Σάββατο, Οκτώβριος 20, 2018
Greek English German
Κυριακή, 16 Φεβρουάριος 2014 21:21

BMW R100RT La Pantera

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(17 ψήφοι)

Μια από τις ομορφότερες μοτοσυκλέτες special projects για το 2013 ήταν αδιαμφισβήτητα η δημιουργία του Eduardo Iglesias που κέρδισε το πρώτο βραβείο στο Wheels and Waves. Το Wheels and Waves είναι μια ετήσια εκδήλωση παγκοσμίου ενδιαφέροντος στην οποία συμμετέχουν ιδιώτες, μεγάλοι και μικροί οίκοι ιδιοκατασκευών (customizing) και τα μεγάλα εργοστάσια παρακολουθούν διακριτικά για νέες ιδέες και πρωτότυπες δημιουργίες.

Ο Eduardo Iglesias είναι 38 χρονών, το βασικό του επάγγελμα είναι πυροσβέστης, ζεί και εργάζεται στην Austrurias της Βόρειας Ισπανίας. Η μοτοσυκλέτα που δημιούργησε βασίζεται σε ένα BMW R100RT του 1980 και είναι κατασκευασμένη για να την χρησιμοποιεί ο ίδιος. Απόλυτα χρηστική και σύμφωνη με το πνεύμα της εποχής που επιτάσσει projects βασισμένα σε ένα συγκεκριμένο μοντέλο και χρήση ζωτικών τμημάτων από άλλα μοντέλα-δωρητές.


Το μπροστινό φρένο προέρχεται από Suzuki GT 750,  το πιρούνι από Sanglas 500cc και το τεπόζιτο από Bmw R75/6. Η σέλα βρέθηκε από ένα παλιό αγωνιστικό OSSA, ενώ χειροποίητα και σχεδόν πρωτότυπες κατασκευές αποτελούν το υποπλαίσιο, οι εξατμίσεις, τα φώτα, το fairing και το ταχύμετρο. Το μοτέρ λύθηκε εξ ολοκλήρου, ανακατασκευάστηκε και εξοπλίστηκε με ελαφριά πιστόνια αλουμινίου. Η κατασκευή της ολοκληρώθηκε σε 8 μήνες και η ευρεία ανταπόκριση οδήγησε τον Iglesias στην δημιουργία της Russell Mecanica.


Η Pantera όπως ονομάστηκε, τηρεί όλες τις προδιαγραφές για κυκλοφορία σε δρόμο και έχει συγκεντρώσει διθυραμβικές κριτικές, ακόμη και από τον ίδιο τον Rolland Sand. Πρόκειται για μια κατασκευή που βασίζεται σε γνωστούς λίγο πολύ δρόμους του restoration design όσο αναφορά τα cafe racers, η διαφορά όμως έγκειται στο καταπληκτικό ταίριασμα των εξαρτημάτων και στην ποιότητα κατασκευής. Κοιτώντας το είσαι σίγουρος ότι πρόκειται για BMW καθώς διατηρεί κάποια βασικά χαρακτηριστικά της RT και τον κινητήρα, αλλά ταυτόχρονα σε προβληματίζει και δημιουργεί αμφιβολίες το μπροστινό φρένο και το πιρούνι.  Το τελικό αποτέλεσμα μπορεί να χαρακτηρίζεται σαν cafe racer, αλλά με τις σηκωμένες ψηλά εξατμίσεις που είναι σήμα κατατεθέν των scramblers, έχουμε ένα αισθητικό συνονθύλευμα ιδιαίτερα πρωτότυπο και σπάνιο.


Το σημαντικότερο όμως όλων είναι ότι πρόκειται για μια custom κατασκευή, που υλοποιήθηκε με πολύ σφιχτό προϋπολογισμό, μέσα από μια ερασιτεχνική προσπάθεια.

Ο Iglesias άλλωστε μπορεί να έχει κατασκευάσει αρκετά μηχανάκια για τον εαυτό του και τους φίλους του, αλλά μόλις τον τελευταίο χρόνο ξεκίνησε να το κάνει επαγγελματικά (όταν δεν είναι στην πυροσβεστική που είναι η βασική του απασχόληση).

Στόχος του η ενασχόληση με μοτοσυκλέτες της δεκαετίας 80 και 90 που είναι οδηγικά απολαυστικές, δυνατές και αρκετά φθηνές σε σχέση με τα παλαιότερα μοντέλα που παρουσιάζουν υψηλή συλλεκτική αξία.

Το site της Russell Mecanica

 

Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή, 16 Φεβρουάριος 2014 21:37
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.