Σάββατο, Οκτώβριος 20, 2018
Greek English German
Σάββατο, 20 Φεβρουάριος 2016 20:44

Ένα BMW R45 από την Αφρική

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(7 ψήφοι)

Το BMW R45 πάντοτε ήταν ο μικρός αδερφός της σύγχρονης γερμανικής οικογένειας μοτοσυκλετών. Με γενέθλια εκεί λίγο πριν την δεκαετία του 80 (1978-1985), ήταν το μικρότερο από τα μικρά (R65 και R45). Μπορεί να μην απόκτησε ποτέ το κύρος, την δόξα και την αίγλη των μεγαλύτερων ταξιδευτών αδερφών του, έχει όμως....

...το δικό του μικροσκοπικό στέμμα, καθώς κινείται με τον κλασικό boxer κινητήρα της BMW, αλλά με την μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Ο χαμηλός κυβισμός του κινητήρα (473cc), με την χαμηλή σχετικά ιπποδύναμη (35hp) και το περιορισμένο σημαντικά βάρος (188kgr), σε συνδυασμό με την καταπληκτική "γλυκιά" αίσθηση του boxer σε αυτό τον κυβισμό, έκανε πολλούς να αναρωτηθούν αν τελικά ο καλύτερος κυβισμός για τον boxer κινητήρα ήταν τα 600cc όπως πίστευαν εκείνη την περίοδο ή τα 470cc του R45, που είχε δοκιμαστεί άλλωστε για 2 δεκαετίες σχεδόν με τα R50 και υποστήριζαν οι παλαιότεροι σε ηλικία οδηγοί.

 

Μπορεί το R45 να ήταν μικρού κυβισμού, ήταν όμως μεγάλης εμβέλειας μοτοσυκλέτα τουρισμού. Τα αναγκαία χαρακτηριστικά μιας πραγματικά σπουδαίας μοτοσυκλέτας τουρισμού (adventurebike) πρέπει να είναι η μεγάλη αυτονομία με οικονομία καυσίμου, η αξιοπιστία και η δυνατότητα φορτώματος χωρίς αλλαγή οδηγικής συμπεριφοράς. Τα δύο πρώτα ήταν οι βασικοί παράγοντες που οδήγησαν τον Donovan Muller της Cytech να διαμορφώσει μια R45 που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε απαιτητικά ταξίδια στην Αφρική, όπου σπανίζουν βενζινάδικα και συνεργεία. Η Cytech ιδρύθηκε πριν από 38 χρόνια από τον πατέρα του Donovan, έχει έδρα στο Γιοχάνεσμπουργκ και έκτοτε έχουν πραγματοποιήσει σημαντικό αριθμό ταξιδιών με μοτοσυκλέτα στην Αφρική. Με βάση την εμπειρία τους και τις προκλήσεις που κατά καιρούς κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν κυρίως στο υποΣαχάριο τμήμα της Αφρικής, τέθηκαν ουσιαστικά οι προδιαγραφές της προτυποποίησης του R45. Έπρεπε να είναι κατάλληλη να μπορεί να διασχίσει αξιόπιστα μέχρι και 2.000 χιλιόμετρα σε μια ημέρα και να κινείται σε εδάφη ανώμαλα.

 

Τοποθετήθηκαν λοιπόν προοδευτικά ελατήρια στα πιρούνια που ενισχύθηκαν ως προς την ακαμψία τους, βρήκαν τον χώρο τους οι εξατμίσεις της Supertramp, μίκρυνε το υποπλαίσιο για λόγους βάρους, μεγάλωσε το τιμόνι με ένα Renthal, εγκαταστάθηκε ένας προβολέας PIAA, σεταρίστηκε ένα καινούριο δισκόφρενο με μια Brembo δαγκάνα και απομακρύνθηκε η κονσόλα των οργάνων αφού την θέση της πήρε ένα ταχύμετρο της Motogadget.

 

Ο δημιουργός όμως διαπίστωσε ότι είχε περιθώρια να θυσιάσει λίγη από την οικονομία προς χάριν της δύναμης. Ίσως και να είναι οπαδός της αρχής ότι ο τέλειος Boxer πρέπει να είναι 600cc. Οπότε αύξησε τον κυβισμό σε 650cc θέλοντας να έχει περισσότερα άλογα να τον ακολουθούν στους αφρικάνικους τόπους.

 

Το R45 είναι γεγονός ότι εξαργυρώνει όλη την τεχνογνωσία της BMW για adventuretouring bikes μεγάλου κυβισμού, σε έναν κινητήρα μικρού κυβισμού και για αυτό αποτελεί μια καταπληκτική, ελαφριά βάση, για project-bikes. Το έχουμε δει πλέον σε όλες τις πιθανές μορφές του από enduro (όπως της Cytech) και Scrambler μέχρι GrandTourismo με fairing σκαλωσιά! Θέλει λίγα στην ανακατασκευή του αλλά προσφέρει σημαντικά περισσότερα...

http://www.toursforafrica.co.za/T4africa-index.htm

 

 

Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο, 20 Φεβρουάριος 2016 21:03
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Περισσότερα σε αυτήν την κατηγορία: « Harley Davidson X8E Steve McQueen Ποιός ήταν ο Βαρώνος της BMW »