεν υπάρχει βέβαια παρακαταθήκη για όλο αυτό τον τεράστιο κατάλογο μοντέλων. Σαν επιχείρηση όμως εμείς όταν υπάρχει δυσκολία στην προμήθεια ανταλλακτικών BMW λόγω έλλειψης, έχουμε τον τρόπο με παραγγελίες από εξειδικευμένες μονάδες σε Γερμανία και Ελβετία να ικανοποιήσουμε και την δυσκολότερη παραγγελία, ακόμη και βελτιώσεις.
Θα προτείνατε σε κάποιον να ασχοληθεί με τα κλασικά;
Οπωσδήποτε…Ειδικά σε όλους αυτούς τους μοτοσυκλετιστές που έχουν κάποια έστω μικρή τεχνολογική γνώση. Πιστεύω ακράδαντα ότι ο δρόμος προς τα κλασικά είναι ο καλύτερος. Όχι μόνο γιατί έτσι σώζεται ένα ιστορικό κομμάτι των δίτροχων της πατρίδας μας αλλά και γιατί είναι ιδιαίτερα δημιουργικό και καταλαβαίνεις με απλό τρόπο πώς λειτουργεί αυτό που οδηγάς. Αλλά και από οικονομική άποψη να το εξετάσουμε σαφώς αξίζει να ασχολείσαι με τα κλασικά καθώς ειδικά στην Ευρώπη αποτελεί χρηματιστηριακό είδος και η αξία της αυξάνεται παρά να μειώνεται, ανεξάρτητα από την χρήση.
Σας ευχαριστώ πολύ και μακάρι να βρεθούμε στις Σέρρες για τον αγώνα που λέγαμε.
Μακάρι…Με την ευκαιρία κλείνοντας θα ήθελα να πω ένα μεγάλο μπράβο στην προσπάθειά σας να αποκτήσει η κλασική μοτοσυκλέτα ένα βήμα έκφρασης.
Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 20 Μάιος 2011 17:55
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Περισσότερα σε αυτήν την κατηγορία: Μοντέλο του 40, θαμμένη στο χώμα... »