Τετάρτη, Δεκέμβριος 12, 2018
Greek English German
Σάββατο, 27 Απρίλιος 2013 06:24

Veterama 2013. Στην μεγαλύτερη έκθεση κλασικών μοτοσυκλετών της Ευρώπης

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(15 ψήφοι)
Από το 1975 που πραγματοποιήθηκε το πρώτο Veterama ως μια συγκέντρωση παρέας κλασικού ενδιαφέροντος για ανταλλαγή απόψεων, υλικών και αντικειμένων, φθάσαμε πολύ γρήγορα στο σήμερα να μιλάμε για την μεγαλύτερη ευρωπαϊκή έκθεση και αγορά, κλασικών μοτοσυκλετών, αυτοκινήτων και ανταλλακτικών. Κάθε χρόνο την 2η εβδομάδα του Οκτωβρίου 4.000 εκθέτες από ολόκληρο τον κόσμο στήνουν το δικό τους παζάρι στο Manheim της Γερμανίας και 60.000 επισκέπτες λάτρεις των κλασικών καταφθάνουν...


... από ολόκληρη την Ευρώπη για να βρούν ότι συνήθως δεν βρίσκουν και να δουν, αυτά που δύσκολα βλέπουν. Πρόκειται πραγματικά για τον ολοφάνερο παράδεισο των κλασικών οχημάτων και η πολύ μεγάλη ζήτηση οδήγησε τους διοργανωτές το 1992, να βάλουν ακόμη μια σχετική εκδήλωση στο ημερόλογιο των απανταχού φανατικών οπαδών των ιστορικών οχημάτων, διοργανώνοντας το εαρινό Veterama. Οπότε σήμερα πραγματοποιείται κάθε χρόνο δύο φορές, μια το φθινόπωρο και μια την άνοιξη.

Το εαρινό φιλοξενήθηκε για 30 χρόνια στο Ludwigshafen και από φέτος απέκτησε ακόμη μεγαλύτερη αίγλη και ιστορική βαρύτητα, αφού για πρώτη φορά φιλοξενήθηκε στα paddocks του ναού της ταχύτητας της Γερμανίας το Hockenheim Ring.

Όπως κάθε χρόνο την τελευταία πενταετία, βρεθήκαμε -οι boxers4fun- στους πάγκους και τα εκθέματα του Veterama, προκειμένου να θαυμάσουμε νέες παλαιακές δημιουργίες και να αφουγκραστούμε τους ρυθμούς ανάπτυξης ενός πολύ δυνατού hobby, που από πάντα ήταν αλληλένδετο με την μορφή της επένδυσης. Τα hobbies μπορεί να δημιουργούνται όταν το βοιωτικό επίπεδο ενός λαού είναι υψηλό, αλλά τελικά από ότι αποδείχτηκε διατηρούνται ακόμη και όταν αυτό πέσει. Συναντήσαμε εκθέτες και επισκέπτες από τις σφιχτές Ιταλία, Σλοβενία, Πολωνία αλλά και από τις πιο χαλαρές οικονομικά Γαλλία, Ολλανδία, Μεγάλη Βρετανία.

Οι Γερμανοί βέβαια δεν έχουν να ανησυχούν για το hobby τους, αφού το βοιωτικό τους επίπεδο είναι καθημερινά βελτιούμενο και η κρίση του 2008 δεν υπάρχει ούτε σαν ανάμνηση. Σε αυτό το πνεύμα οι μοτοσυκλέτες που είδαμε φέτος ήταν ιδιαίτερα συλλεκτικές, καταπληκτικά ανακατασκευασμένες και πολύ ακριβές. Δεν υπήρχε η πληθώρα που συναντούσαμε τις άλλες φορές και θα μπορούσε να πει κανείς ότι ήταν ένα διήμερο με έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα.

Οι πάγκοι με τα ανταλλακτικά που συνήθως καταλαμβάνουν το υπαίθριο τμήμα, ήταν σαφώς λιγότεροι από τις άλλες φορές ίσως και εξαιτίας του κακού καιρού. Άσχετα όμως με το αν ο καιρός τρόμαξε κάποιους και το μετάνιωσαν την τελευταία στιγμή (άλλωστε ο χώρος που είχε προβλεφθεί ήταν πολύ μεγαλύτερος από αυτόν που τελικά καλύφθηκε) η πραγματικότητα είναι ότι η κλασική μοτοσυκλέτα άρχισε να σπανίζει στην Γερμανία. Όσοι ήταν να αγοράσουν αγόρασαν και είτε τα κλείδωσαν, είτε τα κυκλοφορούν και όσοι ψάχνουν να αγοράσουν δυσκολεύονται να βρουν σε τιμές λογικές. Τα ανταλλακτικά ή οι μοτοσυκλέτες προς αναπαλαίωση για να έχουν ζήτηση πρέπει να είναι είτε σε πολύ καλή κατάσταση, είτε πλήρεις οι μοτοσυκλέτες. Πριν από μερικά χρόνια θυμάμαι να σπρωχνόμαστε μπροστά στους πάγκους που έδιναν ότι πάρεις 1€ απλώναμε χέρι και αρπάζαμε ότι νάναι, ενώ φέτος είμασταν εμείς και οι Ιταλοί που ασχολούμασταν και ψάχναμε στους συγκεκριμένους. Έχω την αίσθηση ότι η εποχή του ότι νάναι αρκεί να είναι παλιό, έχει τελειώσει για την Γερμανία. Οι αναπαλαιώσεις τους κοστίζουν ακριβά σε χρόνο και χρήμα οπότε φαίνεται ότι στρέφονται σε εισαγωγές έτοιμων ή σχεδόν έτοιμων μοτοσυκλετών από κλασικά οικονομικές για αυτούς χώρες.

Την παράσταση στο φετινό Veterama έκλεψαν ο Siebenrock και η Vespa. O Mr GS είχε στην έκθεση περισσότερες από 30 συλλεκτικές μοτοσυκλέτες σε μοναδική υπεράριστη κατάσταση και μέσα σε αυτές την αγωνιστική του Zeller, μια από τις ακριβότερες και ιστορικότερες BMW που σώζονται σήμερα (βλ.σχετικό άρθρο του moto4fun). Οι Vespa’s από την άλλη είχαν την μεγαλύτερη ζήτηση, την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και την πιο χρωματιστή παρουσία.
Αναφέρουμε κάποιες τιμές που διαπιστώσαμε και αφορούν κλασικές μοτοσυκλέτες σε εργοστασιακή κατάσταση (πλήρως και άριστα αναπαλαιωμένες):
BMW R100RS του 1978 στις 8.000€
BMW R26 του 1957 στις 6.500€
KAWASAKI Mach III του 1969 στις 15.000€
ADLER Scrabler του 1958 στις 9.000€ .
INDIAN του 1938 στις 27.000€
ZUNDAPP BELLA του 1956 στις 3.800€
BSA M20 του 1941 στι; 4.500€
Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο, 27 Απρίλιος 2013 07:02
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.