Σάββατο, Οκτώβριος 20, 2018
Greek English German
Σάββατο, 24 Μάρτιος 2012 17:32

BMW R12...ένα προπολεμικό στην Τήνο

Αρθρογράφος: Παύλος
Βαθμολογήστε το άρθρο
(26 ψήφοι)

Η κλασική μοτοσυκλέτα μπορεί να είναι κάτι σπάνιο, κάτι ασυνήθιστο στην καθημερινότητα των περισσοτέρων, αλλά δεν παύει να είναι «μοτοσυκλέτα»… Ένα εργαλείο που δημιουργήθηκε για τον δρόμο. Ένα μέσο μετακίνησης και υλοποίησης ταξιδιωτικών επιθυμιών. Πάντα θα αποτελεί τον απόλυτο φορέα μνήμης και αναμνήσεων, αλλά η ακινησία δεν της πάει. Αυτή είναι η αρχή μας στους boxers4fun και για αυτό...

...χαιρόμαστε όταν βλέπουμε χρηστικές, λειτουργικές κλασικές μοτοσυκλέτες και δεν μας αρέσουν καθόλου οι φρεσκοβαμμένες κυρίες των σαλονιών που για να τις βάλεις μπροστά χρειάζονται μισό χειμώνα restoring. Ούτε βέβαια τα γεμάτα υπόγεια που κάποτε «φυλάκισαν» λειτουργικότατα και διψασμένα για δρόμο μηχανάκια άλλων εποχών και σήμερα έχουν αχρηστευθεί κινητικά λόγω της εγκατάλειψης.

Η κλασική μοτοσυκλέτα πρώτιστα είναι αγάπη για κάτι που θέλεις και μπορείς να έχεις στην καθημερινότητά σου. Δεν είναι ούτε επένδυση, ούτε επίδειξη… Τουλάχιστον δεν ξεκινάς έτσι και δεν είναι αυτοί οι πρωταρχικοί στόχοι. Το νόημα του κλασικού κρύβεται πίσω από την ανάγκη ετεροχρονισμένης ρευστοποίησης ονείρων ή από την επιθυμία συμβίωσης με κάτι απόλυτα θελκτικό. Μπορούμε να πούμε πολλά στο συγκεκριμένο θέμα, εν ολίγοις όμως δεν συμφωνούμε καθόλου με την αγαλματοποίηση των κλασικών. Όσο υπάρχει βενζίνη πρέπει να κυκλοφορούν. Τώρα θα μας πείτε τι θα γίνει με το ΚΤΕΟ των μοτοσυκλετών και δη των κλασικών. Αυτό όμως είναι ένα άλλο κεφάλαιο και δεν είναι ο λόγος που γράφονται αυτές οι γραμμές. Αυτές οι γραμμές γράφονται με αφορμή κάποιες φωτογραφίες που μας έστειλε ο κλασικός φίλος του moto4fun Σπύρος Αρώνης. Πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που συνάντησε σε ένα ταξίδι του στην Τήνο και αντιπροσωπεύει με τον καλύτερο τρόπο όλα τα παραπάνω. Είναι μια BMW R12 του 1935 που μέχρι σήμερα χρησιμοποιείται καθημερινά ακόμη και ως εργαλείο δουλειάς. Μπορεί να μην είναι η πιο γυαλιστερή του κόσμου (όμορφη πάντως είναι γιατί τα σημάδια του χρόνου και της χρήσης δίνουν μια γνήσια ομορφιά), είναι όμως αυθεντικότατη και άκρως λειτουργική.


Η BMW R12 ήταν ένα από τα προπολεμικά μοντέλα παραγωγής των Γερμανών. Αποτέλεσε τον συνδετικό τεχνολογικό κρίκο ανάμεσα στις BMW πρώτης γενιάς (R32, R11, κ.λπ.) και δεύτερης γενιάς (R5, R51, κ.λπ.). Ήταν σε εμπορική παραγωγή από το 1935 μέχρι την έναρξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Στον πόλεμο μαζί με τα R71 και R75 αποτέλεσαν την μοτοσυκλετιστική δύναμη των Γερμανών με αξεπέραστες επιδόσεις σε αξιοπιστία ακόμη και σε δύσκολα πεδία όπως αυτά της ερήμου. Είναι 745cc και έχει μείνει στην ιστορία καθώς πρόκειται για το πρώτο μηχανάκι παραγωγής με υδραυλικό τηλεσκοπικό πιρούνι. Η τελική της είναι στα 125km/h. Κατασκευάστηκαν 36.008 δίτροχα από τα οποία τα 10.000 ήταν στρατιωτικά. Αυτός ήταν και ο λόγος που σήμερα στην Ελλάδα βρίσκονται αρκετές «ξεχασμένες» (είδες τι σου κάνει ένας πόλεμος με την Γερμανία;;;). Το ελληνικό παρατσούκλι της ήταν «Φλαντζοκάφτρα» γιατί έκαιγε συνεχώς τις φλάντζες κεφαλής λόγω του πλαγιοβάλβιδου. Οι κεφαλές της R12 φήμες λένε ότι έχουν χρησιμοποιηθεί και ως ψησταριές (φίλος ισχυρίζεται ότι ψήνουν εξαιρετικές μπριζόλες). Οι περισσότερες «ελληνικές R12» χρησιμοποιήθηκαν είτε ως φουρκόνια, είτε με ειδικά καλάθια ως «εκτελούνται μεταφοραί». Στο ευρύτερο κοινό έγινε γνωστή μετά την συμμετοχή της στην ταινία Κλωτσοσκούφι με την Αλίκη Βουγιουκλάκη.


Σήμερα ένα καλοσυντηρημένο R12 κοστολογείται στην Γερμανία από 10.000€, ενώ αν έχει και καλάθι μπορεί να φθάσει τις 20.000€.

Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 30 Νοέμβριος 1999 02:00
Παύλος

Παύλος

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.