Δευτέρα, Ιούλιος 16, 2018
Greek English German
Σάββατο, 27 Οκτώβριος 2012 08:08

BMW R100RS το συλλεκτικόν...

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(18 ψήφοι)

Το R100RS της BMW αποτελεί το μακροβιότερο μοντέλο των Βαυαρών (και ένα από τα μακροβιότερα γενικώς) που έμεινε ίδιο και απαράλλαχτο για μεγάλη περίοδο στην παραγωγή. Από το 1976 έως το 1993 που τελείωσε οριστικά η παραγωγή του, οι αλλαγές στο συγκεκριμένο μοντέλο αφορούσαν καθαρά λειτουργικά θέματα εξέλιξης με αποτέλεσμα να μην μπορείς να ξεχωρίσεις μια μοτοσυκλέτα του 76, του 83 ή του 90 παρά μόνο από τους χρωματισμούς. Εκτός και αν είσαι ειδικός και γνωρίζεις...

 

...τις διαφορές ανάμεσα στην first και second edition. Το λεγόμενο face lift πάντως για το R100RS δεν χρειάστηκε και δεν ήρθε ποτέ. Ο σχεδιασμός του διατηρήθηκε φρέσκος για σχεδόν 17 χρόνια και η έμπνευση του Pinfarina για την πρώτη μοτοσυκλέτα με πλήρες ολόσωμο fairing ανταμείφθηκε με τον καλύτερο τρόπο.

 


Η παραγωγή όμως του RS δεν ήταν συνεχόμενη. Το 1984 το γερμανικό εργοστάσιο ενόψει των επερχόμενων πρωτοεμφανιζόμενων μοντέλων της υδρόψυκτης σειράς Κ, αποφασίζει την διακοπή της παραγωγής του ήδη επιτυχημένου RS και έχοντας πουλήσει μέχρι εκείνη την στιγμή περισσότερες από 33.000 μονάδες. Την ένδοξη αυτή πορεία θέλησε να την σφραγίσει κυκλοφορώντας την σειρά 500 (series 500) που ήταν 500 μοτοσυκλέτες, αριθμημένες (άρα προδιαγεγραμμένης συλλεκτικής αξίας) που ξεχώριζαν από τα υπόλοιπα μοντέλα παραγωγής λόγω χρωματισμών. Ήταν όλες βαμμένες γαλάζιες – ασημί, στο χέρι με αερογράφο και τεχνοτροπία ανάλογη με αυτή της βαφής των R90S και R100S της δεκαετίας του '70.


Η σειρά 500 έγινε ανάρπαστη και αποδείχτηκε ότι τελικά τα 500 κομμάτια ήταν λίγα, καθώς η ζήτηση υπερκάλυψε την προσφορά. Η σειρά 500 κλείνει τον πρώτο κύκλο του RS (first edition) το 1984, καθώς διακόπτεται πλήρως η παραγωγή για ένα έτος και από το 1986 μέχρι το 1993 οι διαφορές είναι σημαντικότερες (second edition) κατατάσσοντας  συλλεκτικά τουλάχιστον το νέο μοντέλο σε άλλη κατηγορία.


Ένα από τα 500 και μάλιστα αυτό με το νούμερο 45, είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε από κοντά. Ο τυχερός ιδιοκτήτης είναι ο Σπύρος Σαμανίδης. Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα αγοράστηκε ως μεταχειρισμένη από Γερμανία και η κατάστασή της τόσο αισθητικά όσο και λειτουργικά είναι άψογη. Είναι δύσκολο να βρεθεί κάποια από την συγκεκριμένη σειρά να πουλιέται, αλλά υπολογίζεται ότι αν πουληθεί η αξία της ανάλογα με την κατάσταση θα κυμαίνεται από 8.000 έως 10.000€.


Πολλά ή λίγα στους καιρούς μας και στον τόπο μας δεν φαίνεται να έχει και πολύ σημασία. Ευτυχώς που κάποιοι πρόλαβαν…γιατί δεν πρόκειται για τυχαία μοτοσυκλέτα. Μιλάμε για αντίστοιχη μοτοσυκλέτα με αυτή που οδηγούσε ο…Άγιος (Saint).

Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 23 Ιανουάριος 2013 14:15
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.