Σάββατο, Οκτώβριος 20, 2018
Greek English German
Πέμπτη, 25 Δεκέμβριος 2014 00:00

Ο boxer της καρδιάς μας

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(49 ψήφοι)

Για περισσότερα από 80 χρόνια, ο boxer με τα προεξέχοντα "καρπούζια" του αποτέλεσε και αποτελεί το σήμα κατατεθέν της γραμμής παραγωγής μοτοσυκλετών του βαυαρικού εργοστασίου της BMW. Στη χρονική διάρκεια του σχεδόν ενός αιώνα ζωής του, υπήρξαν στιγμές που τα μονοκύλινδρα (δηλαδή, ο μισός boxer) έκλεψαν την παράσταση, τις πωλήσεις και την συμπάθεια του κόσμου. Τα τετρακύλινδρα έφεραν την επανάσταση και κέρδισαν τις εντυπώσεις των επιδόσεων. Ο boxer όμως ήταν πάντα...

...η εικόνα γνησιότητας που από το πρώτο R32 του 1923 μέχρι το R1200GS του 2009, αποτέλεσε την ταυτότητα της εταιρείας του Μονάχου και αυτό το κάτι, που το πέρασμα του χρόνου δεν το άλλαξε. Το εξέλιξε, αλλά δεν το άλλαξε. Ακόμη και όταν η ίδια η BMW την δεκαετία του 1980 άρχισε να δυσπιστεί και να αμφιβάλλει για το μέλλον του boxer, ακόμη και όταν ο ανταγωνισμός σε έναν πόλεμο εντυπώσεων δήλωνε ότι θα υπάρχουν προβλήματα αξιοπιστίας με τον συνεχή υπερκυβισμό των κυλίνδρων, η αγάπη του κόσμου και το πάθος όλων αυτών που είχαν ζήσει κάποια στιγμή με έναν boxer, οδήγησαν δια μέσω σημαντικών πωλήσεων, την ιστορία του συγκεκριμένου δικύλινδρου σε μονοπάτια, που δεν πίστευαν ότι υπάρχουν ακόμη και οι πιο αισιόδοξοι.

Όταν ο Max Friz επέλεξε η πρώτη BMW να χρησιμοποιεί κινητήρα boxer οι λόγοι που τον οδήγησαν σε αυτή την απόφαση ήταν η πολύ καλή ψύξη των κυλίνδρων λόγω της προεξοχής τους, το χαμηλό κέντρο βάρους και ο γλυκός τρόπος λειτουργίας με χαρακτηριστικούς αλληλοεξουδετερόμενους κραδασμούς που δεν κούραζαν και δεν ενοχλούσαν. Αυτοί οι λόγοι παραμένουν μέχρι και σήμερα. Μπορεί πολλά να έχουν αλλάξει, η βασική εικόνα όμως και ο χαρακτήρας παραμένουν ίδια και απαράλλαχτα. Με την εμφάνισή του ο boxer της BMW πολύ γρήγορα απέκτησε την φήμη του ιδανικού κινητήρα για υψηλής ποιότητας τουριστικές μοτοσυκλέτες. Την φήμη αυτή την διατηρεί και στις ημέρες μας, διανθισμένη όμως με sport και on off αξιοποιήσεις.

Από την sport R66 και την στρατιωτική R12 της δεκαετίας του 1930, ως τα πρώτα on off και το R80GS της δεκαετίας του 1980, η όποια διαφοροποίηση στην χρήση της μοτοσυκλέτας έπρεπε να φέρει την εικόνα, την ποιότητα και την αξιοπιστία του boxer. Κατά την δεκαετία του 1930, οι Schorsch Meier και Ernest Henne κατάφεραν με τον boxer μεγάλες νίκες στα Grand prix της εποχής και ασυνήθιστα παγκόσμια ρεκόρ, προβάλλοντας για πρώτη φορά τα σπορ χαρακτηριστικά του. Η επιτυχία αυτή συνεχίστηκε και μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο καθώς ο boxer μονοπωλούσε το ενδιαφέρον του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Sidecar για περισσότερα από 20 χρόνια. Το R90S στην κατηγορία των super bikes της δεκαετίας του 1970 κέρδισε τις εντυπώσεις και τον ανταγωνισμό από Ευρώπη και Ιαπωνία, λίγο πριν εμφανιστεί η τελευταία μετάλλαξή του που ήταν το desert racer εργαλείο που κέρδισε το Ράλι Παρίσι Ντακάρ.

Δεν μοιάζει με τίποτα άλλο.Έχει φανατικούς φίλους και ορκισμένους εχθρούς. Είναι το σήμα κατατεθέν της BMW ακόμη και όταν κρύψεις το έμβλημα του έλικα από το ρεζερβουάρ. Είναι ο boxer της καρδιάς μας!

Η καρδιά των Boxers4fun!

 

Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 25 Δεκέμβριος 2014 13:18
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Περισσότερα σε αυτήν την κατηγορία: « Επιστροφή στο μέλλον Το hardcore χειρουργείο του boxer »