Κυριακή, Δεκέμβριος 09, 2018
Greek English German
Παρασκευή, 06 Μάρτιος 2009 02:00

Εγχειρίζοντας τον boxer

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(28 ψήφοι)

Με κρυφή την ελπίδα ότι μπορεί να μάθουμε κανένα καλό μυστικό για τα boxer, κάναμε μια συζήτηση με τον Μάστορη. Όχι ότι βγήκαν λαβράκια από την κουβέντα, αλλά ένα ενδιαφέρον το είχε.

Άχρηστος: Μάστορη θα μας πεις κανένα μυστικό για τα boxer; Ξέρεις κάτι έξυπνο, γρήγορο, που να μπορεί να σώσει κόσμο από μπελάδες.

Μάστορης: Τα boxer δεν έχουν μπελάδες. Άκου που σου λέω. Αυτά που λέγονται ότι τα κλασικά BMW χαλάνε είναι μύθος! Αυτά τα μηχανάκια

 

δεν παθαίνουν τίποτα από την χρήση. Ο Γερμαναραίος δεν έφτιαχνε μηχανάκια...θεριά έφτιαχνε! Μόνο τα ελληνικά σφυριά και οι δήθεν μαστροεγκέφαλοι μπορούν να τα χαλάσουν. Ειδικά τα διβάλβιδα boxer αν συντηρηθούν ή αναπαλαιωθούν σωστά αντέχουν όσο κι ο ιδιοκτήτης τους.

Άχρηστος: Πολύ απλά μας τα λες

Μάστορης: Απλά είναι! Βέβαια η φαινομενικά απλή κατασκευή τους κρύβει κάποιες λεπτομέρειες.

Άχρηστος: Εδώ είσαι, δώσε μερικές απλές λεπτομέρειες.

Μάστορης: Θα σου πω κάποια μαστρομυστικά για τον κινητήρα. Η καρδιά του κινητήρα είναι ο στρόφαλος.

Άχρηστος: Κάτι μας είπες! Τρομερό μυστικό! Κι εγώ που νόμιζα ότι ήταν το τιμόνι!

Μάστορης: Άκου ρε Άχρηστε μπας και μάθεις να σφίγγεις καμία βίδα! Ο στρόφαλος των BMW θεωρητικά έχει άπειρα χιλιόμετρα ζωής, εφόσον αλλάζεις τα κουζινέτα κάθε 150.000 χλμ.

Άχρηστος: Θα πρέπει να αλλάζω και τα κουζινομάχαιρα;

Μάστορης: Άμα θες άλλαξε και τα μαχαιροπίρουνα, μετά όμως βάλε μίζα στο ψυγείο και καβάλα την κατάψυξη. Η αλλαγή των κουζινέτων βάσεως εξυπνάκια είναι από τις δυσκολότερες εργασίες. Υπάρχουν δύο και πάνω σε αυτά περιστρέφεται ο στρόφαλος. Παρόλο που δεν πρόκειται ποτέ στην ζωή σου να καταφέρεις να τα αλλάξεις, η διαδικασία όπως την ορίζει ο Γερμαναραίος απαιτεί να θερμάνεις το μπροστινό block και την μπροστινή πλάκα, να καταψύξεις για κάμποσες ώρες τα κουζινέτα και να τα εφαρμόσεις με την χρήση του ειδικού εργαλείου που δίνει η BMW.

Άχρηστος: Μάστορη εσύ θα το κάνεις και εγώ θα πίνω φραπέ με καλαμάκι.

Μάστορης: Μια που είπες καλαμάκι, δεν πρέπει να ξεχάσεις να ανοίξεις την οπή διέλευσης του λιπαντικού από το μπροστινό κουζινέτο, γιατί θα μυρίσει σύντομα καμένο moteur. Θα πρέπει επίσης να το ασφαλίσεις σωστά με τον ειδικό πύρο γιατί αν περιστραφεί, δεν θα πας μακρυά.

Άχρηστος: Απλά, απλά αλλά η καταστροφολογία πάει σύννεφο.

Μάστορης: Σύννεφο καπνού θα δεις όταν στην ανακατασκευή δεν επιλέξεις σωστά τις ροδέλες στροφάλου (thrust). Αυτές κυκλοφορούν σε διάφορα πάχη και ρυθμίζουν το διάκενο του στροφαλικού άξονα. Το σύννεφο καπνού σου θα έχει και ηχητικά εφέ καθώς θα υπάρχει μετακίνηση του στροφάλου κάθε φορά που χρησιμοποιείς τον συμπλέκτη.

Άχρηστος: Σου δίνω ιδέες όμως και μ΄ αρέσει. Την μία ο φραπές, την άλλη το σύννεφο... Άσε που από όλα όσα μας είπες ένας χομπίστας μπεμβεδάκιας δεν μπορεί να κάνει τίποτα! Εγώ για παράδειγμα πώς μπορώ να συνεισφέρω σε μια αναπαλαίωση, εκτός από το να κουβαλάω πίτσες, εργαλεία και εξετάσεις ούρων;

Μάστορης: Σιγά μια φορά σε στείλαμε να πας τις εξετάσεις και το κάνεις θέμα με το παραμικρό. Υπάρχουν δουλειές που μπορείς να κάνεις. Μπορείς να ζυγίσεις τις μπιέλες, τα πιστόνια, τους πύρους και τα ελατήρια σε μια ζυγαριά ακριβείας γραμμαρίου. Αν δεν έχουν ακριβώς το ίδιο βάρος τα δεξιά με τα αριστερά θα υπάρχουν κραδασμοί στο μοτέρ και τραχύτητα στην λειτουργία του. Δεν θα μπορείς να καταλάβεις από πού το μηχανάκι απόκτησε Parkinson.

Άχρηστος: Μετά να ζυγιστώ και εγώ με την ευκαιρία να δω ποια είναι η αναλογία μου κιλών ανά ίππο.

Μάστορης: Βέβαια να την υπολογίσεις. Είναι χρήσιμη. Η αναλογία όμως για σένα είναι τόνοι ανά κακόμοιρο ίππο. Κοίτα να αδυνατίσεις και να αλλάζεις τακτικά λάδι στα μηχανάκια σου. Τους το βγάζεις που τους βγάζεις κάθε φορά που ανεβαίνεις πάνω τους, άλλαζέ το και καμιά φορά. Δεν έχουν απαιτήσεις στο τι θα είναι (ορυκτέλαιο, συνθετικό ή ημισυνθετικό). Απλά το θέλουν.

Άχρηστος: Καλά, αυτό το κάνω.

Μάστορης: Φίλτρο λαδιού πόσο καιρό έχεις να αλλάξεις;

Άχρηστος: Πού; Στην φριτέζα;

Μάστορης: Ναι ρε στην φριτέζα!

Άχρηστος:Τι σε νοιάζει; Δεν θυμάμαι.

Μάστορης: Λοιπόν, άλλαξε το φίλτρο στην φριτέζα και μετά άλλαξε και στα μηχανάκια. Ένα μπουκωμένο ή λάθος φίλτρο λαδιού, ένα λάθος o-ring ή μια φθαρμένη αντλία λαδιού και να δεις για πότε θα καούν οι πατάτες!

Άχρηστος: Τι λες ρε σύ; Σιγά μην έχει και βολάν η φριτέζα.

Μάστορης: Έχεις αρχίσει να με κουράζεις. Άκου τρία μαζεμένα, κατάλαβε τα δύο, κράτα το ένα και θα είμαι υπερευχαριστημένος.
Πρώτον. Το βολάν, μια που το ανέφερες, δεν πρέπει να έχει φθορά στα δόντια που εμπλέκεται η μίζα γιατί χαλάει η ζυγοστάθμιση του συνόλου. Αν διαπιστωθεί φθορά πρέπει οπωσδήποτε να αντικατασταθεί ή να ζυγοσταθμισθεί εκ νέου.
Δεύτερον. Στον επάνω χώρο του κάρτερ εκεί που βρίσκεται η μίζα, υπάρχει μια κρυφή αντεπίστροφη βαλβίδα αναθυμιάσεων λαδιού. Αυτή στα παλιά μοντέλα είναι από fiber και πρέπει να αντικαθίσταται με τις νέου τύπου ατσάλινες (reed valve). Η πιθανή κατανάλωση λαδιού μπορεί να οφείλεται σε δική της φθορά.
Τρίτον. Κύλινδροι και πιστόνια στην σειρά 7, είναι χρωμιωμένα, έχουν τεράστια αντοχή και μεγάλη διάρκεια ζωής. Δεν διαθέτουν χιτώνια και δεν μπορούν να δεχτούν rectifies. Στις παλαιότερες σειρές 5 και 6, που διαθέτουν μαντεμένια χιτώνια απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή κατά το rectifie προκειμένου να υπάρξουν οι σωστές ανοχές ανάμεσα στον κύλινδρο και το έμβολο.
Τέταρτον.Το σύνολο στρόφαλος-μπιέλες- κυλινδροπίστονα δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα υπερστροφίας ακόμη και όταν ο κινητήρας δουλεύει συνέχεια στα κόκκινα. Το όριο σε αυτήν την περίπτωση τίθεται από το σύστημα κίνησης των βαλβίδων. Οι βαλβίδες πρέπει να έχουν απαραιτήτως τα σωστά διάκενα. Δοκιμασμένα και με πολύ καλά αποτελέσματα είναι τα 0,10-0,15mm για τις εισαγωγής και 0,15-0,20mm για τις εξαγωγής.

Άχρηστος: Ωραία ευχαριστώ πολύ. Τα δύο πράγματα που κατάλαβα είναι ότι τελικά τα boxer δεν είναι τόσο απλά και ότι μάλλον πίτσες θα συνεχίσω να κουβαλάω. Αυτό που κρατάω είναι και ότι για εγχείριση ανοιχτής καρδιάς να μου μιλούσες τουλάχιστον τα ίδια ή περισσότερα θα καταλάβαινα.

Όποιος κατάλαβε...κατάλαβε!

Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο, 04 Ιούνιος 2011 10:55
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Περισσότερα σε αυτήν την κατηγορία: « Σαρές ταρές Ελευθερώνοντας ένα πειραματόζωο... »