Σάββατο, Οκτώβριος 20, 2018
Greek English German
Πέμπτη, 28 Μάιος 2015 00:00

Ιαπωνικό BMW R75/5

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(35 ψήφοι)

Η ελληνική κλασική μοτοσυκλέτα διανύει ακόμα τα πρώτα βήματα της βρεφικής της ηλικίας και δεν την βλέπω να μεγαλώνει γρήγορα. Όλοι την αγαπάμε αλλά λίγοι ασχολούμαστε. Ιδιώτες υπάρχουν πολλοί, οι επαγγελματίες, όμως, που ασχολούνται με τα κλασικά είναι πολύ λίγοι. Υπάρχουν κάποιοι με ανταλλακτικά και...

...οποιαδήποτε άλλη κλασική δραστηριότητα είναι ερασιτεχνική ή επαγγελματικά ερασιτεχνική. Δεν συμβαίνει, όμως, το ίδιο και στον υπόλοιπο κόσμο. Με την βοήθεια του internet η αγορά της κλασικής μοτοσυκλέτας έχει απλώσει και σε πολλές χώρες είναι συχνό το φαινόμενο ο ιδιοκτήτης μιας σύγχρονης μηχανής, να παρκάρει δίπλα της και μια κλασική. Η άκρως επαγγελματική αντιμετώπιση του θέματος έχει οδηγήσει σε μια καινούρια κατάσταση, όπου σοβαρές ακόμα καιτοπικού χαρακτήρα εταιρείες ασχολούνται, με τη βελτίωση μοντέλων της δεκαετίας του '70 και παλαιότερα, γι' αυτούς που θέλουν να έχουν κάτι παλιό αλλά πραγματικά μοναδικό. Οι μηχανές αυτές έχουν το δικό τους φανατικό κοινό και όχι άδικα.

Αφορμή για τα παραπάνω πήρα από το mail ενός φίλου του moto4fun, ο οποίος είναι κάτοχος μιας BMW R51/3 και την χρησιμοποιεί ως καθημερινό μέσο μετακίνησής του, χωρίς να τον ενδιαφέρει να αποκτήσει οτιδήποτε άλλο. Η συντήρηση μιας τέτοιας μηχανής απαιτεί πολύ υψηλό κόστος στην Ελλάδα, ενώ η έλλειψη πραγματικά ειδικών κάνει τα πράγματα όχι μόνο δύσκολα αλλά και επικίνδυνα. Αν όμως ο φίλος κάτοχος γερμανικής μοτοσυκλέτας της δεκαετίας του 50, δεν βρισκόταν στην Ελλάδα αλλά (ας πούμε κάπου μακριά, χωρίς Γερμανούς) στην Ιαπωνία, όλα θα ήταν καλύτερα, σωστότερα, φθηνότερα και εγγυημένα. O οίκος Ritmo Sereno, με εξειδίκευση στην αναπαλαίωση και βελτίωση ευρωπαϊκών μοντέλων, πραγματοποιεί εξαιρετική δουλειά και τα αποτελέσματα σε αφήνουν σούσι παγωτό. Δεν έχω οδηγήσει κάποιο από τα μηχανάκια που επιμελήθηκε (και πολύ δύσκολα θα συμβεί αυτό), αλλά αν κρίνει κανείς από το φωτογραφικό αποτέλεσμα που υπάρχει στο site του, πρέπει να είναι οδηγική απόλαυση και σπουδαία εμπειρία το να βρεθείς στη σέλα ενός εξ αυτών.

Αυτό που πραγματικά με ενθουσίασε είναι το BMW R75/5. Έχοντας οδηγήσει την πολιτική του έκδοση και έχοντας αποκομίσει τις καλύτερες εντυπώσεις (μαλακό δούλεμα, πανάλαφρο, στριφτερό, άνετο, ταξιδιάρικο, άθραυστο), οι εικόνες του μαύρου βελτιωμένου boxer από την χώρα του ανατέλλοντος ηλίου, εξιτάρουν φαντασία και επιθυμία στο έπακρο. Άλλο μηχανάκι, με το ίδιο κουστούμι. Για την ακρίβεια τελείως άλλο καθώς τα κομμάτια που έχουν χρησιμοποιηθεί αυτούσια είναι ελάχιστα. Κάποιοι μπορεί να πουν ότι κλασικό όνομα φέρει, αλλά κλασικό δεν είναι. Θα συμφωνήσω, αλλά μη μου πει κανείς ότι δεν είναι επιθυμητό και πανέμορφο.

Δεν θέλω να πω κρίμα που ζούμε στην Ελλάδα. Κρίμα,όμως, που και η Ιαπωνία είναι τόσο μακριά...

Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 28 Μάιος 2015 21:54
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.