Σάββατο, Οκτώβριος 20, 2018
Greek English German
Κυριακή, 01 Φεβρουάριος 2015 20:59

Tin Banana...με την αισθητική της διαφορετικότητας

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(17 ψήφοι)

To DKWHummel 155 ή TinBanana ή Kleinkraftrad ή Victoria 115 ή Sputnik, αποτελεί μια από τις πιο ιδιαίτερες «στυλιστικές» δημιουργίες στον χώρο της μοτοσυκλέτας, εκεί κάπου στις αρχές της δεκαετίας του ’60. Πρόκειται για ένα ριζοσπαστικό πενηνταράκι που θαυμάστηκε από όλους τους δίτροχους χρήστες της εποχής, ανατρεπτικό σχεδιαστικά και...

....αντικείμενο λατρείας του γυναικείου φίλου. Μια από τις πιο αξιοσημείωτες παρεκκλίσεις σε σχέση με την μοτοσυκλέτα της δεκαετίας του ’60.

Τα τέλη της δεκαετίας του 1950 και οι αρχές της δεκαετίας του '60 ήταν δύσκολα χρόνια για τη γερμανική βιομηχανία μοτοσυκλέτας. Αν και κατασκεύαζαν μερικά από τα πιο κομψά και τεχνικά προηγμένα μοντέλα παραγωγής που είχε δει ποτέ ο κόσμος, οι Γερμανοί εγκατέλειψαν το χώρο της μοτοσυκλέτας με σχετικά ταχύ ρυθμό. Η χώρα έβγαινε από την απογοήτευση και τη φτώχεια της περιόδου αμέσως μετά τον πόλεμο και καθώς η οικονομία της δυνάμωνε, οι μεταπολεμικές απαγορεύσεις χαλάρωναν, η ανάπτυξη άρχισε να χτυπάει «κόκκινο» και το παγκόσμιο status της βελτιωνόταν, οπότε οι Γερμανοί μετατόπισαν τους καταναλωτικούς οικογενειακούς τους προϋπολογισμούς από τις μοτοσυκλέτες και τα πολύ μικρά αυτοκίνητα, στα αυτοκίνητα «πλήρους» μεγέθους.

Η DKW στην προσπάθειά της να δελεάσει τους καταναλωτές που ήθελαν αυτοκίνητο, αλλά δεν μπορούσαν να αποκτήσουν λόγω κόστους, σχεδίασε το 1960 το Hummel 155 προσπαθώντας να το κάνει να μοιάζει όσο περισσότερο γινόταν με αυτοκίνητο. Όλη την προσπάθειά της την στήριξε στο γεγονός ότι το αυτοκίνητο αποτελούσε στην σκέψη του καταναλωτικού κοινού το όχημα του μέλλοντος, οπότε και ένα όχημα, μη αυτοκίνητο, αλλά με αισθητική του μέλλοντος, θα μπορούσε πολύ εύκολα να βρει το κοινό του.

Hummel σημαίνει αγριομέλισσα και το όνομά του το πήρε από το κάλυμμα του κινητήρα που χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον από την DKW, σε διάφορες φάσεις της ιστορίας της. Το πιο όμορφο και πρωτοποριακό από όλα ήταν το 155 (ή 115 πρόκειται για το ίδιο δίτροχο). Το όνομα κατά γενική ομολογία ταίριαξε στην κατασκευή, αφού η αισθητική παραπέμπει σε έντομο. Βασικό χαρακτηριστικό του το γεγονός ότι, χωρίς να πρόκειται για scooter, ο κινητήρας είναι πλήρως καλυμμένος με περίτεχνα σχεδιασμένα κομμάτια/καπάκια και σε κοινή θέα υπάρχουν μόνο τα απαραίτητα. Ακόμη και οι ντίζες είναι καλυμμένες. Ο σχεδιασμός ξεχωρίζει καθώς για πρώτη φορά στην ιστορία της μοτοσυκλέτας το ρεζερβουάρ και το μπροστινό φώς φαίνονται σαν ενιαίο τμήμα. Τα χρώμια και η ποιότητα βαφής βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Τα χρώματα έντονα, χαρούμενα και στις περισσότερες επιλογές τους φανταχτερά, ανάλογα με την χώρα που ταξίδευε και την ταμπέλα που έφερε. Άλλα χρώματα είχε το Victoria, άλλα το 155, άλλα το 115 και πάει λέγοντας… Διέθετε έναν πολύ αξιόπιστο κινητήρα 50cc με 4,2 ίππους και τριτάχυτο σασμάν. Ταξίδευε άνετα με 70 χλμ/ώρα και με ποιότητα κύλισης που λίγα δίτροχα της εποχής, με αυτόν τον κυβισμό, διέθεταν. Υπήρχε και έκδοση χωρίς τον συμβατικό λεβιέ ταχυτήτων στο πόδι, αλλά με ειδικό λεβιέ στο χέρι.

Οι ανέσεις και η ομορφιά όμως είχαν και το τίμημά τους. Η συγκεκριμένη κατασκευή κατηγορήθηκε όσο λίγες για την δύσκολη βασική συντήρησή του, καθώς ακόμη και σε πολύ απλές εργασίες απαιτούσε ειδικά εργαλεία.

Αν και το Hummel 155 έχει γίνει ένα εξαιρετικά συλλεκτικό δίτροχο σήμερα, ποτέ δεν είχε καλές πωλήσεις στις ημέρες του και το 1965 διακόπηκε απότομα και εντελώς η κυκλοφορία του. Δεν εξήχθη ποτέ εκτός Ευρώπης, οπότε και δεν δοκιμάστηκε στην αγορά της Αμερικής που πάντα αγκαλιάζει τις ιδιαίτερες και πρωτοποριακές κατασκευές. Σήμερα ένα πλήρως ανακατασκευάσμενο και λειτουργικό Hummel κοστολογείται περί τις 5.000€.

Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 17 Φεβρουάριος 2015 20:15
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Περισσότερα σε αυτήν την κατηγορία: « Moto Morini: Μια πλούσια ιστορία