Πέμπτη, Δεκέμβριος 13, 2018
Greek English German
Σάββατο, 07 Μάρτιος 2009 02:00

Και η υποκρισία συνεχίζεται...

Αρθρογράφος: Στέφανος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(1 Ψήφος)

Διάβαζα τις προάλλες με περίσσιο ενδιαφέρον την άποψη του Alan Cathcart, γνωστού μοτο-δημοσιογράφου, μέσα από τις σελίδες του ελληνικού ΜΟΤΟ. Για όσους δεν γνωρίζουν τι είπε ο Sir Alan θα επιχειρήσω μια σύνοψη. Ο Sete Gibernau και οι υποστηριστές του θα έπρεπε να ντρέπονται (μαζί και η Dorna) που ο βασικός χορηγός της φετινής του προσπάθειας, ο Francisco Hernando είναι ο εργολάβος

που συνεργάζεται στην Ισημερινή Γουινέα με τον δικτάτορα του κρατιδίου Teodoro Obiang Nguema Mbasogo για την κατασκευή ενός υπερπολυτελούς resort.

Οι δυο αντίρροπες δυνάμεις στην ιστορία είναι ως συνήθως ο ρεαλισμός της αγωνίας για εξεύρεση χορηγών και οι ανθρωπιστικές ευαισθησίες που θέλουν να εξοβελίσουν το βρώμικο χρήμα. Αν και συμφωνώ με την άποψη που λέει ότι το χρήμα είναι προφανέστατα βρώμικο, ο συμβολισμός μού μοιάζει υποκριτικός. Κανείς δεν λέει τίποτα για τα εκατομμύρια ευρώ που δαπανά ο Αμπράμοβιτς από την υπεραξία του πλούτου του ρωσικου λαού, που καρπώθηκε χαριστικά στη δεκαετία του '90. Κανείς δεν αντιδρά για τις συνθήκες που επικτατούν στα εργοστάσια της νοτιοανατολικής Ευρώπης, όπου κατασκευάζονται μηχανές από εταιρίες που συμμετέχουν στα motoGP. Κανείς δεν μοιάζει να θέλει να μιλήσει για πολιτική στα motoGP ακόμα κι όταν ερωτάται από "κακούς" δημοσιογράφους. Το άθλημα, άλλωστε, πρέπει να μείνει μακριά από αυτή τη θεματολογία. Για να το πάμε μακρύτερα όλοι θυμόμαστε ότι το 1994 στα 250cc πήρε το πρωτάθλημα ο Max Biaggi, αλλά ελάχιστοι γνωρίζουν για την γενοκτονία που συνετελέσθη στο Ανατολικό Τιμόρ την ίδια χρονιά.

Από την άλλη αν είσαι αγωνιζόμενος, τι κάνεις; Δεν τρέχεις μέχρι να βρεις σπόνσορες της αισθητικής σου; Ακόμα και ο πολύς Valentino Rossi σε καιρούς χαλεπούς αναγκάστηκε να συμβιβαστεί και να οδηγήσει για μοτοσυκλέτα που το λογότυπό της αφορούσε καπνοβιομηχανία (Gauloises- 2005). Ο ρόλος του αναβάτη είναι να τρέχει και παράλληλα να μην γλείφει φυσικά τον κωλό κανενός. Αυτό μπορούν να το κάνουν οι δημοσιογράφοι που συναποτελούν το γραφέιο τύπου της ομάδας του. Οι θεατές από την άλλη μπορούν να ευαισθητοποιούνται πολιτικά και κοινωνικά και εκτός motoGP, αναγνωρίζοντας καταρχήν ότι το αγαπημένο τους άθλημα δεν είναι το Α και το Ω σε αυτόν τον κόσμο αλλά ότι υπάρχουν κι άλλα πράγματα που πρέπει να τους νοιάζουν. Από απλές πρωτοβουλίες όπως το 'Riders for Health' μέχρι -προσωπικού χαρακτήρα- αναζητήσεις όπως το να αντιληφθούμε πως το συγκεκριμένο σπορ εντάσσεται σ'ένα γενικότερο πλαίσιο "θέαμα για το λαό".

Όπως φωνάζουμε τόσα χρόνια στους ποδοσφαιρόφιλους ότι "μην τρελαίνεστε, το ποδόσφαιρο είναι το σημαντικότερο από τα δευτερεύοντα πράγματα" (κατά τη γνώμη μου είναι πολύ πιο κάτω), έτσι πρέπει να λέμε και στους εαυτούς μας για τους αγώνες μοτοσυκλέτας "ότι είναι σημαντικοί γι'αυτό που είναι και τίποτε παραπάνω". Και κυρίως ας μην τρέφουμε ελπίδες ότι τα λεφτά την επόμενη φορά θα είναι καθαρά, αν δεν αυξηθούμε όσοι διαθέτουμε στοιχειώδεις κοινωνικές και πολιτικές ευαισθησίες.

Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 10 Νοέμβριος 2009 19:06
Στέφανος

Στέφανος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Περισσότερα σε αυτήν την κατηγορία: « Δυο (λεπτοί) τροχοί 4 fun Βίος και αγγελία »