Πέμπτη, Δεκέμβριος 03, 2020
Greek English German
Σάββατο, 11 Ιούλιος 2009 02:00

Real bikes for real bikers

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(46 ψήφοι)

Ο λόγος που γράφονται αυτές οι γραμμές είναι η Triumph. 'Oχι η Triumph του σήμερα, αλλά αυτή του 1965. Τότε που ήταν ένα από τα τρία εργοστάσια που μονοπωλούσαν το αγοραστικό μοτοσυκλετιστικό ενδιαφέρον παγκοσμίως. Την Triumph, που με την πρέπουσα αγγλική υπεροψία, αδυνατούσε να πιστέψει ότι

δεν μπορούσε να χτυπήσει στις πωλήσεις των μικρών, την Vespa. Χτύπησε την BMW και την Harley Davidson στα δύσκολα, πώς να παραδεχτεί ότι δεν μπορούσε να χτυπήσει την ποταπή Vespa με τα σκουτεράκια της. Με μία αστεία (για να μην την χαρακτηρίσω αλλιώς ) κίνηση, άλλαξε όλη την πολιτική πωλήσεών της,λανσάροντας το αμίμητο ότι τα Triumph είναι real bikes for real bikers. Ποια η Triumph που πριν μερικά χρόνια λανσάριζε το απίστευτο σκούτερ Triumph Tina!!!

 Ας πάρουμε όμως την σκουτεροιστορία από την αρχή. Τα αυτόματα μηχανάκια αστικής μετακίνησης, όπως περιγραφικά θα μπορούσαν να λέγονται τα scooters, έκαναν την εμφάνισή τους σε γραμμές παραγωγής και επίσημα το 1947. Όλες οι εταιρείες, αυτές που μπορείτε να φανταστείτε αλλά και αυτές που ο καλλιεργημένος μοτοσυκλετιστικός εγκέφαλός σας δεν σας αφήνει να φαντασθείτε, προσπάθησαν να αποκτήσουν μερίδιο της νέας δυναμικής αγοράς, που διέγραφε κατακόρυφη ανοδική πορεία σε όλα τα διαγράμματα πωλήσεων. Όλες προσπάθησαν αλλά οι περισσότερες απέτυχαν, καθώς υποκλίθηκαν στην αυτού μεγαλειότητα της Vespa.Υπήρξαν φιλότιμες προσπάθειες που στοχοποιούσαν σε νέα βάση την όλη φιλοσοφία του scooter, πάντρευαν την μοτοσυκλέτα με την αυτόματη δίτροχη κίνηση, μίκραιναν και μεγάλωναν τον όγκο, κατασκεύαζαν απίστευτα φορητά μηχανάκια. Η μερίδα του λέοντος όμως πήγε στην Vespa, συντηρήθηκε απλά η Lambretta και η MZ τράβηξε τον παράξενο δρόμο της. Δεν έχει σημασία όμως ποιος πέτυχε να κατασκευάσει καλά scooters και να πείσει τον κόσμο να τα αγοράσει, αλλά ποιος απέτυχε.

Η Triumph ήταν η μοναδική που έκανε όλους τους αγοραστές των scooters της να αναρωτιούνται ότι κάτι δεν πάει καλά, όταν λανσάρισε το γνωστό σλόγκαν. Ήταν η μόνη που όχι μόνο δεν παραδέχτηκε την όποια αποτυχία της, αλλά έκανε και τους αγοραστές των δικών της προϊόντων να αισθάνονται από αμήχανα έως επιθετικά απέναντί της. Ήταν δηλαδή ο κάτοχος της (καταπληκτικής κατά τα άλλα) Bonneville real biker και ο άλλος με το Triumph Tigress ήταν unreal; Με ευπρέπεια, κύρος και κυρίως αποδοχή της Vespa, αντέδρασαν όλες οι μεγάλες και μικρές εταιρείες της εποχής που προσπάθησαν αλλά δεν τους βγήκε. Εταιρείες που ήταν καταξιωμένες την δεκαετία του 50 ή καταξιώθηκαν πολύ αργότερα. Θα μπορούσε να είναι ένα πολύ ωραίο μοτοσυκλετιστικό παιχνίδι με τίτλο «Βρές ποιος δεν έφτιαξε scooter». Οι περισσότεροι έχουμε εύκολες τις απαντήσεις αλλά η ιστορία ευτυχώς ή δυστυχώς αποδεικνύει άλλα. Ως Boxer4fun οφείλω να ξεκινήσω από την Bmw που το 1953 κυκλοφόρησε και απέσυρε γρήγορα την σειρά D. Η Indian (που επίσης έχει ιδιαίτερη μοτοσυκλεστική αξία για ολόκληρο το moto4fun) έκανε και αυτή την προσπάθειά της το 1949 με ένα ομολογουμένως πανέμορφο scooter. Μια που πιάσαμε Αμερική ας αναφέρουμε και την Harley Davidson που όπως έλεγε και το διαφημιστικό της κατάφερε να φτιάξει το topper για την δουλειά, το σχολείο και το παιχνίδι!

Οι Ιάπωνες απουσιάζανε από το παιχνίδι και έκαναν την εμφάνισή τους το 1965 με την Honda που λανσάρισε ως scooter τα γνωστά σε όλους παπάκια. Εν συντομία εταιρείες που προσπάθησαν αλλά εγκατέλειψαν το άθλημα γρήγορα είναι οι Ducati (ουάου), Moto Guzzi (πραγματικά ωραία προσπάθεια), Laverda (το γνωστό superbike της δεκαετίας του 70), ΚΤΜ (όχι ακριβώς scooter αλλά μοτοποδήλατο), MV Augusta (χωρίς σχόλια) και αρκετές ακόμη. Η βασίλισσα όμως του χθες και του σήμερα στα scooters είναι η Vespa. Ο θεατρίνος της ιστορίας είναι η Triumph.

Απολαύστε τις εικόνες από δίτροχες δημιουργίες που μπορεί να μην είναι real bikes κατά την Triumph, αλλά σίγουρα και στυλ διαθέτουν και δίτροχη ελευθερία σου εξασφαλίζουν!

Τελευταία τροποποίηση: Δευτέρα, 18 Οκτώβριος 2010 17:04
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Περισσότερα σε αυτήν την κατηγορία: « Retro...λογώντας Για τον αετό του Giοvanni Ravelli »