Τετάρτη, Νοέμβριος 21, 2018
Greek English German
Τρίτη, 15 Σεπτέμβριος 2015 00:00

BMW Museum: Η ιστορία του έλικα με εικόνες

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(22 ψήφοι)

Όπως κάθε καλός Μωαμεθανός πρέπει μια φορά τουλάχιστον να πάει στην Μέκκα για προσκύνημα, έτσι και κάθε συνειδητοποιημένος boxer4fun οφείλει κατά τακτά χρονικά διαστήματα να πραγματοποιεί επισκέψεις στους ναούς του Μονάχου με σήμα τον έλικα. Έτσι, λοιπόν,βρεθήκαμε Μαγιάτικα στο νέο μουσείο της εταιρείας, που άνοιξε τις πύλες του στις 19 Ιουνίου 2008. Μετά από ολική εσωτερική ανακατασκευή του προϋπάρχοντος μουσείου, η ιστορία της BMW...

...αναπτύσσεται στην πενταπλάσια επιφάνεια, χωρίς όμως να διαφοροποιείται ο χαρακτήρας του παλαιότερου μουσείου, που είχε διαμορφωθεί από τον Βιεννέζο αρχιτέκτονα Karl Schwanzer το 1973.

Σε 5.000 τ.μ περίπου αναπτύσσονται 125 είδωλα εκθέματα, μερικά εκ των οποίων είναι μοναδικά. Τα 90 χρόνια της ιστορίας της BMW ξεδιπλώνονται μπροστά σου μέσα από αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες, πρωτότυπα και αγωνιστικά μοντέλα, εξαρτήματα και κινητήρες. Ακόμη και σχέση να μην έχεις με οτιδήποτε μηχανοκίνητο η όλη παρουσίαση και το στήσιμο της έκθεσης αποτελεί άφθαρτη εμπειρία.

Τα εκθέματα των αυτοκινήτων σαφώς υπερτερούν καθώς από το 1970 και μετά, αποτελούν την κινητήριο δύναμη της BMW. Οι μοτοσυκλέτες, όμως, αν και λιγότερες αριθμητικά, είναι αυτές που κατά την άποψη των επισκεπτών κλέβουν την παράσταση.
 
Η παρουσίασή τους είναι πρωτότυπη και ιδιαίτερη, καθώς όλα σχεδόν τα χαρακτηριστικά μοντέλα παραγωγής, βρίσκονται τοποθετημένα αιωρούμενα σε μια κάθετη επιφάνεια με ύψος τριών ορόφων.
 
Ο φωτισμός βέβαια δεν είναι ότι καλύτερο για φωτογράφιση, λόγω των αντανακλάσεων στο προστατευτικό πλαστικό, με αποτέλεσμα οι φωτογραφίες να αδικούν την πραγματικότητα. Επίσης αρνητικό γεγονός είναι ότι δεν μπορείς να τις αγγίξεις ή να τις παρατηρήσεις από όποια γωνία επιθυμείς.
 
Σε ειδική θέση προβάλλονται η R32 που ήταν το πρώτο όχημα παραγωγής που κυκλοφόρησε το εργοστάσιο της BMW, καθώς και το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που ακολούθησε χρονικά την R32.
 
Η αίθουσα με τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες παρά το γεγονός ότι είναι σχετικά μικρή, σε προκαλεί να δαπανήσεις δυσανάλογα μεγάλο χρόνο αγγίζοντας, διαβάζοντας και παρατηρώντας. Είναι το μόνο τμήμα μοτοσυκλετών που πραγματικά μπορείς να πλησιάσεις πολύ κοντά. Υπάρχουν εκθέματα από τις συμμετοχές στο Paris Dakar και το Power Cup, μέχρι τα Sidecars και το Rennsport της δεκαετίας του 1950. Καμαρωτή και μόνη της στέκει η RS 255 του 1938, η μηχανή σταθμός στην αγωνιστική πορεία της BMW. Υπάρχει ακόμη και η μηχανή που συμμετείχε στους αγώνες του Salt Lake για την κατάρριψη του παγκοσμίου ρεκόρ.
Η περιήγηση σε ολόκληρο το μουσείο γίνεται μέσω ενός κεντρικού διαδρόμου που λειτουργεί σαν ράμπα με θεματικές ενότητες να αναπτύσσονται εκατέρωθεν του. Η φιλοσοφία της αυτοκαθοδήγησης του επισκέπτη βρίσκει την απόλυτη εφαρμογή στον συγκεκριμένο εκθεσιακό χώρο. Υπάρχουν βέβαια και ξεναγήσεις είτε ομαδικές, είτε prive, αφού όμως πληρώσετε το αντίτιμο και το φροντίσετε μερικές ημέρες πριν. Στο κτίριο υπάρχει επίσης κατάστημα πώλησης αναμνηστικών δώρων και καφετέρια.
Δεν υπάρχει λόγος να γίνει αναφορά στην αρχιτεκτονική πρωτοτυπία του κτιρίου καθώς ο καθένας την αντιλαμβάνεται με την πρώτη ματιά. Περίπου 500.000 επισκέπτες ετησίως διασχίζουν τους διαδρόμους του, φωτογραφίζουν την αισθητική του και τα εκθέματα που φιλοξενεί. Η εικόνα της φωτογραφίας δυστυχώς αποτυπώνει πολύ μικρό μέρος της γεωμετρίας του και της συνολικά εντυπωσιακής μορφής του.
Μονάχος μονάχος ή με παρέα δεν έχει σημασία.
Η Γερμανία είναι ένα βήμα είτε αεροπορικώς, είτε οδικώς.
Το επιβλητικό μουσείο είναι εκεί, δίπλα στο παλιό εργοστάσιο, όπου ακούς τις πρέσες 24 ώρες συνέχεια.
 
Η ιστορία εξελίσσεται και κάθε βήμα της φυλάσσεται ευλαβικά μέσα στο ναό.
Αξίζει να καταπιείς κάποια δύσκολα γερμανικά θέματα και να επισκεφθείς κάτι πραγματικά σπουδαίο αν είσαι αναβάτης....
Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 15 Σεπτέμβριος 2015 20:47
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.