Παρασκευή, Σεπτέμβριος 21, 2018
Greek English German
Παρασκευή, 16 Σεπτέμβριος 2016 12:11

Μια L300 Red October θαμμένη!

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(7 ψήφοι)

Οι Ρώσοι έχουν μεγάλη τρέλα με τους ανιχνευτές μετάλλων και τους χρησιμοποιούν συνέχεια για ανεύρεση θαμμένου πολεμικού υλικού και όχι μόνο. Λόγω της άτακτης υποχώρησης των Γερμανών στον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο θάφτηκε πλήθος πολεμικών υλικών (σφαίρες, όπλα, οβίδες, κράνη, κ.λπ.) αλλά και διάφορα προσωπικά αντικείμενα στρατιωτών που ήλπιζαν ότι κάποια στιγμή θα γυρνούσαν...

....να τα πάρουν. Έχουν βρεθεί πολλά περίεργα κατά καιρούς όπως πχ ένα μεταλλικό κιβώτιο ναρκών ιδιοκτησίας γραφέα τους 3ου Ράϊχ που είχε μέσα ρουχισμό, γερμανικά μάρκα εποχής, 100 πούρα και 2 γεμάτα μπουκάλια με εξαίρετο παλαιωμένο ρούμι Τζαμάϊκας. Δεν έθαβαν όμως μόνο οι Γερμανοί κατά την αποχώρησή τους, αλλά και οι Ρώσοι κατά την φάση προέλασης των Γερμανών προκειμένου να βρούν τα πράγματά τους μετά την αναχαίτιση του εχθρού.

Σε μια εξόρμηση ανεύρεσης θαμμένων ιστορικών αντικειμένων, η συγκεκριμένη ομάδα είχε μια μεγάλη επιτυχία. Κοντά στα σύνορα Ρωσίας – Φιλανδίας στον Ισθμό της Καρελίας μέσα στο δάσος, ανακάλυψε μια μοτοσυκλέτα που υπομονετικά περίμενε 70 χρόνια τουλάχιστον για να ξανάρθει στην επιφάνεια. Το φωτογραφικό υλικό από την διαδικασία της ανασκαφής δεν είναι πλούσιο και αφήνει πολλά ερωτηματικά σχετικά με την ιστορία της. Πρόκειται για μια L300 η επονομαζόμενη Κόκκινος Οκτώβρης. Τα σενάρια του πώς βρέθηκε εκεί θαμμένη πολλά και διάφορα. Μπορεί να θάφτηκε από Ρώσους είτε κατά τον Ρωσοφιλανδικό πόλεμο του 1939, είτε κατά την προέλαση των Γερμανών στη φάση υποχώρησης των Ρώσων. Επίσης μπορεί να ήταν λάφυρο πολέμου των Γερμανών και να θάφτηκε από αυτούς. Όποια και να είναι η ιστορία της το σίγουρο είναι ότι πρόκειται για μια ιστορική μοτοσυκλέτα, καθώς ουσιαστικά πρόκειται για την πρώτη προσπάθεια των Ρώσων να κατασκευάσουν μηχανοκίνητο δίτροχο.

Η ιστορία του L300 (το από το Λένιγκραντ όπου τις κατασκεύαζαν) είναι μακρόχρονη και άκρως ενδιαφέρουσα. Από την δεκαετία του 1920 οι Ρώσοι ήθελαν να δημιουργήσουν παραγωγή για μοτοσυκλέτες. Οι όποιες προσπάθειες έγιναν από λευκό χαρτί γνώρισαν παταγώδη αποτυχία με αποτέλεσμα να εξοργιστεί το «κόμμα». Το τέλος του 1929 και αφού άρχισαν να εκτοξεύονται κομματικές απειλές, η ομάδα εργασίας μη έχοντας άλλη λύση, αποφασίζει να πάει στην Γερμανία, να επιλέξει ένα γερμανικό δίκυκλο, να το πάρει στην Ρωσία και να το αντιγράψει, δημιουργώντας και την απαιτούμενη γραμμή παραγωγής σε ιδιαίτερα περιορισμένο χρόνο.

Η καταληκτική ημερομηνία παρουσίασης της πρώτης ρώσικης μοτοσυκλέτας ήταν η 10η Ιουλίου 1930 κατά την διάρκεια της 16ης Κομμουνιστικής Συνέλευσης. Οι επιστήμονες, μελετητές, μηχανικοί ή ότι τέλος πάντων ήταν, πήγανε στην Γερμανία και μετά από ώριμη σκέψη επέλεξαν την DKWLuxus 300, όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά γιατί είχε επαρκή κυβισμό και ήταν από τις απλούστερες (αν όχι η απλούστερη) κατασκευές. Έφτιαξαν ένα γερμανορωσικό μεταλλικό σύνολο που δεν ήταν τίποτα περισσότερο από μια απροκάλυπτη αντιγραφή με πολύ ελαφριές ρώσικες πινελιές. Κατάφεραν όμως στο συνέδριο να παρουσιάσουν 3 μοτοσυκλέτες, να γλυτώσουν τα κεφάλια τους και τελικά το όλο εγχείρημα να στεφθεί με επιτυχία. Επιτυχία που έγινε ακόμη μεγαλύτερη όταν οι 3 συγκεκριμένες μοτοσυκλέτες συμμετείχαν τον Σεπτέμβριο του 1930 σε αγώνα αντοχής καλύπτοντας την απόσταση των 900χλμ μεταξύ Λένινγκραντ και Μόσχας, σε 5 ημέρες, χωρίς να χαλάσει καμία.

Μέχρι το καλοκαίρι του 1931 δεν κατασκευάστηκε άλλη μοτοσυκλέτα, εκτός από τις συγκεκριμένες τρεις. Τότε στήθηκε μια υποτυπώδης γραμμή παραγωγής, με πολύ χαμηλή κρατική χρηματοδότηση, που δεν κάλυπτε ούτε το 10% της παραγωγής που είχε υποσχεθεί το «Κόμμα». Μέχρι το 1939 συνέχισαν να κατασκευάζονται με πολύ αργούς ρυθμούς, αν και ζήτηση υπήρχε, καθώς το συγκεκριμένο μοντέλο διέπρεπε σε αγώνες εντούρο και αντοχής.

Χρησιμοποιήθηκε ευρέως από τον ρώσικο στρατό τόσο σε επιδείξεις πού ήταν πολύ της μόδας εκείνη την εποχή, όσο και κατά την διάρκεια πολεμικών δράσεων μέχρι την λήξη του 2ου ΠΠ. Δυστυχώς δεν υπάρχει επίσημη πληροφόρηση για το πόσες L300 κατασκευάστηκαν συνολικά.

Περιζήτητη συλλεκτικά και με πλούσιο ιστορικό παρελθόν, αν και νομίζω ότι η θαμμένη που έφερε στο φως η ανασκαφή θα μείνει μόνιμα με τις λάσπες!

Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 27 Σεπτέμβριος 2016 18:59
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Περισσότερα σε αυτήν την κατηγορία: « 9η Έκθεση Κλασσικής Μοτοσυκλέτας στα Χανιά